Локомотиви серия 44/45 - Техническа част
Публикувано на: Вто Яну 31, 2006 11:34 am
Електрическа част
Реверсивният шкаф, в който са поместени реверсорът 031(032) и спирачно - аварийният превключвател 071(072) се намира в машинното помещение, разположен надлъжно. На локомотива има два реверсивни шкафа за двете групи ТД. Спирачно - тяговият превключвател 075 е само спирачно - тягов, тоест с него не могат да се изолират ТД, докато посредством контактите на 071 или 072 могат ръчно да се изолират ТД.
Спирачно - тяговият превключвател 075 е разположен във ВВК на едната странична стена на блока 022, където е монтиран и тиристорният регулатор за спирачна сила 021 тип "БАТИР - ГАМА". спирачно - тяговият превключвател 075 има общо два ножови контакта и четири контактни гнезда(снимка 1). СТП 075 е с пневматично двупозиционно задвижване от един цилиндър и кулисен механизъм. Масата на СТП 075 е около 50 кг.

снимка 1: Общ вид на СТП 075.

снимка 2: Монтаж на СТП 075 на стената на шкаф 022.
Токоизправителните блокове 020(220) и 022(221) са монтирани в паралелепипедни шкафове в машинното помещение. Във всеки ТИ шкаф има по един тягов токоизправител и един спомагателен токозиправител. Тяговите токоизправители се състоят само от диоди тип ВК150-5, а спомагателтите и от тиристори ТК 200-5 или ТК 150-5. Управлението на спомагателните токозиправители се извършва плавно от електронни блокове за управление "РЕКДИН" и се контролират от напреженови и токови релета. Токоизправителите на локомотивите серия 44/45 са идентични и взаимозаменяеми. Освен това, както бе споменато по - горе, в горната част на шкафа 022 е монтиран антипаралелният тиристорен регулатор на спирачната сила 021(снимка 3). Токоизправителите на локомотивите се охлаждат принудително посредством двигател - вентилатори, разположени под коша на локомотива.

снимка 3: Общ вид на ТИ шкаф 022.

снимка 4: Поглед към блока за управление "РЕКДИН" и напреженовите релета на СИ.
Реверсивният шкаф, в който са поместени реверсорът 031(032) и спирачно - аварийният превключвател 071(072) се намира в машинното помещение, разположен надлъжно. На локомотива има два реверсивни шкафа за двете групи ТД. Спирачно - тяговият превключвател 075 е само спирачно - тягов, тоест с него не могат да се изолират ТД, докато посредством контактите на 071 или 072 могат ръчно да се изолират ТД.
Спирачно - тяговият превключвател 075 е разположен във ВВК на едната странична стена на блока 022, където е монтиран и тиристорният регулатор за спирачна сила 021 тип "БАТИР - ГАМА". спирачно - тяговият превключвател 075 има общо два ножови контакта и четири контактни гнезда(снимка 1). СТП 075 е с пневматично двупозиционно задвижване от един цилиндър и кулисен механизъм. Масата на СТП 075 е около 50 кг.

снимка 1: Общ вид на СТП 075.

снимка 2: Монтаж на СТП 075 на стената на шкаф 022.
Токоизправителните блокове 020(220) и 022(221) са монтирани в паралелепипедни шкафове в машинното помещение. Във всеки ТИ шкаф има по един тягов токоизправител и един спомагателен токозиправител. Тяговите токоизправители се състоят само от диоди тип ВК150-5, а спомагателтите и от тиристори ТК 200-5 или ТК 150-5. Управлението на спомагателните токозиправители се извършва плавно от електронни блокове за управление "РЕКДИН" и се контролират от напреженови и токови релета. Токоизправителите на локомотивите серия 44/45 са идентични и взаимозаменяеми. Освен това, както бе споменато по - горе, в горната част на шкафа 022 е монтиран антипаралелният тиристорен регулатор на спирачната сила 021(снимка 3). Токоизправителите на локомотивите се охлаждат принудително посредством двигател - вентилатори, разположени под коша на локомотива.

снимка 3: Общ вид на ТИ шкаф 022.

снимка 4: Поглед към блока за управление "РЕКДИН" и напреженовите релета на СИ.