Страница 1 от 1
'Oпесъчаване', какво е това по-точно?
Публикувано на: Пет Авг 29, 2008 7:24 pm
от RZArector
Много ми е чудно какво представлява функцията 'опесъчаване' или нещо подобно при локомотивите. Търсих инфо за това, но не намерих. Дори и в МСТС има такава функция (наречена 'Sander').
Публикувано на: Пет Авг 29, 2008 8:25 pm
от Nikss
Пясък се подава през специални тръби чрез педал, монтиран в кабините за управление на локомотивите. Целта на това пясъкоподаване е да се избегне боксуването. Това е най-общо казано накратко.

Публикувано на: Пет Авг 29, 2008 10:01 pm
от Mario Evstatiev
Пясък се подава пред всяка първа по посока на движението колоос във всяка талига и се извършва по различен начин при различните серии и конструкции локомотиви. По - старите серии имат педал или бутон с електрическо или въздушно действие, които влиаят на пясъчните бункери, разположени на рамите на талигите или ситуирани в кухини на локомотивната рама. Когато се подаде въздух в бункера, през пясъчните дюзи се подава пясък към тръби, ориентирани така, че да попада под колооста, когато тя е по посока на движението. При по - новите серии локомотиви пясъчната уредба е с електропневматично действие и с възможност за автоматично командване при боксуване и плъзгане. Бутона и/или педала си ги има обаче.
Публикувано на: Пет Авг 29, 2008 10:32 pm
от Гост
Благодаря и на двамата че разяснихте,понеже и аз отдавна се чудих какво е това "sander". Ето че вече знам

пясък
Публикувано на: Сря Сеп 03, 2008 8:42 pm
от shotik
Освен пясък за подобряване на сцеплението между релси и бандажи и против боксуване на лок.серия 06-00 има реле против боксуване и бутон на контролера за задействане ръчно на лок.спирачка до 0.5-0.7 бара.По този начин калодките задържат бандажите,а мотора намалява оборотите, генератора намалява възбуждането.След като всички колооси се въртят с едни обороти се изключва противобуксовъчната спирачка.Автоматичното включване става на принципа на потенциална разлика в напрежение на две точки,т.е.когато електромоторите от дадена двойка се въртят еднакво няма разлика,щом едно колело забуксува и елмотора се завърти с по големи обороти от другото се явява потенциална разлика и при 29 волта се задейства релето и става както съм описал по горе.При спиране на буксуването и падане под 24 волта релето изключва и се възстановява нормалната работа на агрегатите.
Публикувано на: Съб Дек 13, 2008 10:36 pm
от icobdz
При екстрено спиране също е удачно подаване на пясък.