Страница 1 от 1

Посещение в пътеизмерителната самоходна лаборатория ЕМ120

Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 8:22 am
от Mario Evstatiev
У нас, тя е единствена по рода си и е предназначена за измреване геометрията и характеристиките на железния път със скорост до 120 км/час. Лабораторията е изпълнена като самоходно жп возило, задвижвано от дизелов двигател с хидро - механична предавателна система. Лабораторията ЕМ120 е произведена от PLASSER & THEURER.

В коша на лабораторията са обособени в двата края по един команден пост, зад команден пост І се марира широко входно - изходно помещение, на напречната стена на което се разполага измервателната и регистрираща апаратура, след това помещение се намира санитарно - битовото помещение с обособен кухненски бокс. След него е машинно - агрегатно помещение, в което са поместени дизеловия двигател за тягови нужди и дизел - генераторна група за обезпечаване захранването с 220V на инсталациите. След тях се намира помещение за багаж и принадлежности, а след него е втория команден пост.

Рамата на лабораторията е изпълнена като вагонен тип, като на нея се разполагат в двете чела ТОС и въздушните съединени, а под нея - ходовата част, батериите, горивни резервоари и друга апаратура.

Лабораторията ЕМ120 е шест осна - с три двуосни талиги. На всяка талига в средата има по една измервателна колоос. Буксовите възли са монтирани пряко върху рамата на талигата, като ресорното окачване е изпълнено с метало - гумени пакети и хидравлични амортисьори за обиране на колебанията. Освен задвижващите колооси, на лабораторията са монтирани и измервателни такива, които чрез система от датчици изпращат информация към измервателната апаратура при извършване на измервания.

Ето някои снимки:

Общ вид на лабораторията ЕМ-120

Команден пост І

Поглед към компютрите за регистриране на получените данни

Поглед към пост І откъм входно изходното преддверие

Измервателна апаратура, разположена на задната стена в преддверието

Поглед към кухненския бокс в битово - санитарното помещение

Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 9:03 am
от NiGhtPiSH
Поздравления за хубавата тема и новия раздел.

Като имам въпрос кога е закупена и въведена в експлоатация?

Публикувано на: Пон Авг 31, 2009 11:25 am
от Nikss
Много е сладка, дори ако я сравните с ЕЛ 41 103.3 ще видите, че кошовете са им почти еднакви (да не кажа напълно)... 8)

Публикувано на: Пон Сеп 06, 2010 9:20 am
от valerko
NiGhtPiSH написа:Поздравления за хубавата тема и новия раздел.

Като имам въпрос кога е закупена и въведена в експлоатация?
Не съм 100% сигурен, но мисля, че някъде 91-92 е пусната в експлоатация.