Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
През 1965 г. от австрийската фирма SIMMERING GRAZ PAUKER AG Wien е доставена бързоходната четириосна мотриса 19 001.7(стар номер 29-01). Мотрисата е изпълнена изключително свъременно за периода, в който е доставена и е предназначена за обслужване са служебни и специални влакове със скорост до 125 км/час.

ОБЩО ОПИСАНИЕ

Общ вид на мотриса 19 001.7
Снимка: Александър Ковачев

Коша на мотрисата е изпълнен с подходяща аеродинамична форма. Той е вагонен тип и лежи върху главна рама, която от своя страна ляга върху плъзгалки върху двете двуосни талиги.

Вътрешното оборудване е изпълнено комфортно със всички необходими удобства, които да намалят до минимум умората при пътуване.

Разположението на вътрешното оборудване в коша е изпълнено функционално и с максимално използване на пространството. В двата края на коша се намират командни постове, където е монтиран по един пулт за управление на машиниста. Зад команден пост І се намира багажно - сервизното помещение, в което има полици за багаж, шкаф за инструменти, както и кресло с маса за обслужващ персонал. Зад багажното помещение е обособено входно - изхоно преддверие, от което през две врати тип "хармоника" се осъществява излизането извън мотрисата. Във входно - изходното преддверие са вградени в ляво хладилник, който охлажда със сух лед, а в дясно помпата за ръчно подкачане на вода при зареждане в депо. Тук е и умивалната. След входно - изходното преддверие през една въртяща се врата се влиза в салона І-ва класа, който има 9 удобни кресла, които могат да се завъртат в зависимост от посоката на пътуване. Над креслата има леки полици за ръчен багаж. След първокласното отделение отново през въртяща се врата се влиза в барът, който е оборудван с хладилник, кафе - машина, нагревател за топла вода с мощност 2000 W, настолен вентилатор. Барът има общо 5 места за сядане. След него през друга въртяща се врата се преминава към отделението ІІ-ра класа, което е оборудвано с удобни кресла, изпълнени от кожа и текстилни материали по схемата 2+2. В този салон има общо 28 места за сядане. Над тях отново има леки полици за ръчен багаж. От второкласното отделение през врътяща се врата се попада в крайното входно - изходно преддверие, в дясната страна на което е обособен команден пост ІІ. това преддверие се намира и тоалетната, а през две врати тип "хармоника" се осъществява влизането и излизането навън. Вратите не са разположени симетрично поради наличието на тоалетната.

Интериорни снимки на мотриса 19 001.7:

Команден пост І

Поглед върху пулта за управление

Умивална в преддверие І

Хладилник в преддверие І

Салон І-ва класа

Бар

Салон ІІ-ра класа

Поради специфичното си предназначение, на мотрисата салоните нямат означена класа.

Машинната част на мотрисата е изпълнена с две тягови групи, всяка задвижваща прилежащата си талига. Двата двигателя тип S8B са производство на SIMMERING GRAZ PAUKER и представляват четиритактови 8 цилиндрови предкамерни, бързоходни, водно охлаждаеми бокс - двигатели. Регулирането на оборотите на мотрисата се извършва по електропневматичен път. Предаването на въртящия момент от дизел двигателя към предавката е директно, тъй като тя е фланцово свързана с него. Предавката се състои от един хидротрансформатор, който работи в диапазона 0 - 84 км/час. Над тази скорост се включва атоматично съединителя за директен ход, който свързва механически двигателя с ходовата част и работи в диапазона 84 - 125 км/час.

Мотрисата се снабдява със сгъстен въздух от два бутални компресора, механически свързани посредством кардан и ремъчна предавка с прилежащия дизел - двигател за съответната машинна група. Налягането, което осигуряват компресорите е 8 bar. Сгъстения въздух се съхранява в два главни въздушни резервоара, всеки с вместимост 200 L или общо 400 L за двата.

Мотрисата е снабдена с автоматична въздушна спирачка с индиректно действие Hardy. Кран-машинистите са със сваляема ръкохватка, пренасяща се при смяна на кабините. Функционният вентил Ha-T2 има само един режим - пътнически "Р". Всяка талига има самостоятелна лостова спирачна система, значително различаваща се от прилаганите у нас такива.

Системата за управление на мотрисата се захранва с напрежение 24V от акумулаторните батерии при изключен ДД или от генератор за постоянен ток при включени ДД. Освен това, мотрисата има и генераторна уредба, осигуряваща променливо напрежение 220V 50Hz.

Първоначално, мотрисата е била снабдена със скоростомерна инсталация DEUTA с регистриращ апарат ER5 и показващи скоростомери на двата командни поста. С оглед унификация и по - лесна поддръжка, у нас, скоростомерната инсталация е заменена с такава на фирмата HASLER ag BERN с регистриращ скоростомер RT-9 и нерегистриращ скоростомер А-16. Регистриращия скоростомер е поставен на команден пост І и има възможност за заключване чрез секретна бравичка.

Устройството за бдителност е активен тип и е регулирано по време 30 сек. и по път 150 метра. През първия интервал, в рамките на 30 сек. машинистът трябва да отпусне и отново натисне педала за бдителност. Ако това не стане следва прекъснат звуков сигнал, като след 3 сек. ако отново няма реакция, релето за бдителност губи захранване и задейства механизма за контрол по път. След първите 75 метра, прекъснатия звуков сигнал става непрекъснат, а след вторите 75 метра, УБ изпуска въздуха от главния въздухопровод и предизвиква екстрено спиране на влака.

Теглично - отбивачните съоръжения са лек тип. Тракционната кука и винтовия спряг са с натоварване на скъсване от 36 t. Буферите имат ход 100 мм и натоварване 3 t всеки.

Някои по - важни технически данни на мотриса 19 001.7

Междурелсие: 1435 мм
Колоосна формула: В`-В`
Дължина с буферите: 25 470 мм
Дължина на коша без буферите: 24 460 мм
Най - голяма ширина на коша: 2 844 мм
Най - голяма височина: 3 885 мм
Разстояние между централните болтове: 18 500 мм

Служебна маса(при 2/3 запаси): 53 тона
Служебна маса(при 100% заети места): 56,6 тона

Мощност: 2Х265 к.с.
Колоосно натоварване: 14,15 тона
Теглителна сила при потегляне: 46,2 kN
Трайна продължителна скорост: 30 км/час
Трайна продължителна теглителна сила: 29,5 kN
Максимална скорост: 125 км/час
64.19

Обратно към “Салонни и специални вагони и мотриси | Salon and special carriages and railcars”

Информация