На кратко да кажа що е КСАУДВ. Компютърна Система за Автоматизирано Управление на Движението на Влаковете. Единствената такава у нас обслужва 156 км маршрут София - Пловдив. Системата се състои от централен диспечерски пост, намиращ се в обособена самостоятелна сграда в района на гара София, пътна апаратура, сигнали и регистриращи устройства - влакограф и регистратор на събитията. Системата позволява два режима на управление на гарите:
ЦДУ - влаковите сигнали се нареждат от Централния диспечерски пост. Маневри не могат да се наредят от там.
РМУ - Управлението на гарата се извършва от местната инсталация при дежурния ръководител. В момента всички гари са на РМУ поради модернизация на системата.
Работата в КСАУДВ кипи денонощно, диспечерите на смяна ежедневно ръководят по около и над 100 влака в двете посоки по целия участък.
____________________________
Нашия колега и съфорумец Анатас Гълъбов посети КСАУДВ и остана много заинтригуван от видяаното.
Преди да преставя неговите снимки, бих искал да изкажа възхищението си от ентусиазма на младите хора и любовта им към железниците. Цялата "лекция", която му изнесе техническия ръководител на КСАУДВ бе изслушана внимателно и с интерес, едновременно с това разглеждайки огромното светосхемно табло, на което влаковете са просто "червени точки"...
Ето и неговите снимки:
1. Вперил поглед в светосхемното табло

2. Посочва местоположението на проходния светофор на сп. Прослав, на която живее
