Страница 1 от 2

Из "Движението"

Публикувано на: Нед Фев 17, 2008 5:46 pm
от Гост

Re: Из "Движението"

Публикувано на: Чет Мар 13, 2008 4:20 pm
от Tramway
Zdravko_box написа:Раздел от енциклопедия "Движението" посветен на железницата. Всичко е обяснено по възможно най кратък и лесен начин. Понякога ми се струва дори смешно. И все пак има интересни неща.
Обяснено по кратък начин, но в голямата си част невярно и заблуждаващо. Освен английските автори принос за туй имат и българските преводачи и редактори. После са чудим защо децата пишат глупости по форумите. Те не са виновни, просто на такава пишман-литература попадат.
Един съвет: момчета, не черпете познания по железопътно дело от таз книга!

Re: Из "Движението"

Публикувано на: Чет Мар 13, 2008 5:22 pm
от Гост
Tramway написа:момчета, не черпете познания по железопътно дело от таз книга!
Точно това казвам. Е, има и някой верни неща (не всички са такива).Започвам да си мисля, че и авторите не са разбирали, защото пише всичко друго (име, година на производство, държава) но не технически данни от който можем да добием представа за мошността, напрежението и други. На няколко места се смях като:
Сцепно щангово движение - "железни пръти"
Колоос - "комплект колела"
ДМВ - "локомотив"
Трамвая е прав нещата са обяснени по прост начин но ако бяха написани точно щеше да има някаква стойност.
От тук за пръв път чувам, че освен машината и колелата имат мошност. вярно че тя се използва чрез колелата но там пише
"Мощни стоманени колела и лостове движат..."
:lol: :lol: :lol:

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 10:27 am
от Ivan
Интересна информация

голям красавец е LNER Class A4 4468 Mallard


Изображение

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 12:27 pm
от svrakata
ето го и върнат на линията http://youtube.com/watch?v=-wBVP1ar9Sk

:D

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 12:30 pm
от Ivan
Страшен е...

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 1:02 pm
от VESO
Уникална машина! И което е най - учудващото - за онова време проектирана с аеродинамична форма.Интересно колко предвидлив е бил инженерът - конструктор на дизайна , сякаш е прогнозирал бъдещите тенденции в локомотивостроенето.
BTW в превод от английски Mallard означава "дива патица".

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 2:13 pm
от Гост
Интересното за "Малард" е, че е вдигнал 202km/h но за жалост не е можал да стигне до гарата на която са го чакали. Повредил е част от сцепно щанговото движение (не съм 100% сигурен).

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 2:23 pm
от Ivan
Не,
не е успял да стигне поради причината , че е имал проблеми със смазването и поради високата скорост се е скапал лагер от коляновия вал. И вместо за гарата отива в Донкастър за ремонт...

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 2:28 pm
от choveka_vlak
Ivan написа:Не,
не е успял да стигне поради причината , че е имал проблеми със смазването и поради високата скорост се е скапал лагер от коляновия вал. И вместо за гарата отива в Донкастър за ремонт...
Уважеми!, ще си спечелиш не приятели,,, и да и не но пряко в парния локомотив думата "колянов вал" не се използва!.

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 2:35 pm
от Гост
Ivan написа:лагер от коляновия вал
Да нямаш напредвид че е бил с система (забравих и името) с 3 бутала едно от който е между колелата? :?:

Публикувано на: Пет Мар 14, 2008 2:59 pm
от Ivan
Цитирам Wikipedia
"Shortly after the attainment of this record speed, Mallard suffered an overheated inside big end bearing"

Простете за невежеството,но така го разбирам. Понеже към надписа big end е прикачена статия за коляновия вал и за това се подведох..

Публикувано на: Пон Апр 21, 2008 3:11 pm
от Tramway
Ivan написа:Цитирам Wikipedia
"Shortly after the attainment of this record speed, Mallard suffered an overheated inside big end bearing"

Простете за невежеството,но така го разбирам. Понеже към надписа big end е прикачена статия за коляновия вал и за това се подведох..
Става въпрос за вътрешния шатунен лагер. Тъй като машината е система Дрилинг, т.е. трицилиндрова с просто разширение, шатунът на вътрешната машина е заловен с шатунния си лагер за коляно на ведущата колоос, което по конструкция наподобява коляно на колянов вал. На английски "big end bearing" са нарича шатунен лагер - лагерът, който са намира на дебелия край на шатуна и са монтира на съответната цапфа на ведущата колоос. На другия, по-тънкия край на шатуна са намира кръстоглавния лагер (crosshead bearing), с който шатунът са закача за кръстоглава. Причината двата лагера да не са еднакви е, че линейната скорост на въртене на шатунния лагер е многократно по-голяма и инерционните сили са несравнимо по-големи, отколкото в кръстоглавния лагер, чието движение е само колебателно в сравнително малък ъгъл.
При световния рекорд от 204.12 км/ч или 126 mph (а не както някъде го пишат 202 км/ч), поставен от машина 4468 на 03.07.1938г, поради недостатъчно мазане прегрява вътрешния шатунен лагер. Причината не е толкова недостатък в мазилната му система, колкото прекалено много надвишената конструктивна скорост. В последствие е подобрено мазането на всички машини от серията A4.

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 12:22 pm
от 44.123
Докато търсих стари снимки на моят град в интернет и попаднах на интерестни снимки от района на гара София и депо Подуяне ето и линк точно към двете страници с снимките.
http://www.lostbulgaria.com/?cat=13&paged=2
http://www.lostbulgaria.com/?cat=13&paged=3

Публикувано на: Вто Сеп 08, 2009 1:21 pm
от je7way
Тези линкове много интересни снимки съдържат !!
Темичката е бая стара ама като малък си закупих тази енциклопедийка :lol: Тогава ми беше полезна.