Командните пултове са изпълнени по Европейски стандарт и в типичната за "SIEMENS" конфигурация. Управлението в тягов и спирачен режим се извършва с мултифункционален контролер тип "джойстик", монтиран така, че да е удобен за работа с дясната ръка на машиниста. В дясно от контролера се намира кранмашиниста за автоматичната спирачка, който се използва само в редки аварийни случаи. На пулта са монтирани и два дисплея, единият от които е основен информационен и на неговия екран се показват режимите на работа на влака, сигнализация и информация за повреди, скорост, час и др. Другият дисплей е монитор за обратно виждане, заместващ огледалата. Ето и изглед от монитора. Тази система за наблюдение улеснява много работата на локомотивният машинист и премахва нуждата от монтаж на огледала, които се замърсяват и чупят. Пред контролера са монтирани ключове и сигнални лампи, чиято функция може да се види от снимката. Освен тях в ляво са монтирани един ключ - бутон за ел. клаксона и ключ за ходообръщане. На пулта до дисплея за обратно виждане е монтиран ключ за челни светлини, както и микрофон с два бутона, всеки от който предлага функция за разговор със другата кабина и разговор със салона. Над тях са монтирани червен и зелен бутон, които служат за задържане и освобождаване на паркинг - спирачката.

фиг.1 Моторна(горе) и свързваща(Якобс) талиги на ДМВ серия 10