borislaviv написа:Ами имаше ли проблем с прокарването на конекторите от машинното към кабините? И от блоковете до пулта на RFT. Защото наред с останалата мизерия, това са най-тесните места в монтажа, особенно ако се наложи да се разпояват около стотина проводника и после обратно да се запояват и проверят поне три пъти, за да е сигурно,че ще тръгне после радиостанцията. Но справили сте се. Браво!
С малко молитви и благославяне майката на кабела мина.

Бориславе, ти си възстановявал RFT и знаеш, че ако имаш готов запоен кабел с конектори ще го положиш така, че да си спестиш презапояването, въпреки, че полагането ще е с малко компромиси. Така направихме за пореден път. Имахме готов запоен с конектори кабел и умишлено не го положихме по целите улеи, защото най-непроходимото място е края на улея под пулта. Иначе под касите на вратите на машинното минаха с разкачени от скобата конектори - един по един, като предварително махнахме само под касите част от стария кабел. Така се отвори местенце за да преминат.
Така с компромисното преминаване през изрязан срез в улея на първа кабина (на 5-тата снимка) и напрякото преминаване (от улея под вратата директно към ръчната) във втора кабина (12-та снимка) заобиколихме въпросното непроходимо място при края на улея под пулта.
lok45111 написа:Браво, положили сте го значи

ДА се надяваме да устиска дълго и да не бъде накълцан пак.
Много се надявам да устиска. Нали уж ги бяха хванали вече тия дето ги режат. По Брусарци ли са, в сами Мездра ли са не знам, но 44-140 (настоящия голям ремонт в Пд) си е със здрави кабели за RFT даже работи.
Пуснах снимките на полагането, за да се види и да се знае, че възстановяването на орязани кабели на RFT означава много тежък труд. Ние както казах имахме късмет, че кабела ни е с конектори и минаха по теснотиите. Лошия вариант е да не е с конектори и да се запойва след полагането. Това означава двама човека в едната и двама в другата кабина, прозвъняване и последователно запойване на 71 фини кабелчета. Още по-лошия вариант е кабела е с конектори, но не минават конекторите през теснотиите. Съответно се разпойват или прерязват (зависи кое е по-нетравмиращо психиката) кабелчетната (71 на брой) от конекторите в единия край на кабела и след полагането наново се запойват. Найс а!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ако кабела е без конектори и в двата края съответно запойването е на 142 кабелчета. Найс а!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Конекторите са 91 пинови (3х13+2х13+2х13), но се ползват само 71.
До тук говоря само за кабела на пулта - 71 кабелчета. Ако е орязан кабела на другия пулт още 71, ако е орязан кабела на предавателя ... там са малко - само 39.

Затова наличие на кабели с конектори е предпочитан вариант, а такива се намират само на локомотиви. Затова се практикува вероучението
"свали-сложи". То и друг вариант няма, защото нови кабели няма.
Досадих с толкова писане, но трябваше за да стане ясно на незапознати какво означава понятието ОРЯЗАНИ КАБЕЛИ на RFT.
Дано някой отговорен другар в депо Мездра чете та белким вдене, че трябва да се пресече и ако е пресечено да не се допуска повече подобен род саботаж. Саботаж, защото кабела орязания не е откраднат. Просто са отрязани парчета, за да не може да се възстанови.