Страница 6 от 6

Публикувано на: Чет Дек 23, 2010 12:27 am
от dido73
bdz46 написа:Защо намесихте 353 с реостата?
Реле 353 стои нормално включило и самозахранило и отпада само и единствено при единично набиране и сваляне с контролера. След превъртане на пневмодвигателя на половин оборот (една позиция), 353 отпада и прекъсва захранването на 351/352 докато контролера не бъде върнат на "Х".
361 прекъсва веригата на 351 при набиране на осмата позиция. Ако не я прекъсне, набирането ще продължи и най-много да пробият тиристорите (не ги знам за какво обратно напрежение са).
Защото аз заблудих момчетата без да искам. Разбира се, че 351. Реле 361 прекъсва захранването на 351 и набирането спира на 8-а позиция . :)
Nikss написа:А ако контакти LK се скапят и не прекъснат захранването на реле 361, а то от своя страна на реле 353 ще се набират повече от 8 позиции и напрежението на тиристорния регулатор като мине 240 волта какво става? :roll:
Ако не прекъсне набирането на позиции в реостатен режим.....какво би станало. :roll: Първо тиристорите са за максимално обратно напрежение 1200V и 320A ток. Няма да пробият от превишено обратно напрежение, а по-скоро от прекомерен ток, АКО се окажат по бързоизгарящи от предпазителите поместени в батира. Също така докато не се даде реостатния контролер от "Т" на някоя степен няма да има отпушващ сигнал и няма да стане нищо. При всички положения или предпазителите или тиристорите ще изгорят от прекомерен ток. Също така има защита 096 за прекомерен ток на възбуждането - ще изключи ГВП, ако е по-бърза от предпазителите.
Няма страшно - все нещо ще изпуши. :wink:

Публикувано на: Чет Дек 23, 2010 1:26 am
от Nikss
Ясно, благодаря ви. :)

Публикувано на: Чет Дек 23, 2010 3:01 am
от dido73
bdz46 написа:По-лошо е да залепне контакт U-V на 015(11), защото тогава реле 396 остава включено и машината ще обърне от тяга в реостат, дори на позиция.
Хмм..... :? Ако сме на тяга и не сме пипали реостатния контролер 393 от положение "0" , то дори и да е залепнал U-V няма да стане нищо страшно - просто контакти на 396 ще дублират контакти на 0713(E-F) => продължаваме да сме на "J"
Предполагам говориш ако от тягов режим дадем реостатния контролер на "Т" примерно и чакаме да се свалят позициите. Ако е залепнал U-V , казваш, още при задействане на 395 071(072) да превключат..... :scratch:
Да вярно, ще стане мазало в 071(072). Превключвателите ще превключат под тяга. Мед ще се лее по пода, а репортажи ще се точат по новините. :lol:

Забележка: това няма да се случи, ако предварително (не с реостатния контролер) свалим позициите с контролера 34021(34121). Проблема е преминаването от реостат в тяга. Дори и да се свали възбуждането(спирачния ток) до нула с даване на "Т" на спирачния контролер, при даване на "0" 071(072) ще се превключат в тяга при 8 набрани позиции. Гадна работа. Една хартийка на контакти на 396 ще свърши работа, докато се свалят 8-те позиции. :wink:

Публикувано на: Чет Дек 23, 2010 5:04 am
от bdz46
Разбира се, става въпрос за даване на реостатния контролер на "Т". Това е разпространена практика за сваляне на 1-2 позиции без да се свалят шунтовете.

Публикувано на: Съб Яну 22, 2011 11:07 am
от Georgi Dimitrov
В друг сайт попаднах на статия, в която бяха описани случаите, в които ГВП изключва. Там прочетох нещо което не ми е ясно и ще помоля някой от вас за малко разяснение.
:arrow: Задействала блокировка на защитна решетка??- Какво представлява тази авария, кога поже да се получи и защо важи само за 45 серия?
БЛАГОДАРЯ!! :)

Публикувано на: Съб Яну 22, 2011 11:54 am
от bdz46
Важи за всички серии.
Защитните решетки ограждат оборудването за високо напрежение и трябва винаги да са затворени. Всяка решетка има блокировка, която изключва ГВП, ако решетката бъде отворена.
Такава блокировка има и на капаците на реверсивните шкафове и вратичката на шкафа с клемите на първи двигател в първа кабина.

Публикувано на: Съб Яну 22, 2011 7:08 pm
от Georgi Dimitrov
Благодаря!