Страница 1 от 2

ЗАВЪРШЕН! ОП "Надежда" - Част ІІ

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 5:59 am
от Mario Evstatiev
Едно пиленце ми подсказа, че първите реновирани във ВРЗ 99 АД - Септември, пътнически вагони са вече в ОП "Надежда". За туй и ние, за да бъдем първи на мястото на събитието, предлагам отново да сформираме компактна група за бързо реагиране и да наснимаме новите чудеса на българската вагонна индустрия преди конкуренцията :)

Проекта ще се проведе в Четвъртък - 10 Септември 2009 г., процедурата е стандартната, имената и ЕГН на ЛС за подготовка на документите за отдел "ВСОД" при БДЖ - ЕАД.

ЦЕЛ НА ПРОЕКТА: ДЕТАЙЛНО ФОТОЗАСНЕМАНЕ НА ЕКСТЕРИОРА И ИНТЕРИОРА НА ПЪТНИЧЕСКИТЕ ВАГОНИ СЕРИЯ 15-65, ЗАПОЗНАВАНЕ С ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ И ОСОБЕНОСТИ.

СРОК НА ПРОЕКТА: ЕДИН РАБОТЕН ДЕН

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ УЧАСТНИЦИТЕ: НАВЪРШЕНИ МИНИМУМ 14 год. И ПРИТЕЖАНИЕ НА ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ

БРОЙ УЧАСТНИЦИ: МАКСИМУМ 4 лица

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 8:32 am
от NiGhtPiSH
Брой лицето Иван Несторов Кацев да е там :)

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 11:09 am
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:Брой лицето Иван Несторов Кацев да е там :)
ОК! Включвам те в проекта!

Други желаещи?

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 11:13 am
от VESO
Ако действително вагоните са там (Марио , ти провери отново да не стане нещо и като идем , те да са пуснати на влак) , ще мога да дойда и аз.

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 11:15 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Ако действително вагоните са там (Марио , ти провери отново да не стане нещо и като идем , те да са пуснати на влак) , ще мога да дойда и аз.
Един вагон със сигурност се намира в ОП "Надежда". А знам и друго място, където също има нещо интересно 8)

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 2:45 pm
от Mario Evstatiev
Информация относно търсения вагон!

Вагонът е с №25 63 045-5 и се намира в халето на "НИИТ - ООД", където ще бъде и заснет на 10-ти. ДО НИИТ се пътува с влак от гара София - удобна връзка е влак 20221. От Дирекцията ще бъде взето разрешение за ОП "Надежда".

Re: ПРОЕКТ: ОП "Надежда" - Част ІІ

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 2:51 pm
от Nikss
lok45111 написа: ЦЕЛ НА ПРОЕКТА: ДЕТАЙЛНО ФОТОЗАСНЕМАНЕ НА ЕКСТЕРИОРА И ИНТЕРИОРА НА ПЪТНИЧЕСКИТЕ ВАГОНИ СЕРИЯ 15-65, ЗАПОЗНАВАНЕ С ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ И ОСОБЕНОСТИ.
Интересно щом третата двойка цифри е 15 това първокласен вагон ли е? Ако е второкласен би трябвало да е 25... :roll:

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 7:04 pm
от Mario Evstatiev
Горе в цитата е сгрешено - цифрата е 25, а не 15. Както споменах вече "прототипния" вагон вече е в Илиянци и е с номер 25 63 045-5. ЗАщо е в 63-та серия не знам. Но ще се провери и това.

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 7:20 pm
от Nikss
А уж се спомена за серия 65... :roll:

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 7:38 pm
от VESO
Както серия 63 , така и 65 имат еднакви максимална скорост и отопление , така че е все едно какво ще е написано.А номерът не започва с "61 52..." , а с "51 52..."

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 7:40 pm
от Mario Evstatiev
Тоест новорециклирания вагон е допуснат за международно съобщение. Защото доколкото знам, конвенционалната серия не е допусната. Весо, разясни.

Вагонът, закаран в НИИТ - ООД е е серия 25 63!

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 7:55 pm
от VESO
Точно поради тези "прословути" проблеми с талигите цялата серия не се допуска да излиза от България , въпреки че на вагоните има надписи RIC.При сертификацията се вземат само първичните европейски стандарти.Но ако трябва да сме прецизни , има една "Виенска система" , задължителна за страните от ЕС.Тя е много по - строга и едно от изискванията към вагоните е всички да имат както парно , така и електрическо отопление.А такива у нас са само 47-ците (серия 63 пък имат само ел. отопление).Още един куп неща се искат , за да се движи вагон по ж.п. мрежите - минимална скорост 160 км/ч , определена степен на комфорт , обозначени съответно за първа и втора класа , наличие на климатици , шумо и топлоизолация и изключително висока степен на сигурност.Един от тези типове вагони са панорамните , отговарящи на тези исквания и покриващи всички критерии. Те са използвани в композициите на влаковете , движещи се в Швейцария , Германия и Австрия и доколко съм виждал по снимки , имат специални сертификационни стикери , както долу при надписа , така и на стъклата.Доколкото знам , руските железници имат отделни вагони , които ходят в Западна Европа (сещам се за един влак от Москва до Берлин) , но не знам как стои въпросът там.
Нито един от нашите вагони не покрива тези критерии , затова сега се стараем да покрием поне нормите на първичните европейски стандарти.

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 7:59 pm
от Mario Evstatiev
Отклонявайки се от темата за проекта, сегашната серия 63 започват с 61 52 25 63 ХХХ-Х, а новите са 51 52 25 63 ХХХ-Х, дефинирай "кода".

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 8:04 pm
от Nikss
Точно обратното... сегашните са 51 52 (1)25 63 0ХХ-Х, а новите ще да са 61 52 25 63 0ХХ-Х. :wink:

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 8:06 pm
от VESO
Кодът се състои в една единствена дума - "талигите". И ние обезателно трябва да научим колко се може повече за тях.Ако са били стария тип на серия 63 , първите цифри от номера на вагона няма да са 61 , а 51 , следователно щом номерата им започват с 61 , тези модифицирани вагони имат нови талиги.Предполагам също са за 140 км/ч (ако са за друга скорост , серията няма да е тази) , но с тази разлика от старата серия 63 , че тези ще могат пълноценно да вървят с толкова.Причината - трябва да я разберем , като видим вагона , но личното ми предположение е , че е увеличена тежестта на самия вагон като цяло (помниш разговора ни с К. Михайлов , който ни спомена , че стандартните 63-ки са по - леки от първообраза - серия 40 , от който са модернизирани , а скоростта е останала непроменена.Това е била една от основните причини да има тези проблеми с талигите). Затова , ако този , който е осъществил модифицирането , би следвало да прояви тънък усет и да увеличи теглото на вагоните , за да постигне желания ефект - скорост със 140 км/ч , която няма да бъде сваляна с разни телеграми.