Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
През 1998 г. ВЗ "Интерком" - Дряново, в сътрудничество с MAV - ADTranz извърши рециклиране и модернизация на общо 48 пътнически вагонафиг.1 и 2) тип Y, произведени през 1972 г. в ГДР и експлоатирани у нас като серия 40. При рециклирането се промени изцяло интериора на вагона, ел. инсталацията, отоплението и вентилацията. Монтираха се нови външни и вътрешни врати с електропневматично управление, като външните врати имат система за автоматично затваряне при скорост над 3 км/час, изградена на базата на датчици за скорост.

Интериора на вагоните е съобразен със съвременните изисквания. Разположението на седалките е променливо. Една част от тях образуват сепарета с по четири седалки, разположени по схема 2+2 едни срещу други и оборудвани с голяма маса, а останалите седалки са в редица. Освен, че при това разположение се използва максимално полезното пространство на вагона, дава се и възможност за избор на пътника. Вагоните серия 63 се изпълняват както във второкласен, така и в първокласен вариант. От 2002 г. факт са и първите вагони с възможност за превоз на трудно подвижни лица.

Външните врати на вагона са висящо - плъзгащи се с пневматично задвижване. Управлението им се извършва от електропневматични вентили, производство на фирмата FESTO. Вратите, производство на унгаския завод IFE имат система за автоматично заключване. Заключалката е двустранна и освобождаването и в случай на авария става чрез лост, монтиран вътре в преддверието на вагона. Цилиндъра на вратата е с двустранно действие, като посоката на стержена зависи от това, от коя страна на буталото ще се подаде сгъстен въздух.

Салонните плъзгащи врати също са с пневматично управление. Те се управляват ръчно чрез упражняване натиск върху вратата в посока на отваряне. В този случай при затворено положение, от натиска ще се отвори за момент пневматичен клапан, който ще подаде въздух към едно пневмореле. Мембраната му ще включи помощен контакт и ще захрани ел. пневматичен вентил за отваряне на вратата. Затварянето и става автоматично по време. В отворено положение, салонната плъзгаща врата осигурява 720 мм светъл отвор.

На челните стени на вагона са монирани двукрилни висящо - плъзгащи врати с пневматично управление за преминаване от един вагон в друг. Управлението им е като описаното за салонната плъзгаща врата.

Отоплението, охлаждането и вентилацията на вагона се осъществяват от два основни агрегата. Отоплително - вентилационният агрегат е монтиран в средната част под коша на вагона и съдържа елементите на отоплението(нагреватели), вентилатор и изпарителя на охлаждащия агрегат. Охлаждащият агрегат "ФРИГО" е монтиран също под коша на вагона. Схемата на охлаждането е показана на фиг. 4

Разположението на агрегатите под коша на вагона е показано на фиг. 3.

Основни технически данни на вагоните:

Тип: Amp/Bmp 15-63/25-63
Междурелсие: 1435 мм
Дължина с буферите: 24 500 мм
Дължина на коша: 24 200 мм
База на вагона: 17 200 мм
Разстояние между крайните оси: 19 700 мм
Височина на буферите от глава релса: 1 060 мм
Височина на вагона: 4 250 мм
Ширина: 2 880 мм
Височина на пода от глава релса: 1 255 мм
Маса на вагона: 41 т
Брой седящи места: 60/78
Отопление: едноканално въздушно AC/DC 1500V
Осветление: Луминисцентно с индивидуален инвертор
Спирачка: Knorr KE - PR (D)
Спирачни цилиндри: 10" осем броя
Допустима скорост на вагона: 140 км/час

Талига: Gorliz V
Разстояние между осите на талигата: 2 500 мм
Допустима скорост на талигата: 160 км/час

Изображение
фиг.1 Вагон серия 15-63 Amp

Изображение
фиг.2 Вагон серия 25-63 Bmp

Изображение
фиг.3 Разположение на агрегатите под коша

Изображение
фиг. 4 Принципна схема на охладителната система на вагона

Изображение
фиг. 5 Движение на въздушните потоци във вагон серия 63
64.19
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Тези вагони напълно ли ще заменят старите?Благодаря за отговора.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

WOLFMX написа:Тези вагони напълно ли ще заменят старите?Благодаря за отговора.
Виж датата - тези са старите сини вагони които бяха по УБВ.....
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Ок.Благодаря за инфото. :D
Публикувай отговор

Обратно към “Техническа част | Technical part”

Информация