Страница 1 от 3
Как се ремонтира кранмашинист
Публикувано на: Нед Ное 23, 2008 9:22 pm
от rexkos
Публикувано на: Нед Ное 23, 2008 9:30 pm
от Mario Evstatiev
Ремонта на кранмашинистите тип FD1 беше проследен от rexkos, но нека внеса малко повече подробности:

Кранмашинист №10323 беше с пропуск на въздух от двуседалищния клапан, поради което се наложи замяна на същия с възстановен и боядисване с боя RAL 3071 според нормативите;

Кранмашинист № 699 бе възстановен от части в присъствието на rexkos след което бе боядисан с боя RAL 3071 съгласно нормативите;

Кранмашинист №016 също бе възстановен от части и боядисан съгласно нормативите с боя цвят 3071 по RAL;

Кранмашинист №10299 бе ревизиран след капитален ремонт и поставен като еталонен за отделението;

Кранмашинист Д-2 №6834 бе с пропуск на въздух от регулатора на налягане, като същият бе ремонтиран от мен и колегата Данаил и е поставен за готов. Утре е на боя

Публикувано на: Нед Ное 23, 2008 9:41 pm
от BR185
Rexkos браво за страхотните сними. Много пълно представяне на едно работно място!
Марио много поздрави за новото работно място. Пожелавам ти успешна и безавариина работа!
как это случилось
Публикувано на: Пон Ное 24, 2008 1:12 pm
от марковІ
NiKe_LOST она абсолютно заслуженная С такой скучной игрой никому из этих клубов не дал бы кубка!! В время дополнительных таймов подвернулась возможность в магаз. свалить, чтобы время быстрей прошло,
- +100000000000000
Публикувано на: Чет Ное 27, 2008 9:14 am
от Mario Evstatiev
Благодарение на отзивчивостта на ръководителя на отделение "Въздушна инсталация и въздушни спирачки", онзи ден бяха изнамерени някои нови части за кранмашинистите Д-2 и Оерликон. В същото време от Подуяне намерих неизправи Оерликон-и, от които може да стане нещо.
Публикувано на: Съб Дек 06, 2008 5:54 pm
от Mario Evstatiev
Днес лок 55-049 се сдоби с ремонтиран и боядисан от мен директен кранмашинист №015, а повреденият е при мен и утре ще му бъде извършен ремонт.
В същото време първото "бутиково" Д-2 е факт! Който не вярва, да заповяда и да гледа. Същия ден стана готов още един кранмашинист Д2, а на стенда замръкна Д2 №6476, на който извършвам капитален ремонт с разглобяване "до последната бурма". Очаква се утре същият да бъде изпитан на стенда и при добри показатели следва боядисването със синя боя цвят №505 по DIN. На гореизброените три броя Д2-та се монтираха също така пълни комплекти нови болтове - по стандарт и спецификация съгласно заводската документация.
Публикувано на: Нед Дек 07, 2008 8:25 pm
от Mario Evstatiev
Д-2 №6476 днес така и не стана по ред причини, къде зависещи, къде не от мен. Регулатора му е толкова неплътен, че може да духне носна кърпа ако я сложиш на извода за атмосферата. В момента се занимавам с този проблем - притриване и пак притриване, та дано стане.
Директния кранмашинист 016 на 55-049 бе свален след като се отлепи гумата на клапана и издадох съвсем нов сръбски клапан за него. Проблеми сега няма.
Директен кранмашинист 10323 пък има един малък проблем, който утре ще бъде отстранен и отива на 55-003.
В същото време пак от утре, стенда за изпитване на кранмашинисти ще е в годишна ревизия, която аз ще използвам да го постегна малко, от това все пак зависи какви кранмашинисти ще издам за експлоатация.
Публикувано на: Вто Дек 09, 2008 7:35 am
от Mario Evstatiev
Вчера бе светъл ден за отделение "Въздушни спирачки". Бяха намерени и доставени 3 комплекта чисто нови части за кранмашинист Д-2. Освен това са доставени и нови "пластини - затворителни" за ключалката.
След като стенда е готов от годишна ревизия, няколко кранмашиниста Д-2 ще преминат капитален ремонт с последващо отстраняване на старата боя и полагане на нова цвят 505 по DIN.
Публикувано на: Чет Дек 11, 2008 7:12 pm
от Mario Evstatiev
Д-2 №6476(унгарски корпус) днес премина ремонта и е боядисан в син цвят №505 по DIN. На кранмашиниста утре му предстоят довършителни работи, след което същият ще бъде предаден за качване на някой локомотив.
В същото време днес
Д-2 №060(румънски корпус) също премина ремонт, като утре му предстоят някои довършителни работи и боядисване с цвят №505. На тези два кранмашиниста ще бъдат монтирани и нови затворителни пластини на ключалките(т.нар. сектор). Пластините са с фосфуресцираща линия за фиксиране на положенията. На въпросните кранмашинисти ще бъдат поставени и пълни комплекти нови крепежни елементи, съгласно стандарта DIN и заводската документация на Knorr - Bremse.
Д-2 №2320(немски корпус) пък е в процес на капитален ремонт, като днес корпуса бе измит на пароструйка и скоро предстои снемане на старата боя, повторна обработка с пароструйката, замяна на важните детайли и сглобяване, послевано от изпитване на стенда. Този кранмашинист също ще бъде окомплектован с пълната гама чисто нови крепежни елементи, както предишните два. Синята боя и новият сектор на ключалката не ги споменах, защото те са ясни

Публикувано на: Нед Дек 14, 2008 8:02 pm
от Mario Evstatiev
Вчера в присъствието на rexkos се извърши ремонт на кранмашинист Д-2, който бе с повреда "пълни ГВ на 3-то положение" и препълва ГВ на второ. Оказа се, че е повреден клапана за високо налягане и същият е необходимо да бъде заменен. Ето операциите в снимки:
1. След като се свали капака на мембранното бутало К3, се запушва дюза 3 със специално приспособление и се проверява за пропуск на въздух от вентилната капачка на клапана за високо налягане чрез напръскване с пяна:
Проверката установи, че неплътност от капачката няма и се продължава с останалата част от ремонта, която включва разглобяване на вентилното легло на клапана за високо налягане:
2.След като свалим лицето, клапанът се изважда и се почиства леглото му от нечистотии. Новият клапан се поставя в леглото и се затяга наново лицето му.
3.След това, водещата втулка, която е и вентилна капачка на клапана за високо налягане, заедно със стержена на К3 се поставя обратно и се затяга:
4. Отново се извършва "сапунената" проба на плътност, след която се пристъпва към монтаж на мембранното бутало К3 и поставяне на капака:
5. Отремонтирания кранмашинист се подлага на пълна серия изпитвания, които включват:
-Проверка на пропуск на въздух от регулатора на налягането;
-Проверка за наличието на всички степени;
-Проверка за пад на налягането в ГВ на 3-то положение;
.Проверка за допълване на ГВ на 3-то положение;
-Проверка за правилната работа на КМ при следните параметри: налягане в ГВ на 2-ро положение 5 +/-0,2 bar, налягане в ГВ на първа позиция от областта на степенните задържания и разхлабвания - 4,8bar, налягане на последна позиция от областта на степенните задържания и разхлабвания - 3,4 bar.
-Проверка на времето за отстраняване на препълванията от ГВ;
-Пълнителен удар с високо налягане;
-Екстрено спиране;
Ако всички тези проверки дадат положителен резултат, кранмашинистът се счита за готов:

_________________________________________________
Пак вчера на два отремонтирани кранмашиниста бе извършено боядисване с цвят №505 по DIN:

_________________________________________________
Ето схема с изнесените възможни причини за пад на налягането в ГВ при 3-то положение на КМ Д-2:
Общ изглед в отделението:
Масата с повредени кранмашинистисами ги вижте какви идват):
Стенда за изпитване на спирачни апарати, който претърпя планов ремонт, а днес бе започнато и едно дългобленувано от мен усувършенстване:

Публикувано на: Нед Дек 14, 2008 8:45 pm
от benslavovski
ще ти трябва както гледам пясако струйка и ще ги правиш по хубави от завода производител
Публикувано на: Вто Дек 16, 2008 7:50 pm
от Mario Evstatiev
Днес 16.12.2008 г. с цел повишаване качеството на ремонта на кранмашинистите в отделение "Въздушни спирачки" и увеличаване спектъра на типовете кранмашинисти, които могат да се изпитват на стенда, бе извършен планов ремонт на стенда и бе внедрена в експлоатация системата за диагностика и изпитване в реални работни условия на кранмашинисти Knorr D3. Същата бе изпитана и след като нямаше проблеми, се извърши и ремонт на първия кранмашинист D3, който е с фабр. №9937 и ще остане за еталонен към стенда.
Публикувано на: Пет Дек 19, 2008 7:04 pm
от Mario Evstatiev
Д-2 №6183 днес бе отремонтиран със следните:
НЕИЗПРАВНОСТИ: На 3-то положение пълни ГВ, пропуск на въздух през извода "Атмосфера", пропуск на въздух от регулатора;
ИЗВЪРШЕНИ РЕМОНТИ: Демонтаж, ремонт и монтаж на регулатора, смяна клапан за високо налягане и гумен уплътнител на стержена на бутало К3. ремонт на клапана К2, смяна мембрана на К2, смяна вентил за екстрено спиране;
След като бяха извършени описаните ремонти, кранмашинистът бе регулиран и изпитан на стенд. Утре го чака боя.
Публикувано на: Съб Дек 20, 2008 5:27 pm
от Mario Evstatiev
Днес Д-2 №6183, който вчера премина ремонт, беше боядисан в син цвят №505 по DIN. След като боята изсъхне ще се замени затворителната пластина на ключалката, освен това и всички болтове.
Публикувано на: Нед Дек 21, 2008 3:27 pm
от Mario Evstatiev
Днес работата по кранмашинисти или по - точно по детайли от тях продължи в домашни условия, където на четири броя ключалки бе снета изцяло старата боя по химически метод, който не наранява метала, бяха обезмаслени частите от тях и по - късно корпусите на ключалките ще бъдат боядисани в синьо. Затворителните пластини пък идните дни ще бъдат боядисани с черно и ще бъде нанесена след това указателната черта с бял цвят. Готовите ключалки ще бъдат монтирани на кранмашинисти, които са в ремонт, а техните пък ще преминат гореописаната операция.