Trainspotting от гара Бургас,датата е 30-ти юли.Докато компанията,с която бях на отишъл на море,разпускаше в градската градина,ние с Bdz_bg хапнахме по една жътварска салата в близкия ресторант и забързахме да направим някои снимки.За да не ни е скучно,се обадихме на IkariNoRei да дойде с нас.
Мога да се съглася с основание,че по-голяма жега от тази на центр.Бургас не съм срещал никъде.Бяхме принудени да се крием от жарките лъчи на слънцето под сянката на перона и с шише кола в едната ръка и камера в другата,решихме да направим Trainspotting.
Започнахме с потеглящия 8660,който вози дир.вагони за София,чрез връзката с 8614 на Карнобат.Каква беше изненадата ми,когато вместо дежурната 46-00-ца,която бях свикнал да наблюдавам,сега композицията се теглеше от
43509-9.
Населеността беше изключително висока,затова и броят на вагоните бе увеличен на 5.
С 5 минутно закъснение на 1-ви коловоз пристигна 80123,
обслужван от 32061-4+32062-2.
Докато слязоха хората,от задната страна се приближи 55150-7 и
закачи мотрисата посредством "вътрешното сцепно ухо"(така се изрази маневристът,който добави,че правят това,понеже малкото останали двузвенки дават доста ядове):
Снимка
преди потегляне.
Разходихме се малко и посрещнахме бургаската група на "Родопи",известна като 8681,теглена отново за моя изненада от старозагорски електровоз-
днес се разписа 43511-5.
След това си взехме по един сандвич и мин.вода и решихме пеш да се разходим до Вл.Павлов.При изходните стрелки се натъкнахме на 46039-4,
чакащ с тов.влак.Под един от мостовете
мернахме 61010-5,заета с тов.вагони,след което направихме снимки на Вл.Павлов:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898962048906250.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898973703750000.jpg
Oбходихме района,решихме да се връщаме към Бургас и на изходните стрелки попаднахме на
влизащия с гръм и трясък "Сл.Бряг",теглен и днес от 46235-8.
След като засякохме времето на пристигане,се оказа,че отново е по-рано,този път обаче само с 5 минути.Снимки пред локомотива:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898966597343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898967556562500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898968443906250.jpg
и
пред табелата.
Малко след него,на 7-ми коловоз се дотътри закъснелия 3660,теглен от машина,която досега знаех само от списъци и снимки.
Това бе варненската 43307-8,временно командирована във филиално депо Каспичан,за да обслужи този влак.
От 1-ви потегляше 80122,обслужван от бургаската 32051-5+32052-3.
Снимахме се пред нея и пред
табелата.
Снимки за спомен пред електричките:
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898985897187500.jpg
http://bgphoto.net/photos/1565/o632898974775468750.jpg
5 минути след потеглянето на емв-то,на същия коловоз докараха композицията на 3661,малко след това
варненския електровоз се "присъедини" към окаяните русенски вагони,от които "най-свестния" беше една надраскана и нашарена 74-ка,единствено на която откъм тоалетните не се носеше непоносима воня.
През това време пъргавата 55150-7 докара композицията на 3622 и вече очаквахме магистралния локомотив да дойде.Търпението ни свърши,когато от западната страна на гарата важно и грациозно се заклати 46208-5,"в пълна бойна готовност" да закара влака за столицата.
Снимка пред "Красавицата",както неведнъж съм я наричал по форума,впечатлен от нейния изискан вид и безбройните пъти,когато е съумявала да стопява двуцифрени закъснения най-често от Карнобат до Бургас.
Докато обсъждахме дали да и присъдим някаква титла за красота,бяха докарани вагоните на "Сл.Бряг" и аз забелязах компанията,с която прекархаме весели мигове на морето да идват на перона.Сбогувахме се с IkariNorei и с Bdz_bg потеглих към влака.Снимка на "Сл.Бряг"
малко преди потегляне.
Вече всичко е готово,от 4-ти коловоз на центр.Бургас
потегля "Сл.бряг",теглен от 46235-8 с една твърде утежнена композиция-към 9-те вагона,връщащи се в столицата,бе прикачена групата на "Родопи",съставена от 6 вагона серия 50(+ един първокласен серия 40)-общо 16 вагона.Само минута след горната снимка,дежурният рък.движение дава така чакания сигнал за потегляне и влакът се устремява напред.Забелязах едно много странно нещо с вагоните-понякога групата на "Родопи" откъм тези на "Сл.бряг" е със заключени челни врати и минаването от едните вагони в другите е на практика невъзможно.Днес обаче,явно бяха забравили да ги заключат и през цялото време преминаваха пътници през вагона за превоз на велосипеди.
Внезапно спряхме на гара Дружба.Изненадата ми свърши,когато видях листчето с образеца в рък.движение да се дава на машинистите от 235 и след това същото на нач.влака.
На Карнобат бяхме навреме,
снимка оттам.Престоят ми се видя изненадващо дълъг(цели 5 минути),малко след като дадоха сигнала забелязах някаква варненска електричка да се прегрупира за обслужване на влак.
На Ямбол бяхме с 6 минутно закъснение,
снимка от гарата.
Друго спиране за образец направихме на Безмер.Докато траеше престоят,с Bdz_bg забелязхме прелитащ ниско самолет-сигурен знак,че летището наблизо се използва.
Резултатът след всичко това-натрупано 11 минутно закъснение на Н.Загора,
снимка оттам.Както от нея се вижда,бе започнал да вали дъжд,който към Калитиново прерастна в истинска буря,затихнала малко преди Ст.Загора.При влизане в гарата,
засякохме 8615,теглен от 44001-6.
Престоят трая 7 минути,понеже бяхме принудени да изчакаме локалния влак от Кръстец,
обслужван от горнооряховската 32057-2+32058-0.
По уредбите съобщаваха,че тази мотриса след нас,ще заминава за Тулово.
Снимка на влака в движение,малко след гарата.
Сега малко информация за вагона,в който се возех.Отделно от компанията,която в серия 63 се бореше с жегата,породена от слабоработещите климатици,ние с Bdz_bg бяхме седнали в червения вагон за превоз на велосипеди и останахме изненадани от обстановката.За тези,които не знаят или все още не са пътували с него-вагонът започва с коридор и няколко първокласни купета,идентични с тези в серия 43(exDB),след което следва едно второкласно купе,където има място за инвалидна количка и тоалетна,специално пригодена за инвалидите.Следва недълъг салон,приличащ на този във фургоните с поставки за велосипеди от едната страна и седалки от другата.От салона,посредством врата се преминава в някакво много странно купе,в което има само една седалка за двама души(не препоръчвам за тези,които си мислят,че това е идеалното място за правене на любов с гаджета),която е доста тясна и срещу нея има поставка с шкафове за инсталацията на вагона.Предполагам там се возят служебни лица или отговорници по подръжката.
Пътят от Ст.Загора ме впечатли с това,че намалението,което забелязах при Самуилово на отиване,беше изчезнало,на места се усещаше влака как се мъчи да избие закъснението.На Чирпан,където по разписание "Сл.Бряг" спира,засякохме тов.влак,теглен ако не се лъжа от 46002-2.Разминаването с Дианата(теглена от 45155-9) го направиха на Черна гора,но на Оризово незнайно защо имаше няколкоминутен престой.
Започнаха финалните услилия да избиване на закъснението и то до Тракия от 18 минути бе стопено на 11.Веднага при потегляне,влакът ускори и до По още 3 минути "вътрешно време" изчезнаха.
В този момент се обади приятелката ми,че жива и здрава се е прибрала от чужбина сутринта, и ме помоли да се отбия при нея.Така че трябваше първо да се сбогувам с моите приятели,които си отиваха в Пзк.
Снимка от центр.Пловдив.
Докато сваляха инвалид от вагона серия 63,се сбогувах и с Bdz_bg,който избърза да си хване потеглящия от 4-ти челен 18212,обслужван от 10023-3+10024-1.
Бавно и славно аз вземам саковете и се оглеждам в тази хладна вечер на центр.Пловдив.Бавно и славно се зачува бръмченето на 235 при потегляне в безкрайните си усилия за избиване на закъснението-този път към София.Само миг и 8602 изчезва от 1-ви коловоз.Един миг и DESIRO-то за Пещера се стопява в сумрака.Още един миг и докато гледам закъснелия 81203 влизащ в гарата,вече се чувствам уморен.Чувам далечния шум на локомотивна свирка и се отправям към такситата зад гарата.Осъзнавам,че всички хубави неща,в това число и едно пътуване до Бургас и обратно си имат своя край.
Това е от мен,надявам се описанието,придружено от снимковия материал да се хареса на форума.Твърде съм изморен да правя цялостна оценка на днешния(опа,вчерашния) ден,затова очаквам всякакви коментари по тези 3 части.Лично за мен това море и пътуването ще го запомня с много неща.
