
Администратор
В депо София има нова заповед за скоростомерите, според която, ревизията им вече е на 3 вместо на 2 години и ремонтите и ревизиите ще се извършват в лаборатория в лок. депо Стара Загора, където според заповедта има всички налични условия и стендове.
С това приключи преливането от пусто в празно - даването на грешни 1500 лева на база "КиП и А" Левски, която доколкото съм запознат е във владение на НКЖИ - ЖП секция Плевен. Въпреки, че базата разполагаше с едни от най - добрите монтьори, парите, които БДЖ даваше бяха многократно завишени. Освен това непрекъснато се водеше война с рапорти за щяло и нещял - липсвала врътка на часовника и т.н.
Онзи ден депо София изпрати първите 12 скоростомера тип RT12i и A28 за ревизия в новата лаборатория - ще видим какъв ще е резултата. Ако майсторите са добри, разлика с Левски няма да има, дори имам по - оптимистични очаквания. Сега се е случвало да се прати скоростомер с проблем в часовника и като се върне от ревизия, проблема си е същия, но парите взети...
С това приключи преливането от пусто в празно - даването на грешни 1500 лева на база "КиП и А" Левски, която доколкото съм запознат е във владение на НКЖИ - ЖП секция Плевен. Въпреки, че базата разполагаше с едни от най - добрите монтьори, парите, които БДЖ даваше бяха многократно завишени. Освен това непрекъснато се водеше война с рапорти за щяло и нещял - липсвала врътка на часовника и т.н.
Онзи ден депо София изпрати първите 12 скоростомера тип RT12i и A28 за ревизия в новата лаборатория - ще видим какъв ще е резултата. Ако майсторите са добри, разлика с Левски няма да има, дори имам по - оптимистични очаквания. Сега се е случвало да се прати скоростомер с проблем в часовника и като се върне от ревизия, проблема си е същия, но парите взети...
64.19

Администратор

Въобще не виждам ползата от тия кипове, след като ние си правим всичко. Кабелите за лулите си ги купува депото и ние им слагаме кабелни обувки и ги монтираме. Ротори в Левски нямат така, че все тая. Като има изпратен гебер с изгорял ротор ни го връщат. Четки явно също нямат. Само една боя им слагат, малко грес в предавката и една ламаринка с побита дата на ревизията. Това е за геберите.
Скоростомерите са по деликатни и вероятно има специалисти за техния ремонт.
Скоростомерите са по деликатни и вероятно има специалисти за техния ремонт.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор
В София едно време е имало скоростомерчик - Емил Тошев, той е правил и Хаслер и Телок и Салютник. Още си е там, но вече като "шлосер контролни уреди" и общо взето, въпреки, че с колегата му Георги Иванов могат доста неща, не им дават да правят нито манометри, нито скоростомери. А в депото още прашасва стенда за "Хаслер"...
За геберите - ясно е това, че в Левски искат да им се докара направен и само да му набият датата. Така се печелят лесно пари. Преди години обаче е било другояче - правили са и ремонти. Но там темата е деликатна.
Сега в лабораторията в Стара Загора си ги правят скоростомерите без проблеми, въпреки, че още не са им докарали всички необходими части. Иначе стендовете са си им старите - тези, които са имали едно време за ремонти, отделно и от Левски са докорали един.
За геберите - ясно е това, че в Левски искат да им се докара направен и само да му набият датата. Така се печелят лесно пари. Преди години обаче е било другояче - правили са и ремонти. Но там темата е деликатна.
Сега в лабораторията в Стара Загора си ги правят скоростомерите без проблеми, въпреки, че още не са им докарали всички необходими части. Иначе стендовете са си им старите - тези, които са имали едно време за ремонти, отделно и от Левски са докорали един.
64.19


Администратор
Стенда е батисан и да ти кажа май доста труд ще трябва да се възстанови. И не заради интерес, а заради безхаберие през 90-те години, когато отделение "Контролни уреди" е било превърнато в пътуващ цирк - без постоянно помещение, ту в едно, ту в друго. СЕга последно са ги интернирали в отдел "Кранмашинисти" при отделение "Възд. спирачки".Nikss написа:Е за тва, което се случва в София трябва да се направи нещо по въпроса... не може така да се продължава...цял стенд да прашасва заради нечии интереси...
64.19

Администратор
По принцип отделение "Контролни уреди" трябва да разполага със собствено помещение - лаборатория, в която да са изпълнени норми за осветеност, климатизация и хигиена. В лабораторията се разполагат стендовете за изпитване на скоростомери, манометри и други видове контролни уреди, съгласно спецификите на депото или завода. В София обаче въпросното отделение има само един стенд за манометри, сложен в отдел "Кранмашинисти" и въпросния повреден стенд за скоростомери, който се намира в един от няколкото му предишни местообитания.VESO написа:Добре , а къде реално трябва да му е мястото? Нека някой отгоре се замисли малко и стига неудобства и разтакавания.
64.19


Евстатиев, би ли хвърлил малко светлинка за тоя стенд в Сз (и този в Сф) и за изпитанията на хаслерите. Как точно ги изпитват - в какво се състои точно изпитанието? Какви показатели се гонят? Стенда в Сз и този в Сф еднакви ли са?
От снимката виждам, че има вариант само изпитание на скоростомер чрез двигателче и изпитание на скоростомер със гебер (гебера задвижван от двигателче)
п.п. Предполагам се фиксират обороти на задвижващото двигателче, които трябва да отговарят на дадена скорост регистрирана от скоростомера и се отчита какво регистрира.
От снимката виждам, че има вариант само изпитание на скоростомер чрез двигателче и изпитание на скоростомер със гебер (гебера задвижван от двигателче)
п.п. Предполагам се фиксират обороти на задвижващото двигателче, които трябва да отговарят на дадена скорост регистрирана от скоростомера и се отчита какво регистрира.

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Да, първия скоростомер задвижван директно е за Хаслери с механичен тип задвижване, а другите два с тахогенератор. Освен това са използвани двигатели за стъклочистачки24V,които са много трудни за управление,особенно ако са с постоянни магнити.Много голяма консумация на празен ход и нечувствителни при понижено напрежение.Освен това са свързани директно,без редуктор и от там трудното регулиране при ниски скорости.Особенно да се върти гебера, като знаем,че се задвижва един палец,който не е центрован спрямо оста на въртене.На снимката забелязах оборотомер-на първия скоростомер,с който се контролират оборотите на вала,а от там и скоростта. Действително точен метод,може да хване части от километъра.

Администратор
Стенда за изпитване на скоростомери в депо Стара Загора е изработен от инженерен екип на депото по документация от завода - производител на скоростомерите и предписанията за изпитване. Вчера при посещението ми в депо Стара Загора, една от целите беше и запознаването с този стенд, като за протокола е и заснет:


64.19

Какъв регулатор ползва? Регулатора трябва да реализира регулирано управление на електродвигателчето задвижващо гебера в диапазона 0÷650 об/мин. , което е ≈ 0÷150км/ч (колкото е пълния диапазон на отчитане на хаслерите)

«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Информация
Модератори