Пневмоуправление на директната спирачка на лок серия 46
Публикувано на: Нед Окт 05, 2008 11:51 am
Директната спирачка на локомотивите серия 40 и серия 40 на БЖК е изпълнена с два автоматично действащи кранмашинисти OERLIKON FD1. Захранването на кранмашинистите 27(схема 1) става от провода за високо налягане 10 bar през филтъра 37 и спирателния кран 105. Когато завъртим ръчката в положение "Задържане", въздух с налягане до 2,1 bar ще пристигне по провода за ниско налягане към двойноотбивачния вентил 22І, разделящ двата директни кранмашиниста и през него ще стигне камерата CV на преводача на налягането 108(тип KR-1). Този преводач на налягането Неговата задача е чрез големите си клапани да намали времето за пълно зареждане на спирачните цилиндри(СЦ) с максималното налягане 2,1 bar под 10 сек. Преводачът на налягането 108 ще зареди СЦ чрез получаване на въздух от провода за високо налягане през камерата R, редуциране до зададено с директния кранмашинист налягане и през камерата С ще го подаде към двойноотбивачните вентили 22ІІ и 22ІІІ, разделящи системата за зареждане на СЦ от АВС, от тази на директната спирачка. През спирателните кранове 63 и ЕПВ 113 на противоплъзгащата защита, въздухът ще премине към двете талиги. ЕПВ 113(Br5:1,2) служи да свърже СЦ с атмосферата при зедайстване на противоповличащата защита. Спирането ще се извърши с търкалящи се колела и няма опасност от окопаване.
След ЕПВ 113 по схемата ще разгледаме захранването на талига "А". От вентил 113 по провода за ниско налягане ще пристигне въздух до двойноотбивачните вентили 22ІV, 22V и 22VІ, които разделят спирачката от системата против боксуване, която подава "спирачен импулс" чрез ЕПВ 66, захранвани през филтъра 95. Спирачните цилиндри 45 получават захранване през гъвкавите черва 49. За талига "В" разгледаната схема е аналогична, различават се само номерата на двойноотбивачните вентили за разделяне на противобоксуващата система от спирачката.
На провода за ниско налягане, веднага след преводача 108 е монтиран предпазния вентил 24, който не допуска повишаване на налягането в СЦ над 2,1 bar. По този начин ще се предпазят както червата 49, така и мембраните на СЦ, които могат да се обърнат от по - високо налягане.
Разхлабването на директната спирачка ще стане, когато кранмашиниста 27 бъде поставен в положение "Разхлабено", въздухът от камерата СV на преводача 108 се изпусне и със своите клапани той свърже камерата си С с атмосферата. Въздухът от СЦ по разгледаната схема ще премине и ще бъде изпуснат в атмосферата, възвратните пружини на СЦ ще върнат буталата в крайно положение и спирачните калодки ще се отделят от колелата. Спирачката е разхлабена.
Схема 1 Директна спирачка на локомотиви серия 46 и серия 40(БЖК)

След ЕПВ 113 по схемата ще разгледаме захранването на талига "А". От вентил 113 по провода за ниско налягане ще пристигне въздух до двойноотбивачните вентили 22ІV, 22V и 22VІ, които разделят спирачката от системата против боксуване, която подава "спирачен импулс" чрез ЕПВ 66, захранвани през филтъра 95. Спирачните цилиндри 45 получават захранване през гъвкавите черва 49. За талига "В" разгледаната схема е аналогична, различават се само номерата на двойноотбивачните вентили за разделяне на противобоксуващата система от спирачката.
На провода за ниско налягане, веднага след преводача 108 е монтиран предпазния вентил 24, който не допуска повишаване на налягането в СЦ над 2,1 bar. По този начин ще се предпазят както червата 49, така и мембраните на СЦ, които могат да се обърнат от по - високо налягане.
Разхлабването на директната спирачка ще стане, когато кранмашиниста 27 бъде поставен в положение "Разхлабено", въздухът от камерата СV на преводача 108 се изпусне и със своите клапани той свърже камерата си С с атмосферата. Въздухът от СЦ по разгледаната схема ще премине и ще бъде изпуснат в атмосферата, възвратните пружини на СЦ ще върнат буталата в крайно положение и спирачните калодки ще се отделят от колелата. Спирачката е разхлабена.
Схема 1 Директна спирачка на локомотиви серия 46 и серия 40(БЖК)
