Страница 1 от 2
Локомотиви серия БЖК 60 - Дискусионна тема
Публикувано на: Пет Сеп 26, 2008 8:40 am
от Mario Evstatiev
Отварям темата, за да се разискват тук всички въпроси, свързани с дизеловите локомотиви серия 60 на "Българска Железопътна Компания - АД".
От 23.09.2008 "новата" доставка на локомотиви серия 60 е с още един представител, с което локомотивите стават два. Основно изпълнението е като при 60-0882-5, но има някои различия, касаещи главно рамките на страничните прозорци в кабините, както и оцветяването в зоната на прожекторите - тук вече е сиво като покрива, а не червено като при първата машина. Локомотив 60-0685-2 чака лицензия и в момента се намира в района на депо Подуяне, където компания му прави и другата машина 60-0882-5.
Публикувано на: Пон Сеп 29, 2008 5:40 pm
от Labros
А по кои линии ще се ползват двете шейсетки? До сега се доставяха електрически локомотиви, вижда се, че полето на действие на БЖК се разширява. И оттук мисълта ме навежда на един въпрос- по кои линии имат право да се движат влаковете, обслужвани от БЖК ?
Публикувано на: Пон Сеп 29, 2008 5:42 pm
от Mario Evstatiev
БЖК са национален превозвач, това значи по всички линии. ЗА сега за двете 60-ки се заговори нещо за Вакарел - Чукуруво, но нещата са в процес на проучване и договаряне. Чак след това евентуално ще има договори, споразумения и реална експлоатация на дизелови локомотиви на БЖК в този участък.
Публикувано на: Пон Сеп 29, 2008 6:36 pm
от VESO
Според мен от юридическа гледна точка пускането на локомотиви , собственост на частния ж.п. превозвач по участък , по който не са минавали досега би трябвало да стане след изрично писмено споразумение между двете компании.БЖК имат лиценз за национален превозвач , но отношенията би следвало да се уредят поне с някакъв документ , даващ право машините да обслужват влакове във въпросния участък.
Публикувано на: Пон Сеп 29, 2008 6:57 pm
от Mario Evstatiev
В случая това се урежда от дирекция УДВГД, която издава съответните разписания за движение и т.н. Другата част е уредена с издаването на Сертификат за безопасност и допускане за движение по националната жп. мрежа, който се заверява от ИА "ЖА" и се издава от НИИТ. В случая всички локомотиви на БЖК са снабдени със съответните документи.
движение
Публикувано на: Пон Сеп 29, 2008 7:16 pm
от shotik
Локомотивните машинисти трябва да познават профила в участъка на движение и да са пътували за последен път преди не повече от 6 месеца по този участък,ако са повече от 6 месеца откакто е минавал,трябва да има инструктор-придружител.
Публикувано на: Съб Окт 25, 2008 5:31 pm
от Mario Evstatiev
Утре вечер в 20:00 е назначена локомотивна бригада и е осигурено трасе до Пловдив за 60-0882-5, където машината ще бъде поета от нашия колега и Главен модератор Федя Д. Йоргов. Днес той лично прие локомотива и се извършиха някои проби на място, като в тях бе включено и 30 минутно поддържане на локомотива в работно състояние - със стартиран дизелов двигател. Имайки в предвид колко дълго не е пален ДД, може да си представите какъв пушек на талази се стелеше из Миячката. При експлоатационната проверка се установиха и три проблема:
-Теч на масло от масления филтър при рейките страна 1-ва кабина;
-Неизправно реле 75 за водно налягане, водещо до невъзможност за автоматична работа на водната помпа;
-Неизправен ампермер за 2 и 5 ТД в 1-ва кабина;
Като изключим тези кусури, които са нормални за локомотив от заводски ремонт, машината е в пъти по - добра от нашите и братовчедки и предполагаемо ще се справи с влаковете също много по - добре. В Пловдив, 60-0882-5 ще бъде зает с предавателна маневра ПОР - КЦМ-АД.
Публикувано на: Пет Окт 31, 2008 8:07 am
от Mario Evstatiev
Вчера в 14:30, локомотив 60-0882-5 се завърна в Подуяне след като успешно е извършил предавателната маневрена работа в Пловдив. Машината бе докарана от Главния модератор Федя Йоргов и след като бе оставена на 25-ти коловоз в депо Подуяне, същата бе почистена. Извърши се малък ремонт в кабината, касаещ лайстната за перде на страничния прозорец, на която липсваше болт.
Публикувано на: Пет Окт 31, 2008 10:07 am
от Labros
В началото на седмицата (вторник) е видях на Товарна гара КЦМ.
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 7:10 am
от Mario Evstatiev
Дизелите серия 60 на БЖК вече са 3 бр

Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 7:47 pm
от VESO
Че преди време аз знаех за 3 (ако не броим 0882 , която дойде по - късно ) - това бяха 1522 , 1523 и 1524. Чавдар ги беше заснел , правещи маневра с товарни вагони на Русе разпр.
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 8:05 pm
от 45 151
Ако още не си разбрал - тяхният наем свърши заедно с на старите 40-ти.
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 9:15 pm
от VESO
Значи тези , за които говори Марио са вече собственост на БЖК.
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 9:23 pm
от 45 151
Не, не са. Защо реши, че са ? Те са от новият договор за наем на машини.
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 9:26 pm
от VESO
Съдя от написаното от Марио:
lok45111 написа:Дизелите серия 60
на БЖК вече са 3 бр

Така написано , излиза , че са собственост на компанията. А и няма как да знам , понеже трябва да е написано във форума , за да го прочета.