Страница 5 от 7
Публикувано на: Пет Май 16, 2008 9:36 pm
от Nikss
По принцип изцяло с чужди вагони са международните влакове движещи се по направление София-Солун-София (с номера
360,
361,
362 и
363)-те са с гръцки вагони и от София до Кулата и обратно се теглят от локомотиви на БДЖ,а от Кулата за Солун се поемат от гръцки локомотив.Международни влакове с български вагони за вътрешно съобщение се движат София-Русе-София (
462,
463)като те возят и румънски вагони освен български,София-Свиленград-София (
490,
491) които возят и турски вагони и през лятото се движат немалък брой международни влакове от Варна/Бургас за Русе съставени изцяло от руски вагони...това е накратко.

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 9:42 pm
от bdz46
GP38 написа:Имам въпрос. Виждал съм влакове, които са с локомотиви на БДЖ, а с вагони за какви ли не градове. Защо е така и дали някъде сменят локомотива, или разтоварват вагоните на съответните гари, защото има договор БДЖ да теглят чуждите вагони, на българска територия?

В България само БДЖ има лиценз за пътнически превози, няма с какви други локомотиви да са.
Останалото от въпроса нещо не го разбрах (за градовете, договора за чужди вагони и разтоварването им).
Публикувано на: Пет Май 16, 2008 10:43 pm
от VESO
Да обобщя - международните редовни пътнически влакове съдържат вагони на различни ж.п. администрации - най - често у нас могат да се видят от съседните на България страни:
румънски:


сръбски:

,
гръцки:
турски:
от някогашния СССР -
руски:
белоруски:

украински:
както и от др. страни от Източна Европа:
чешки:
словашки:
унгарски:
За мен през миналото лято интерес представляваше вагон на PKP:

(никога досега не бях виждал полски да идва у нас) , който беше с дестинация Krakow - Бургас.Направих му 2 снимки на централната гара в морския град , където бе в състава на международния влак от Praha и Bratislava:
външен изглед и
табелата.От западноевропейските страни досега не съм мяркал (Rexkos каза преди време , че засякъл австрийски вагон на София).
От товарните вагони съм виждал такива на почти всички европейски страни.Сред най - интересните мога да отбележа 4-осни италиански цистерни (видени на Пазарджик) , френски , превозващи автомобили с надпис "VEVA Lojistik" , изписан странично на тях (при разминаване с товарен влак на Кръстец) и платформи на RENFE (Испанските железници) засечени на Пловдив.
Публикувано на: Пет Окт 03, 2008 5:18 pm
от rexkos
Тази нощ се генерираше изключително слаба населеност в спалния вагон София - Букурещ на влак 382. От София в целия вагон имаше само двама души (аз и един румънец), на Горна се качи още един човек и до Букурещ общо взето се лангъркаше само въздухът.
Публикувано на: Съб Окт 04, 2008 9:23 am
от Labros
Интересно дали и през другите дни от седмицата се наблюдава подобна тенденция?
Публикувано на: Съб Окт 04, 2008 9:41 am
от rexkos
Не знам дали и в други дни се наблюдава подобна тенденция. Утре ще пътувам с 383 и ще разбера.
Публикувано на: Съб Окт 04, 2008 10:09 am
от VESO
Колкото пъти видя композицията на 490 / 491 , толкова пъти констатирам почти нулева населеност в спалните вагони - от прозорците на

се подават няколко глави , а в

я има двама - трима души , я не.Виждам и при този случай с 382 нещата са идентични.
Публикувано на: Пон Окт 06, 2008 7:42 pm
от Labros
Колкото пъти видя композицията на 490 / 491 , толкова пъти констатирам почти нулева населеност в спалните вагони - от прозорците на турския се подават няколко глави , а в нашия я има двама - трима души , я не.
Пролетта ми се наложи да пътувам по семейни дела до Одрин.Отивам при мързеливите лелки от "Рила" на Централна гара- София да закупя два билета със спално място.Какво беше учудването ми- билети нямаше! Вагона пълен! Тогава пък бяха махнали седящия второкласен и пуснали на негово място кушет-вагон. Места и там- няма...
От доста време нямам наблюдения върху 490/1 и не съм запознат със сегашната обстановка във вагоните.
Май по почти всички дестинации липсват достатъчен брой пътници в спалните вагони, изключая 363, чиито спален и кушет-вагон са пълни абсолютно всеки път.
Публикувано на: Пон Окт 06, 2008 7:54 pm
от rexkos
Labros написа:Интересно дали и през другите дни от седмицата се наблюдава подобна тенденция?
Тази сутрин се върнах от Букурещ с влак 383. За разлика от онзи ден, този път населеността в спалния вагон беше около 60-70%. Но! Има едно голямо "Но"! Всички (почти) пътници бяха чужденци на средна възраст, вероятно пътуващи на екскурзия, така че единственият друг пътник (и единственият пътник българин) бях аз и отново цяла нощ се ширих сам в купето. Те на това му се вика оферта! Плащаш за втора класа, а пътуваш в бизнес-класа!

Публикувано на: Пон Яну 26, 2009 1:25 pm
от Labros
Сега с тия стачки в Гърция международните влакове от/за там са пълни почти до краен предел, въпреки периодичните закъснение в интервала 20-60 мин. Вчера (25 януари) на гара Благоевград не издадоха билети за влак 363 на група от 5 пътници, защото нямало места, при което настана скандал.
Публикувано на: Сря Мар 25, 2009 12:05 pm
от Labros
Малоумията на БДЖ с международните влакове продължават.
Според таблата
ПРИСТИГАЩИ/ЗАМИНАВАЩИ на Централна гара Пловдив
МБВ 490 не се движи, просто, защото го няма на тях.Но това, че влаковете за Дмимитровград са с автобуси е обозначено.И понеже исках да пътувам с него до Сф не успях да се информирам дали е навреме или не, а търтеите от гише
ИНФОРМАЦИЯ ми отговориха, че трябва да видя на таблата....

Чуждите железници
Публикувано на: Чет Мар 26, 2009 8:10 am
от choveka_vlak
"БЪЛХАРИЯ"!. ...
Публикувано на: Пет Сеп 25, 2009 4:48 pm
от pavel
http://www.vagonweb.cz/razeni/
Съставите на международните влакове в цяла Европа.
Публикувано на: Пет Сеп 25, 2009 6:58 pm
от 44.123
Много интересен сайт. Поздравления.

Публикувано на: Пет Мар 12, 2010 2:12 pm
от NiGhtPiSH
09 March 2010
RUSSIA: By the end of April the Shcherbinka research centre near Moscow will complete tests which aim to assess whether Talgo automatic gauge-changing technology could be used under Russian conditions. Coaches supplied by the Spanish firm will also undergo running trials on the Moscow - St Petersburg and Moscow - Brest routes.
RZD is interested in using 'Talgo-type rolling stock' to operate faster passenger services from Moscow to Warszawa, Berlin and Praha, eliminating the need to swap bogies at the break between 1 520 mm and standard gauge. Talgo gauge-changing systems are currently used in Spain to allow trains to run through from 1 668 mm to standard gauge without stopping.
RZD President Vladimir Yakunin met Spanish Development Minister José Blanco in Madrid on March 4 to discuss progress with the project, which was agreed by RZD and Patentes Talgo in October 2008.
В кратце РЖД искат да ползват Талго системата за автоматична промяна на междурелсието без спиране от 1520 до 1435 мм. без смяна на талиги. Подобна система има в Трамвайно депо Искър, където експериментално са пускани трамваи с талиги с телескопични колооси.
Искат да ги ползват за международните влаци между Москва - Берлин, Прега и Варшава.
В една от другите теми съм писал за Талго.