Кранмашинист OERLIKON FVE406
Публикувано на: Вто Сеп 23, 2008 3:36 pm
Кранмашинистът FVE406 е електропневматичен, използван в ЕМВ серия 33. Конструкцията на кранмашиниста е следната(фиг.1)
В алуминиевият корпус 1 е поместена командната втулка 2, задвижвана от ръкохватката 14 с блокиращ зъб 15. Командната втулка 2 задвижва клапаните 3(два на брой), чието затворено положение се осигурява от пружините 4, опиращи в капачките 5. Освен това, командната втулка 2 в долната си част има назъбен сектор, който е зацепен със зъбното колело 9, задвижвашо контактната пластина 11, контактуваща на платката 10. Тези електрически степени, реализирани с платката 10 и контактната пластина 11 са 18 на брой и се използват при електрическо управление на пневматичната спирачка. По пневматичен път, командната втулка 2 ще управлява клапана 3, който служи за изпускане на въздуха от главния въздухопровод, а клапанът 3а(невидим на фигурата) затваря притока на въздух към ГВ, когато преминем в режим на пневматично спиране.
В положение "пътуване" на ръкохватката, издатина на командната втулка 2 включва микропрекъсвача 12 и позволява управление на ЕМВ(или локомотива) в теглителен режим.

Фиг. 1 Схематичен разрез на КМ OERLIKON FVE 406

Фиг.2 Общ вид на кранмашиниста

Фиг.3 ЧАст от механичните възли на кранмашиниста и инструменти за разглобяването им
В алуминиевият корпус 1 е поместена командната втулка 2, задвижвана от ръкохватката 14 с блокиращ зъб 15. Командната втулка 2 задвижва клапаните 3(два на брой), чието затворено положение се осигурява от пружините 4, опиращи в капачките 5. Освен това, командната втулка 2 в долната си част има назъбен сектор, който е зацепен със зъбното колело 9, задвижвашо контактната пластина 11, контактуваща на платката 10. Тези електрически степени, реализирани с платката 10 и контактната пластина 11 са 18 на брой и се използват при електрическо управление на пневматичната спирачка. По пневматичен път, командната втулка 2 ще управлява клапана 3, който служи за изпускане на въздуха от главния въздухопровод, а клапанът 3а(невидим на фигурата) затваря притока на въздух към ГВ, когато преминем в режим на пневматично спиране.
В положение "пътуване" на ръкохватката, издатина на командната втулка 2 включва микропрекъсвача 12 и позволява управление на ЕМВ(или локомотива) в теглителен режим.
Фиг. 1 Схематичен разрез на КМ OERLIKON FVE 406

Фиг.2 Общ вид на кранмашиниста

Фиг.3 ЧАст от механичните възли на кранмашиниста и инструменти за разглобяването им