Страница 5 от 17

45-149 - проба

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 8:21 pm
от dido73
Много добри новини :!:
Днес 25.04.2008г. 45 149.2 УСПЕШНО премина скоростна и товарна проба. :hello1:
Представянето й беше чудесно. \:D/ Машинката е много добра. Беше послушна и изпълни всички изисквания без да "роптае". :lol:

Ето накратко как 45 149.2 ме впечатли с безупречния си дебют след ПР-то:

Скоростната проба реално започна с излизане от г. Ик около 10:00ч. с втора кабина начело. Условия за провеждане на пробата:
  • 1. Атмосферни условия - Облачно
    2. Състояние на релсите към момента - сухо
    3. Температура на ок. среда - 19 градуса
    4. ЖП участък Ик-Кз
Изпитания:
  • 1. Екстрено задържане с Knorr D25
    • режим G ---- 80км/ч ---- ГВ - 5/0bar ---- СЦ - 3,8bar ---- спира 32s ---- сп. път 500m
      режим P ---- 80км/ч ---- ГВ - 5/0bar ---- СЦ - 3,8bar ---- спира 27s ---- сп. път 330m
      режим R ---- 80км/ч ---- ГВ - 5/0bar ---- СЦ - 3,8bar ---- спира 17s ---- сп. път 250m
    2. Максимално задържане с DAKO BP
    • 60км/ч ---- СЦ - 3,8bar ---- спира 13s ---- сп. път 150m
    3. Електродинамична спирачка
    • 80км/ч ---- полож. 393 - 15 ---- Iвъзб.=1000A ---- има ефект
    4. Проба на УБМ
    • режим R ---- 80км/ч ---- t1=24s ---- t2=5s ---- t3=5s ---- СЦ - 3,8bar ---- спира 17s ---- сп. път 250m
По време на пробата машинката малко се нацупи, но беше само фасонче - пробило диодче в първа група, една лоша реглета на 494 и странно повредил се RT9. След отстраняване на повредите в депо машината озлезе за товарна проба.

Товарната проба започна от г. Еп около 12:00 Условия за провеждане на пробата:
  • 1. Атмосферни условия - Дъждовно
    2. Състояние на релсите към момента - мокро
    3. Температура на ок. среда - 19 градуса
    4. ЖП участък Еп-Вк
    5. Влак № 44157
    6. Маса 1069t
    7. Вагони 23 / оси 60
    8. Влакова машина - майнишкия "банан" както го нарекоха машинистите 44 064.4
Изпитания:
1. Оптимален режим на работа
  • Ukm=26kV ---- Uтд=740V ---- Iтд=550A ---- позиция-30 ---- V=70km/h ---- километър 26 ---- наклон 12 пром.
    Ukm=27kV ---- Uтд=480V ---- Iтд=1000A ---- позиция-22 ---- V=35km/h ---- километър 31 ---- наклон 25 пром.
    Ukm=27kV ---- Uтд=530V ---- Iтд=900A ---- позиция-24 ---- V=40km/h ---- километър 34 ---- наклон 25 пром.
    Ukm=27kV ---- Uтд=580V ---- Iтд=950A ---- позиция-26 ---- V=40km/h ---- километър 37 ---- наклон 25 пром.
След това се машината бе върната обратно изол. до Еп и направи втори рейд с влак 10607, 1090t, 60 оси с влакова машина 46-??? :?

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 8:31 pm
от 44142
Много добре, че 149 премина пробите. Коя ще е следващата маш 144, 152 или 157?

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 8:36 pm
от 44142
Има нещо странно. При 80км възбудителния ток ако е 1000А лок ще забива много здраво муцуна. Принципно при високи скорости възбуждането е малко, а котвения ток е голям. Ако блок У26 си е стария на 149 е добре понеже той беше много добре настроен.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 8:44 pm
от dido73
44142 написа:Има нещо странно. При 80км възбудителния ток ако е 1000А лок ще забива много здраво муцуна. Принципно при високи скорости възбуждането е малко а котвения ток е голям. Ако блок У26 си е стария на 149 е добре понеже той беше много добре настроен.
Не е стария. Сменихме го. Добре е реостата кове, кове. Приемчика иска да кове :supz:

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 8:50 pm
от 44142
Само да не е Братан приемчик, че един път изкарвах 083 след ремонт и се заядох с Братан, че реостата не е добре но лок беше от сл-р и не се занимаваха. Трябваше да сменят блок У26 понеже на място възбуждането достигаше 1500А. С този повреден блок и скорост над 20км се получаваше ефект все едно реверсираш и лок изкл от 096.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 8:59 pm
от dido73
44142 написа:Само да не е Братан приемчик, че един път изкарвах 083 след ремонт и се заядох с Братан, че реостата не е добре но лок беше от сл-р и не се занимаваха. Трябваше да сменят блок У26 понеже на място възбуждането достигаше 1500А. С този повреден блок и скорост над 20км се получаваше ефект все едно реверсираш и лок изкл от 096.
Не е Братан. Машината си баца добре, верно по-якичък е реостата , но не чак толкова че да задейства защита 096. Y26 е перфектен, но малко да мръднат токовите датчици и Y8 не може да е меродавен вече - лъже Y26, а токови датчици (т.нар. неправилно "трансдуктори") не се "настройват" - или са еднакви или не :wink:

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 9:08 pm
от 44142
Това е много добре понеже на 149 са добри спирачните съпротивления и може да се ползва реостата доста дълго. На 083 са скапани и доста бързо прегряваха. Сега вече не прегряват както и самата маш. Ако някой път се сетите да погледнете реостата на087 ще е добре. Проблема е незначителен Ако караш на реостат с вдигнат предпазител на потивобоксувачната защита и натовариш лок над 600А котвен ток разтоварва. Като е свален предпазител 280 няма проблеми. Предполагам причината е в шкаф 280.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 9:10 pm
от 44142
dido73 написа:
44142 написа:Само да не е Братан приемчик, че един път изкарвах 083 след ремонт и се заядох с Братан, че реостата не е добре но лок беше от сл-р и не се занимаваха. Трябваше да сменят блок У26 понеже на място възбуждането достигаше 1500А. С този повреден блок и скорост над 20км се получаваше ефект все едно реверсираш и лок изкл от 096.
Не е Братан. Машината си баца добре, верно по-якичък е реостата , но не чак толкова че да задейства защита 096. Y26 е перфектен, но малко да мръднат токовите датчици и Y8 не може да е меродавен вече - лъже Y26, а токови датчици (т.нар. неправилно "трансдуктори") не се "настройват" - или са еднакви или не :wink:
Напълно си прав.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 9:20 pm
от dido73
Апропо, като спомена на място - нормата за възбудителните по нашите книги е 1200А ни повече ни по-малко :) Така че не знам защо ти се струва много. Пак ти казвам - възбуждането на място не го приемай за показател колко ще ти е ако се движи, защото Y26 формира така възбуждането в зависимост от това какъв котвен ток му е върнал Y8, респективно токовите датчици. Ако токовите малко лъжат - следва и Y26 е излъган че тока на котвите е малък - следва Y26 подава по ранни импулси за тиристорите т.е. по-голямо възбуждане. Анадънмо? :D

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 10:14 pm
от dido73
44142 написа:Ако някой път се сетите да погледнете реостата на 087 ще е добре. Проблема е незначителен Ако караш на реостат с вдигнат предпазител на потивобоксувачната защита и натовариш лок над 600А котвен ток разтоварва. Като е свален предпазител 280 няма проблеми. Предполагам причината е в шкаф 280.
Хм...ма 280 предпазител не е ли за степенките :oops: Да не би да имаш предвид блок 284 и предпазител 283. Проблема ще да е там сигурация, защото през тоя блок се захранват рекдините. Въпросния блок 284 получава сигнално сахранване от вече истинските и правилно наречени ТРАНСДУКТОРИ 151 и 152 и ако има пробуксувал двигател веднага прекъсва захранването на рекдините за реостата. Като има планов ремонт ще го имам предвид.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 10:25 pm
от 44142
Точно. Имах в предвид в шкаф 280 или 284 беше. Шкафа е под ЗУ.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 10:33 pm
от dido73
44142 написа:Точно. Имах в предвид в шкаф 280 или 284 беше. Шкафа е под ЗУ.
Да - 284 и предпазител 283. Еми като улезе за планов ще го отвориме, макар че на 99% знам какво ще намеря вътре :smilebox: - празна кутия с омотани кабеляци :-k

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 10:35 pm
от 44142
Платките и трансформаторите си стоят. Само е изкъртена котвата на релето та да не подава пясък.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 10:42 pm
от dido73
44142 написа:Платките и трансформаторите си стоят. Само е изкъртена котвата на релето та да не подава пясък.
Ааа, с това трябваше да започнеш. Значи кутията си е пълна. Ще я следим тая 44 087 и АКО не забравя , щот и това се случва вече често, ще го прегледаме.

Публикувано на: Пет Апр 25, 2008 10:44 pm
от 44142
То като влезне лок за ремонт да не му е само болката реостата.