Нека железничарите четящи форума да дадат малко повече информация за колоосните формули при локомотивите и мотрисните влакове. Какво означават означенията.

Администратор
Съгласно приетите стандарти, колоосната формула на локомотивите се означава с букви за тяговите и цифри за не тяговите. Колоосите с индивидуално задвижване се означават с "о" след буквата. Пример:kgeorgiev написа:Нека железничарите четящи форума да дадат малко повече информация за колоосните формули при локомотивите и мотрисните влакове. Какво означават означенията.
Со`Со - Локомотив с две триосни талиги, задвижвани индивидуално;
Во`Во - Локомотив с две двуосни талиги, с колооси, задвижвани индивидуално;
Во`Во`Во - Локомотив с три двуосни талиги с колооси, задвижвани индивидуално;
В`В` - Локомотив с две двуосни талиги и колооси, задвижвани с групови предавателни механизми;
В - Двуосен безталигов локомотив с групово задвижване на колоосите;
С - Триосен безталигов локомотив с групово задвижване на колоосите
D - Четириосен безталигов локомотив с групово задвижване на колоосите;
Во - 2 - 2 - Bo - Мотрисен влак с една моторна талига с индивидуално задвижвани колооси, една талига без тягово оборудване, втора талига без тягово оборудване и моторна талига;
*Може да съм допуснал някои грешки, така, че поправки и допълнения приемам. Но в общи линии е това.
64.19

Администратор
Дизел-Елекртическия локомотив ТЭП-80 е пътнически осем осен с мощмост 4412 кВ/ч (6000 к.с.) и е построен през 1988г. в Коломенския локомотивостроителен завод. Произведени са само два такива локомотива. Интересна подробност, е че през 1993г. по време на изпитания в участъка Клин – Калинин локомотива поставя абсолютен световен рекорд – развива скорост от 271 км/ч. Управляван е от локомотивния машинист Александър Манкевич. За съжаление по типично руски причини не е записан в Книгата с рекордите на Гинес. Локомотива – рекордьор днес стои на постамент на гара Сеятел намираща се на Западно-Сибирската железопътна магистрала.
На базата на ТЭП-80 е построен и електровоза ЭП-200.
Ето и снимка на двете братчета
На базата на ТЭП-80 е построен и електровоза ЭП-200.
Ето и снимка на двете братчета

Администратор

Информация
Модератори