Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
В депо София има нова заповед за скоростомерите, според която, ревизията им вече е на 3 вместо на 2 години и ремонтите и ревизиите ще се извършват в лаборатория в лок. депо Стара Загора, където според заповедта има всички налични условия и стендове.

С това приключи преливането от пусто в празно - даването на грешни 1500 лева на база "КиП и А" Левски, която доколкото съм запознат е във владение на НКЖИ - ЖП секция Плевен. Въпреки, че базата разполагаше с едни от най - добрите монтьори, парите, които БДЖ даваше бяха многократно завишени. Освен това непрекъснато се водеше война с рапорти за щяло и нещял - липсвала врътка на часовника и т.н.

Онзи ден депо София изпрати първите 12 скоростомера тип RT12i и A28 за ревизия в новата лаборатория - ще видим какъв ще е резултата. Ако майсторите са добри, разлика с Левски няма да има, дори имам по - оптимистични очаквания. Сега се е случвало да се прати скоростомер с проблем в часовника и като се върне от ревизия, проблема си е същия, но парите взети...
64.19
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

А какво ще стане с КиП Левси :roll: :roll: :roll:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

disell написа:А какво ще стане с КиП Левси :roll: :roll: :roll:
КиП и А Левски най - вероятно ще си остане да обслужва само НК "ЖИ" и частните клиенти.
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Въобще не виждам ползата от тия кипове, след като ние си правим всичко. Кабелите за лулите си ги купува депото и ние им слагаме кабелни обувки и ги монтираме. Ротори в Левски нямат така, че все тая. Като има изпратен гебер с изгорял ротор ни го връщат. Четки явно също нямат. Само една боя им слагат, малко грес в предавката и една ламаринка с побита дата на ревизията. Това е за геберите.
Скоростомерите са по деликатни и вероятно има специалисти за техния ремонт.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В София едно време е имало скоростомерчик - Емил Тошев, той е правил и Хаслер и Телок и Салютник. Още си е там, но вече като "шлосер контролни уреди" и общо взето, въпреки, че с колегата му Георги Иванов могат доста неща, не им дават да правят нито манометри, нито скоростомери. А в депото още прашасва стенда за "Хаслер"...

За геберите - ясно е това, че в Левски искат да им се докара направен и само да му набият датата. Така се печелят лесно пари. Преди години обаче е било другояче - правили са и ремонти. Но там темата е деликатна.

Сега в лабораторията в Стара Загора си ги правят скоростомерите без проблеми, въпреки, че още не са им докарали всички необходими части. Иначе стендовете са си им старите - тези, които са имали едно време за ремонти, отделно и от Левски са докорали един.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Е за тва, което се случва в София трябва да се направи нещо по въпроса... не може така да се продължава... :evil: цял стенд да прашасва заради нечии интереси... :evil:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Nikss написа:Е за тва, което се случва в София трябва да се направи нещо по въпроса... не може така да се продължава... :evil: цял стенд да прашасва заради нечии интереси... :evil:
Стенда е батисан и да ти кажа май доста труд ще трябва да се възстанови. И не заради интерес, а заради безхаберие през 90-те години, когато отделение "Контролни уреди" е било превърнато в пътуващ цирк - без постоянно помещение, ту в едно, ту в друго. СЕга последно са ги интернирали в отдел "Кранмашинисти" при отделение "Възд. спирачки".
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Добре , а къде реално трябва да му е мястото? Нека някой отгоре се замисли малко и стига неудобства и разтакавания.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

VESO написа:Добре , а къде реално трябва да му е мястото? Нека някой отгоре се замисли малко и стига неудобства и разтакавания.
По принцип отделение "Контролни уреди" трябва да разполага със собствено помещение - лаборатория, в която да са изпълнени норми за осветеност, климатизация и хигиена. В лабораторията се разполагат стендовете за изпитване на скоростомери, манометри и други видове контролни уреди, съгласно спецификите на депото или завода. В София обаче въпросното отделение има само един стенд за манометри, сложен в отдел "Кранмашинисти" и въпросния повреден стенд за скоростомери, който се намира в един от няколкото му предишни местообитания.
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Вчера в рамките на проекта по посещението на Депо Стара Загора видяхме лабораторията в която изпитват скоростомерите. Даже нашия Администратор опитно ни показа как става изпитването им. Ето и снимчици от мене:

снимка1

снимка2
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Аз също не бях очарован от ремонта в КИП-Левски. Както каза dido73,само нова боя,нови калъфи. И колко оставени влакове, заради гебери и скоростомери в гаранция.Ние също ползваме депо Ст. Загора, досега не сме имали проблеми. Пожелавам им успех!
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Евстатиев, би ли хвърлил малко светлинка за тоя стенд в Сз (и този в Сф) и за изпитанията на хаслерите. Как точно ги изпитват - в какво се състои точно изпитанието? Какви показатели се гонят? Стенда в Сз и този в Сф еднакви ли са?
От снимката виждам, че има вариант само изпитание на скоростомер чрез двигателче и изпитание на скоростомер със гебер (гебера задвижван от двигателче)

п.п. Предполагам се фиксират обороти на задвижващото двигателче, които трябва да отговарят на дадена скорост регистрирана от скоростомера и се отчита какво регистрира.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Мнения: 323
Регистриран на: Чет Фев 05, 2009 12:26 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от borislaviv »

Да, първия скоростомер задвижван директно е за Хаслери с механичен тип задвижване, а другите два с тахогенератор. Освен това са използвани двигатели за стъклочистачки24V,които са много трудни за управление,особенно ако са с постоянни магнити.Много голяма консумация на празен ход и нечувствителни при понижено напрежение.Освен това са свързани директно,без редуктор и от там трудното регулиране при ниски скорости.Особенно да се върти гебера, като знаем,че се задвижва един палец,който не е центрован спрямо оста на въртене.На снимката забелязах оборотомер-на първия скоростомер,с който се контролират оборотите на вала,а от там и скоростта. Действително точен метод,може да хване части от километъра.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Стенда за изпитване на скоростомери в депо Стара Загора е изработен от инженерен екип на депото по документация от завода - производител на скоростомерите и предписанията за изпитване. Вчера при посещението ми в депо Стара Загора, една от целите беше и запознаването с този стенд, като за протокола е и заснет:

Изображение
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Какъв регулатор ползва? Регулатора трябва да реализира регулирано управление на електродвигателчето задвижващо гебера в диапазона 0÷650 об/мин. , което е ≈ 0÷150км/ч (колкото е пълния диапазон на отчитане на хаслерите)
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация