Кошът и рамата на вагона са целометална носеща заварена конструкция, изработени от стандартни и огънати профили и листов материал. Особеност на този тип вагони е, че страничните стени са леко наклонени, с оглед бъдещото използване на тази конструкция за строене у нас на вагони с наклоняем кош. В годините на производството на вагоните В-84, на тях са приложени редица технически новости, като например безлюлково ресорно окачване на талигата, дискова спирачна система, двойни прозорци от закалено стъкло, голям светъл отвор на прозорците 1400Х960 mm. Горната част на прозорците е отваряема чрез плъзгане надолу.
Страничните врати на вагона са предвидени за монтаж на автоматично устройство за затваряне при потегляне и блокирането им при движение. В последствие такава блокировка не е реализирана.
Отоплението на вагона е електрическо, захранвано с 1500V. Отоплителният агрегат представлява мощен калорифер с нагреватели, свързани в серия така, че върху всеки един елемент да има пад на напрежението от 220V. Нагревателите се обдухват от вентилатор, който по отоплителния канал на вагона отвежда топъл въздух до купетата и коридорния калорифер. Контрола на температурата при отопление се извършва от термоконтактен елемент, монтиран в 1-во купе на вагона. Това е направено с цел, датчикът да е най - отдалечен от централния агрегат и да се гаратира, че топъл въздух достига до крайните купета. В последствие тези датчици се оказаха изключително нестабилни в работа и нередки бяха случаите на повреда, което доведе до изолирането им на някои от вагоните, експлоатирани в момента. При нормална работа, датчикът изключва калорифера при 22 °С, а го включват при 18 °С. През лятото, агрегата за отопление и вентилация може да осигурява принудителна вентилация на вагона, като нагревателните елементи са изключени и не участват в схемата. Отоплителния агрегат е производство на фирмата FAGA - ГДР и е сходна с монтираната на доставените у нас втора употреба вагони серия 21-50. Схема на отоплението на едно купе на вагона В-84 е показана на фиг.2, където с цифри са обозначени следните елементи: 1-Смукателен отвор; 2-въздушен филтър; 3-Двигател - евнтилатор на калорифера; 4-Нагревателни елементи; 5- въздушен канал; 6-Филтър; 7-надлъжен вентилационен канал; 8-Прозоречен колектор;
Благодарение на новия начин на подаване на топлия въздух в купетата се постига минимална температурна разлика в горната и долната им част, а отоплителния въздух освен това затопля прозорците и ги предпазва от изпотяване. На фиг.2 със стрелки е обозначено движението на въздуха в купетата и извън тях.
Енергоснабдяването на вагона е реализирано с безгенераторна уредба(БГУ), захранвана от локомотив с електрическа система 1500V за отопление на пътнически влак. Тя е реализирана чрез трансформатор, монтиран под коша на вагона и статичен преобразувател за зареждане на акумулаторната батерия. Последната може да осигури 5 часа захранване на вагона без външен източник.
Вагонът е съоръжен с два санитарни възела, разположени в двата срещуположни края, които имат резервоари за вода, отопляеми през зимата.
Осветлението се извършва от луминисцентни тела 40W, а приповреда на основното осветление, във всяко тяло има по една крушка 25V 5W за "дежурното" осветяване.
Радиоуредбата се състои от входящи конектори, помощен усилвател(който вече е демонтиран) и високоговорители в коридора и всяко купе. Силата на звука на купейните високоговорители може да бъде регулирана с потенциометър, монтиран над вратата на купето.
На вагоните серия В-84 е внедрена новата българска талига за висока скорост тип T73-AD(фиг.1). Тя се отличава с безлюлковото ресорно окачване и сравнително по - малката си маса в сравнение с използваните до тогава талиги тип Т-65, УТ-72, Гьорлиц-V. Талигата тип Т73-AD е оборудвана с дискова спирачна система и позволява скорости до 160 км/час. При изпитването и на полигона за високоскоростни изпитания в Чехословакия, тя е показала спокоен ход дори в диапазона 180 - 200 км/час.
Талигата има база 2,5 m и собствена маса 5,2 тона. Ресорното окачване е двустепенно с винтови пружини с коефициент на еластичност за централната степен 0,78 kN/mm, а за буксовото окачване - 0,85 kN/mm.
Колоосите са с целовалцувани колела, облекчен тип с диаметър 920 mm. Между колелата на отделни главини са монтирани два спирачни диска, които имат вътрешно оребряване за отвеждане на топлината, която се образува при спиране. Лагеруването на колоосите в буксите става чрез два едноредови ролкови лагера.
Рамата на талигата е "Н" образна, състояща се от две надлъжни греди с кутиеобразно сечение, свързани по между си с две напречно разположени тръби. Формата на надлъжните греди е специфична за безлюлковия тип талиги. Тя е огъната и се спуска надолу в средната си част. Тази форма е наричана още "лебедова шия", "чайка", "гондола" и др.
Дисковата спирачна система се състои от два спирачни комплекта за всяка колоос. Всеки комплект от тях включва носач, спирачен цилиднър с вграден автоматичен регулатор за компенсиране на износването на накладките, спирачни челюсти(клещи), накладкодържатели, устройство за паралелно водене, елементи на ръчната спирачка, спирачни накладки и др.
По - важните технически данни на вагона са:
Тип: В-84
Година на производство: 1984 - 1988
Завод - производител: ВЗ "Андрей Жданов" - Дряново
Междурелсие: 1435 mm
Габарит: 0-ВМ
Дължина с буферите: 24500 mm
Височина от глава релса: 4500 mm
Ширина в долната част на коша: 2960 mm
Растояние между централните болтове на талигите: 17200 mm
База на талигата: 2500 mm
Служебна маса: 35 t
Максимална скорост: 130 км/час
Конструктивна скорост: 160 км/час
Конфигурация купета/места: 9Х8

фиг.1 Общ вид, размери и разположение на вътрешното оборудване на вагон серия 19-74 и 29-47

фиг.2 Отоплителна и вентилационна система на вагона

фиг.3 Талига T73-AD на пътнически вагон В-84[/img]