
Точно. Не искам да коментирам, защото от тях друго освен резервни части за 43-ките не става. Да му мислят експлоатиращите и ремонтиращите, но е самоубийство да се работи с тази вече остаряла и неподдържана техника. В Чехия могат да надживеят нашите 44, но там всички проблеми са отстранени и поддръжката е на високо ниво. Тук освен, че калпавата ни инфраструктура помага да се доразбие достатъчо механиката и да се стигне до правене на заварки на пети на тягите, застрашаващи живота и здравето на машинистите и превозваните товари и пътници, поддръжката, която е никаква допълва иначе "цветния" пейзаж. Дано не стане някой инцидент и постепенно до 1 г. да се сбогуваме (колкото и да ни е тъжно или не) с тези "подводници". Отдавна им е минало времето при такава поддръжка и експлоатация при нас.
Може да ви е тъжно за старите кабини,но модернизация без знанието на завода-производител,просто не е възможна.Освен това при модернизацията бяха сменени АБСОЛЮТНО всички кабели и силови и оперативни-с което се гарантираше безпроблемната им работа.Просто истината е такава- тези талиги ги закопаха.Някой да си спомни за откази по електрическата част-не по-вече от 44-серия.

Администратор

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Администратор
Именно заради такива модернизации ни отрязаха за части за 44/45. За мен цялата серия 42 100 е абсолютна недомислица и трябва спешно да се бракува до последната единица, останала в някое затънтено депо.Labros написа:Тия нашите си мислят, че като локомотива е собственост на БДЖ и могат да си правят каквото искат по него без знанието на завода-производител. На нашите "майстори и умни глави" им дай да човъркат навсякъде...
64.19


Администратор
Да не говорим, че някои 42 100 са опасни за движението и вървят нелицензирани по жп. мрежата ни - светъл пример за това е 42 141, която върви със заварена и отново пукната пета на тяга. Тук обръщам внимание и на големите шефове в Дирекцията - спрете и нарежете този ковчег преди да е станал някой голям сакатлък. Депо Дупница има още една 42 100, която ако искат да си възстановят вместо 141.
Но за мен най - хубавия вариант би бил отчисляването от тяговия парк на цялата серия 42 100, както и последващо нарязване на всички представители на това инженерно недомислие.
Но за мен най - хубавия вариант би бил отчисляването от тяговия парк на цялата серия 42 100, както и последващо нарязване на всички представители на това инженерно недомислие.
64.19

То спирането на всички лок серия 42 100 ще е най-доброто решение, обаче поне докато не се разпаднат (не стане някоя голяма беля) или не дойде нов ТПС не виждам това да стане... колкото и да ни се иска вече да ги бракуваме и нарежем все още това няма да стане... конкретно за 42 141 чух, че от началото на тази година трябвало официално да бъде спряна, но защо това не е станало... не знам... оттам нататък трябваше с нейните части спряната 42 140.4 да се стегне и да работи на нейно място.
Във Варна не знам какво е положението с 42-ките, НО предлагам, след проекта за посещението на депо Бс да се организира проект до Варна и подробно да се разгледат всички налични тамошни локомотиви от въпросната подсерия и след това докладът да се представи, за да се вземе решение и "от горе".
Знам, че никак няма да им хареса положението и ще им е трудно да решат какво да правят при тази настъпила навсякъде криза, серия 43 също започна да издъхва... извинявайте, че се отклонявам от темата, но 43 са като близнаци на 42 - няма много и особени разлики... лично гласувам за бракуването на 43 523 и с нейните части да се стегне 43 554. Толкоз за познатите ни "файтъри". Минало им е времето, изкарали са доволно повече от 35 г., при тази поддръжка е чудно как са изкарали и толкова, просто животът им е отминал и няма какво повече и тях да ги тормозим, пък и персоналът, работещ с тях. В по-добрите депа 43 ще ги има още поне няколко години. А за 42 се говореше, че постепенно до 2011 г. щели да се извадят окончателно от експлоатация и тогава ще останат само ламинатките, които ще си ги гледкаме и снимаме на атракционни влакове. 




Администратор
Идеята за Варна не е лоша, но няма какво интересно да видим там - подводници си имаме и по - наблизо, в Дупница. Според мен по - важното е тези опасни за движението единици ТПС или да се приведат в годност или да се спрат, като годните от тях да преминат поне подемен ремонт и да се поддържат с частите от спрените такива. Но локомотиви като 42 141 са единствено и само за пещите на "Стомана - Перник".
64.19

Наистина във Варна няма кой знае какво, но имах в предвид като се отиде да се огледа някоя 42-ка, която е ТП/на канал, да се обяснят подробностите по талигата, тез тяги и т.н. ... а според мен май годни за движение локомотиви серия 42 100 няма... минало им е отдавна времето и нямат място по родните жп релси... или най-много за маневра, но в случая с 42 141 незабавно трябва да се спре, бракува и нареже/претопи. 


Администратор
"Подводница" хубава няма, но поне може да се стегнат няколко с частите от другите. 42 179 не е лоша машина, но си иска и тя ремонт. Най - разумно постъпиха депата Русе и Горна Оряховица, които спряха от движение своите 42 100 и или ги дадоха на други депа(Дупница и Варна) или ги нарязваха поетапно.
64.19

Те, че постъпиха постъпиха от една страна добре, но от друга няма вече да видим лъсната и стегната 42. В ГО доколкото знам при ремонти са заварявали тягите... интересно дали проблемите, които се срещат сега по останалите в Дупница и Варна 42-ки са се наблюдавали преди и по 42-ките на депата ГО и Русе.
Хубава "Подводница" можеше да се види в ГО и Русе докато се движеха, поддържаха и лъщяха, но сега не можем да видим такъв феномен. 



Администратор
Според мен глупаво беше да се спрат машини като 42 072.9, 42 077.8 и т.н., а да се оставят да работят "подводници", които са меко казано недодялани и опасни.VESO написа:Остава тогава да се надяваме да стегнат ламинатките.Все пак нека не забравяме , че във Варна има доста от 421XX-X , добре би било 1-2 да оставят в експлоатация , които да се движат с части от спрените.
64.19

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Информация
Модератори