В работни дни 2627 генерира завидна населеност в два участъка - от София до Своге и от Шумен до Варна.За тези от дефилето е ясно - прибират се от столицата към родните си места.На Горна също се качват доста хора , но те са нищо в сравнение с тълпите от Каспичан (всъщност каспичанци ползват няколко удобни влака за предвижване към Варна , освен 2627 , движещият се преди него "работнически" 20161 , също и 20163).През останалото време от маршрута на нощния бръз влак , можеш да се изтегнеш спокойно и сам в купе , зависи къде седнеш - за предпочитане е в първите купета на първия вагон след фургона или в последните купета на предпоследния вагон (последен е спалния) , тъй като те спират малко встрани от приемните сдания на гарите.Тук има и още едно предимство - тъй като тълпите се качват в средната част на влака и като не намират места , започват да се предвижват към двата края , с потеглянето на влака , хората масово спират да ходят и сядат където намерят.В този смисъл , по - голямата отдалеченост от средната част на влака гарантира и по - дълго спокойствие.
През почивни дни в 2627 е много по - голяма вероятността да намериш свободно купе през целия път от София до Варна.Но пак всичко е субективно - няма лесно да се измъкнеш от синдрома "Шумен - Каспичан - Провадия" , тъй като тълпи има и в събота / неделя , макар и значително по - малки от тези през седмицата.
2614 е един от най - пълните влакове по 2-ра линия , главно поради факта , че много хора го използват за отиване към столицата , когато на другия ден са на работа.Особено в неделя , когато както той , така и движещият се след него "Уикенд" генерират стабилна населеност.Тук обаче има една малка подробност - 2672 пристига в СФ в 22:20 , което е малко неудобен и късен час , затова основно "ударението" на пътникопотока пада именно върху 2614 с неговия част на пристигане 20:28.Идентично на Южна България в най - натоварения участък Пловдив - София с 1624 и 8672/8614 , съпоставката е правилна , с тази разлика , че от Варна към София в неделята няма 3 влака , както при нас , а са само два - 2614 и 2672.
В работни дни вероятността да пътуваш сам в купе отново е малко вероятна , но казах , че всичко е субективно , с оглед критериите колко вагона е композицията , дали ще си вземеш билет за първа класа или за втора , къде ще си намериш място , в кой вагон , коя част на композицията и на коя гара при теб ще се качат хора.Имай предвид , че повече от 50 % от качващите се на Шумен , Горна и Плевен са до крайната гара София.
Всичко е относително и зависи от момента , но поне се постарах да ти подам основната информация за двата влака.Хайде сега и Rexkos да вземе становище по въпроса , пък ти пътувай и сподели после.Успех!
