Двутръбна система за налягане с регулиращ вентил RGV
Публикувано на: Вто Яну 13, 2009 6:13 pm
Двутръбната система за налягане, проектирана от Knorr - Bremse и основана на използването на регулиращ магнитен вентил RGV служи за външно управление на реле - вентила на кранмашиниста. Среща се изключително в комбинация с кранмашинисти, производство на Knorr - Bremse като например Кнор-Д2, Кнор-ЕЕ4 и др.
У нас двутръбната система за налягане се използва в комбинация с преустроен кранмашинист Кнор-Д2, като при преустройството условно се означава като система Д3, описана в темата "Как се ремонтира кранмашинист".
Двутръбна система Кнор-Д3
Двутръбната система Кнор-Д3 се използва в нашите електрически локомотиви от серии 44, 45 и 46 за да е възможно управлението на влаковата спирачка от системата за локомотивна сигнализация(АЛС). За целта, магнитната намотка MS на RGV получава захранване от блока на АЛС.
Пневмачитески, системата Д3 се състои в свързване на подмембранното пространство на мембраната Т на RGV с предмембранното пространство на мембранното бутало К2 на реле - вентила на кранмашиниста Д2 от една страна, означено като връзка "а" и от друга страна, свързване на изравнителния резервоар(ИР) с надмембранното пространство на мембраната Т на RGV(виж схема1). За да може обаче RGV да управлява релейната част на кранмашиниста, връзката на предмембранното пространство на К2 с ИР и подмембранното пространство на мембраната на регулатора К1, се запушва с винтова тапа М8. По този начин, управляващото налягане на К2 преминава първо през RGV и от там действа на буталото на К2. Ако машинистът с ръкохватката на кранмашиниста зададе степен на задържане, то регулиращата пружина ще разтовари мембраната К1, която под действието на подмембранното налягане от ИР ще се издигне нагоре и ще отвори горното лице на клапана V1, като въздух от ИР ще изтича в атмосферата, докато налягането на пружината се изравни с въздушното такова. Изпускайки въздух от ИР, надмембранното налягане на мембранното бутало Т на RGV също ще намалее, което ще домеде до отваряне на изпускателното лице V2 и въздухът от предмембранното пространство на буталото К2 на реле - вентила ще изтече през извода "Атмосфера" на RGV. Буталото К2 ще се премести напред под действието на налягането в главния въздухопровод, което ще доведе до отваряне на изпускателното лице(кухия стержен на К2) на V2 и въздух от ГВ ще започне да изтича в атмосферата. Когато налягането от двете страни на мембраната Т на RGV се изравни, изпускателя V2 ще се затвори и ще преустанови изтичането на въздух в атмосферата. Установило се е зададено налягане в предмембранното пространство на К2. Когато налягането от дмете страни на К2 се изравни, изпускателното лице на К2(кухия стержен) ще затвори връзката на ГВ с атмосферата и ще се преустанови задържането. В ГВ се е установило зададено налягане. Ако обаче във функцията на регулиране на скоростта от АЛС, RGV получи захранване, отговарящо на задаване на по - ниско налягане пред мембраната К2, това ще доведе до ново отваряне на изпускателя, този път чрез упражняване натиск върху Т мембраната и преместването и надолу, заедно с клапана V1. Разхлабването на спирачката става пак по пневматичен или електрически път. При пневматично управление, машинистът поставя въкохватката на КМ на положение "Пътуване", което предизвиква натиск върху мембраната К1 на регулатора и отваряне на долното лице на клапана V1, който ще пропусне въздух от въздухопровода за високо налягане към подмембранното пространство на К1 и оттам към ИР. Едновременно с това, въздух през извода "А" ще достигне до предмембранното пространство на мембраната Т и ще придвижи пълнителното бутало надолу без да премества мембраната Т. Ще се отвори и клапана V1 и въздух ще премине към предмембранното пространство на буталото К2 на кранмашиниста, което пък под действието на по - високото предмембранно налягане ще се придвижи наляво и ще отвори лицето на клапана V2, който ще пропусне въздух от въздухопровода за високо налягане към главния въздухопровод. Пълненето на ГВ ще престане когато налягането от двете страни на К2 се изравни. Пълненето по електрически път не се различава особено от вече описаното.

Схема 1: Система "Кнор-Д3"

Схема 2: Регулиращ магнитен вентил RGV
Двутръбна система SD4 с кранмашинист OERLIKON FV-4a
В разработка е адаптирането на кранмашинист OERLIKON FV-4а за работа с регулиращ магнитен вентил RGV. Сходната конструкция на основните детайли на кранмашиниста с тези при Кнор-Д2 помогна, разработката да достигне предмонтажен стадий за изключително кратко време. След обстойно и задълбочено изучаване на особеностите, конструкцията и документацията на кранмашиниста се установи, че адаптацията му с вентил RGV е лесна и не изисква някакво по - особено преустройство от това, извършвано при Кнор-Д2. Някои кранмашинисти FV-4а дори имат отвор на предмембранното пространство на условно означената като К2 мембрана на реле - вентила, който отвор е запушен с винтова тапа. За по - лесно четене на схемата, основните елементи съм означил с номерация както при кранмашиниста Кнор-Д2. Принципа на работа е сходен за това няма да давам подробно описание на системата, а при въпроси относно нея, ще допълвам направо тук в темата.

Схема 3: Двутръбна система SD4, SD4-1 с кранмашинист OERLIKON-FV4a
У нас двутръбната система за налягане се използва в комбинация с преустроен кранмашинист Кнор-Д2, като при преустройството условно се означава като система Д3, описана в темата "Как се ремонтира кранмашинист".
Двутръбна система Кнор-Д3
Двутръбната система Кнор-Д3 се използва в нашите електрически локомотиви от серии 44, 45 и 46 за да е възможно управлението на влаковата спирачка от системата за локомотивна сигнализация(АЛС). За целта, магнитната намотка MS на RGV получава захранване от блока на АЛС.
Пневмачитески, системата Д3 се състои в свързване на подмембранното пространство на мембраната Т на RGV с предмембранното пространство на мембранното бутало К2 на реле - вентила на кранмашиниста Д2 от една страна, означено като връзка "а" и от друга страна, свързване на изравнителния резервоар(ИР) с надмембранното пространство на мембраната Т на RGV(виж схема1). За да може обаче RGV да управлява релейната част на кранмашиниста, връзката на предмембранното пространство на К2 с ИР и подмембранното пространство на мембраната на регулатора К1, се запушва с винтова тапа М8. По този начин, управляващото налягане на К2 преминава първо през RGV и от там действа на буталото на К2. Ако машинистът с ръкохватката на кранмашиниста зададе степен на задържане, то регулиращата пружина ще разтовари мембраната К1, която под действието на подмембранното налягане от ИР ще се издигне нагоре и ще отвори горното лице на клапана V1, като въздух от ИР ще изтича в атмосферата, докато налягането на пружината се изравни с въздушното такова. Изпускайки въздух от ИР, надмембранното налягане на мембранното бутало Т на RGV също ще намалее, което ще домеде до отваряне на изпускателното лице V2 и въздухът от предмембранното пространство на буталото К2 на реле - вентила ще изтече през извода "Атмосфера" на RGV. Буталото К2 ще се премести напред под действието на налягането в главния въздухопровод, което ще доведе до отваряне на изпускателното лице(кухия стержен на К2) на V2 и въздух от ГВ ще започне да изтича в атмосферата. Когато налягането от двете страни на мембраната Т на RGV се изравни, изпускателя V2 ще се затвори и ще преустанови изтичането на въздух в атмосферата. Установило се е зададено налягане в предмембранното пространство на К2. Когато налягането от дмете страни на К2 се изравни, изпускателното лице на К2(кухия стержен) ще затвори връзката на ГВ с атмосферата и ще се преустанови задържането. В ГВ се е установило зададено налягане. Ако обаче във функцията на регулиране на скоростта от АЛС, RGV получи захранване, отговарящо на задаване на по - ниско налягане пред мембраната К2, това ще доведе до ново отваряне на изпускателя, този път чрез упражняване натиск върху Т мембраната и преместването и надолу, заедно с клапана V1. Разхлабването на спирачката става пак по пневматичен или електрически път. При пневматично управление, машинистът поставя въкохватката на КМ на положение "Пътуване", което предизвиква натиск върху мембраната К1 на регулатора и отваряне на долното лице на клапана V1, който ще пропусне въздух от въздухопровода за високо налягане към подмембранното пространство на К1 и оттам към ИР. Едновременно с това, въздух през извода "А" ще достигне до предмембранното пространство на мембраната Т и ще придвижи пълнителното бутало надолу без да премества мембраната Т. Ще се отвори и клапана V1 и въздух ще премине към предмембранното пространство на буталото К2 на кранмашиниста, което пък под действието на по - високото предмембранно налягане ще се придвижи наляво и ще отвори лицето на клапана V2, който ще пропусне въздух от въздухопровода за високо налягане към главния въздухопровод. Пълненето на ГВ ще престане когато налягането от двете страни на К2 се изравни. Пълненето по електрически път не се различава особено от вече описаното.
Схема 1: Система "Кнор-Д3"

Схема 2: Регулиращ магнитен вентил RGV
Двутръбна система SD4 с кранмашинист OERLIKON FV-4a
В разработка е адаптирането на кранмашинист OERLIKON FV-4а за работа с регулиращ магнитен вентил RGV. Сходната конструкция на основните детайли на кранмашиниста с тези при Кнор-Д2 помогна, разработката да достигне предмонтажен стадий за изключително кратко време. След обстойно и задълбочено изучаване на особеностите, конструкцията и документацията на кранмашиниста се установи, че адаптацията му с вентил RGV е лесна и не изисква някакво по - особено преустройство от това, извършвано при Кнор-Д2. Някои кранмашинисти FV-4а дори имат отвор на предмембранното пространство на условно означената като К2 мембрана на реле - вентила, който отвор е запушен с винтова тапа. За по - лесно четене на схемата, основните елементи съм означил с номерация както при кранмашиниста Кнор-Д2. Принципа на работа е сходен за това няма да давам подробно описание на системата, а при въпроси относно нея, ще допълвам направо тук в темата.

Схема 3: Двутръбна система SD4, SD4-1 с кранмашинист OERLIKON-FV4a