Страница 1 от 1

Кран-машинист OERLIKON FD-1

Публикувано на: Вто Сеп 30, 2008 2:29 pm
от Mario Evstatiev
Кран - машинистът тип FD1 се използва за управление на директната(локомотивна) спирачка при редица серии ТПС. У нас той се среща на дизеловите локомотиви серия 55, 06, БЖК серия 60, 76 и 77 и на ел. локомотивите серия 46, 46200, 44 001/002, БЖК серия 40.

Кран- машинистът е автоматичен тип, което означава, че ще допълва загубите в СЦ до налягането, установено с ръкохватката.

УСТРОЙСТВО

Устройството на кран - машиниста FD1 е следното(схема 1). В метален корпус е поставен двуседалищният клапан 1(2), който свързва провода за високо налягане от ГВР със спирачните цилиндри. Управлението на отварянето и затварянето на този клапан се извършва от регулатора на налягане, който се състои от мембраната 3 с кух клапан, който ляга върху личето на клапана 1, пружина 4 и командна втулка с ръкохватка 5. Командната втулка 5 е навита на специален профил резба, а ходът на ръкохватката се опраничава от фиксатори на крайните положения, непоказани на фигурата.

ДЕЙСТВИЕ

Когато завъртим ръкохватката към положение задържане, ние ще притиснем пружината 4, посредством горната и шапка и тя ще упражни натиск върху мембраната 3. Тя от своя страна ще отвори клапана 1 и въздух ще постъпва към спирачните цилиндри до тогава, докато налягането на въздуха под мембраната не преодолее натиска на пружината 4 и не повдигне мембраната в горно положение. Тогава клапанът ще се затвори и в СЦ ще се установи съотнетното налягане. Когато пропуските в СЦ намалят налягането, пружината отново ще притисне мембраната и ще отвори клапана 1, който ще дозареди загубите до ново изравняване на механичното налягане на пружината и въздушното под мембраната. Когато върнем ръхокватката в крайно предно положение "Разхлабено" ние ще намалм натиска на пружината, а въздухът под мембраната ще я издигне в крайно горно положение и ще отдели кухия клапан от лицето на клапана 1. По тази връзка, въздухът от СЦ ще излезе в атмосферата.

С кран-машиниста могат да се правят произволни степени на задържане и разхлабване, като независимо от положението на задържане, налягането в СЦ ще се поддържа автоматично.

Изображение
Схема 1: Кран - машинист FD1

Изображение
Фиг.1 Кран - машинист разглобен

Изображение
Фиг.2 Общ вид на кран - машиниста

Публикувано на: Сря Окт 01, 2008 11:48 am
от bdz46
И на ЕМВ 33...

Публикувано на: Пон Окт 06, 2008 4:05 pm
от Mario Evstatiev
Продължение по темата "Ремонт"

След като боядисаната с боя командна втулка и палец за снемане на ръкохватката не се оказаха особено добро решение - командната втулка при движение контактува с вътрешния ръб на капачката, който пък се явява своеобразен водач, при което в зоната на въртене, боята беше започнала да се изжулва. Палеца пък стоеше ОТВРАТИТЕЛНО и това даде повод за преразглеждане на първоначалното ми решение. А то бе най - добрата възможна алтернатива - командната втулка и палеца се изчистват от масла, мързсотии и стара боя, полират се и се НИКЕЛИРАТ. Така се и получи, но в моя случай беше "Бързата работа - два пъти работа". И така, командната втулка се сне и се обезмасли, изшкури последователно с шкурка 180, 240 и бе полирана с 360. За палеца нещата стояха по сходен начин, но там вместо шкурка 180 имаше третиране в солна киселина за смъкване на боята в декоративните нарези на външната му част. Общо взето днес към 10:30 всичко бе в цеха за никелиране, където след обезмасляване в натриева основа, повторно третиране в разтвор на солна киселина и последваща технология - никелова вана 40 мин, помедняване 20 мин и повторен никел за 40 мин, резултата е красноречив и пределно ясен:

Изображение
фиг. 1 Кранмашинист със свалена капачка и ръкохватка

Изображение
фиг. 2 Кранмашинист - окомплектован

Изображение
фиг. 3 Кранмашинистът FD1 заедно с влаковия FVE406 - отремонтирани и готови!

Публикувано на: Вто Окт 07, 2008 4:58 pm
от Mario Evstatiev
Ето и снимка на напълно готовия директен кранмашинист. Корпуса мина втора боя за по - добра покривност и днес следобяда, кранмашиниста бе изпитан на стенд в депо София. Даде отлични показатели. Настроен е за максимално налягане 3,5 bar, каквото е на серия 441 в Сърбия.

Изображение