

По принцип изцяло с чужди вагони са международните влакове движещи се по направление София-Солун-София (с номера 360,361,362 и 363)-те са с гръцки вагони и от София до Кулата и обратно се теглят от локомотиви на БДЖ,а от Кулата за Солун се поемат от гръцки локомотив.Международни влакове с български вагони за вътрешно съобщение се движат София-Русе-София (462,463)като те возят и румънски вагони освен български,София-Свиленград-София (490,491) които возят и турски вагони и през лятото се движат немалък брой международни влакове от Варна/Бургас за Русе съставени изцяло от руски вагони...това е накратко. 

В България само БДЖ има лиценз за пътнически превози, няма с какви други локомотиви да са.GP38 написа:Имам въпрос. Виждал съм влакове, които са с локомотиви на БДЖ, а с вагони за какви ли не градове. Защо е така и дали някъде сменят локомотива, или разтоварват вагоните на съответните гари, защото има договор БДЖ да теглят чуждите вагони, на българска територия?
Останалото от въпроса нещо не го разбрах (за градовете, договора за чужди вагони и разтоварването им).
Да обобщя - международните редовни пътнически влакове съдържат вагони на различни ж.п. администрации - най - често у нас могат да се видят от съседните на България страни:
румънски:



сръбски:
,

гръцки:

турски:

от някогашния СССР -
руски:

белоруски:


украински:

както и от др. страни от Източна Европа:
чешки:

словашки:

унгарски:

За мен през миналото лято интерес представляваше вагон на PKP:

(никога досега не бях виждал полски да идва у нас) , който беше с дестинация Krakow - Бургас.Направих му 2 снимки на централната гара в морския град , където бе в състава на международния влак от Praha и Bratislava:външен изглед и табелата.От западноевропейските страни досега не съм мяркал (Rexkos каза преди време , че засякъл австрийски вагон на София).
От товарните вагони съм виждал такива на почти всички европейски страни.Сред най - интересните мога да отбележа 4-осни италиански цистерни (видени на Пазарджик) , френски , превозващи автомобили с надпис "VEVA Lojistik" , изписан странично на тях (при разминаване с товарен влак на Кръстец) и платформи на RENFE (Испанските железници) засечени на Пловдив.
румънски:




сръбски:



гръцки:



турски:

от някогашния СССР -
руски:

белоруски:


украински:

както и от др. страни от Източна Европа:
чешки:


словашки:

унгарски:

За мен през миналото лято интерес представляваше вагон на PKP:

(никога досега не бях виждал полски да идва у нас) , който беше с дестинация Krakow - Бургас.Направих му 2 снимки на централната гара в морския град , където бе в състава на международния влак от Praha и Bratislava:външен изглед и табелата.От западноевропейските страни досега не съм мяркал (Rexkos каза преди време , че засякъл австрийски вагон на София).
От товарните вагони съм виждал такива на почти всички европейски страни.Сред най - интересните мога да отбележа 4-осни италиански цистерни (видени на Пазарджик) , френски , превозващи автомобили с надпис "VEVA Lojistik" , изписан странично на тях (при разминаване с товарен влак на Кръстец) и платформи на RENFE (Испанските железници) засечени на Пловдив.
Последно промяна от VESO на Пет Сеп 25, 2009 7:01 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Колкото пъти видя композицията на 490 / 491 , толкова пъти констатирам почти нулева населеност в спалните вагони - от прозорците на
се подават няколко глави , а в
я има двама - трима души , я не.Виждам и при този случай с 382 нещата са идентични.


Последно промяна от VESO на Пет Сеп 25, 2009 6:33 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Пролетта ми се наложи да пътувам по семейни дела до Одрин.Отивам при мързеливите лелки от "Рила" на Централна гара- София да закупя два билета със спално място.Какво беше учудването ми- билети нямаше! Вагона пълен! Тогава пък бяха махнали седящия второкласен и пуснали на негово място кушет-вагон. Места и там- няма...Колкото пъти видя композицията на 490 / 491 , толкова пъти констатирам почти нулева населеност в спалните вагони - от прозорците на турския се подават няколко глави , а в нашия я има двама - трима души , я не.
От доста време нямам наблюдения върху 490/1 и не съм запознат със сегашната обстановка във вагоните.
Май по почти всички дестинации липсват достатъчен брой пътници в спалните вагони, изключая 363, чиито спален и кушет-вагон са пълни абсолютно всеки път.
Тази сутрин се върнах от Букурещ с влак 383. За разлика от онзи ден, този път населеността в спалния вагон беше около 60-70%. Но! Има едно голямо "Но"! Всички (почти) пътници бяха чужденци на средна възраст, вероятно пътуващи на екскурзия, така че единственият друг пътник (и единственият пътник българин) бях аз и отново цяла нощ се ширих сам в купето. Те на това му се вика оферта! Плащаш за втора класа, а пътуваш в бизнес-класа!Labros написа:Интересно дали и през другите дни от седмицата се наблюдава подобна тенденция?


Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Малоумията на БДЖ с международните влакове продължават.
Според таблата ПРИСТИГАЩИ/ЗАМИНАВАЩИ на Централна гара Пловдив МБВ 490 не се движи, просто, защото го няма на тях.Но това, че влаковете за Дмимитровград са с автобуси е обозначено.И понеже исках да пътувам с него до Сф не успях да се информирам дали е навреме или не, а търтеите от гише ИНФОРМАЦИЯ ми отговориха, че трябва да видя на таблата....

Според таблата ПРИСТИГАЩИ/ЗАМИНАВАЩИ на Централна гара Пловдив МБВ 490 не се движи, просто, защото го няма на тях.Но това, че влаковете за Дмимитровград са с автобуси е обозначено.И понеже исках да пътувам с него до Сф не успях да се информирам дали е навреме или не, а търтеите от гише ИНФОРМАЦИЯ ми отговориха, че трябва да видя на таблата....



Глобален модератор
"БЪЛХАРИЯ"!. ...
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603

http://www.vagonweb.cz/razeni/
Съставите на международните влакове в цяла Европа.
Съставите на международните влакове в цяла Европа.

Акредитиран фотограф
09 March 2010
RUSSIA: By the end of April the Shcherbinka research centre near Moscow will complete tests which aim to assess whether Talgo automatic gauge-changing technology could be used under Russian conditions. Coaches supplied by the Spanish firm will also undergo running trials on the Moscow - St Petersburg and Moscow - Brest routes.
RZD is interested in using 'Talgo-type rolling stock' to operate faster passenger services from Moscow to Warszawa, Berlin and Praha, eliminating the need to swap bogies at the break between 1 520 mm and standard gauge. Talgo gauge-changing systems are currently used in Spain to allow trains to run through from 1 668 mm to standard gauge without stopping.
RZD President Vladimir Yakunin met Spanish Development Minister José Blanco in Madrid on March 4 to discuss progress with the project, which was agreed by RZD and Patentes Talgo in October 2008.
В кратце РЖД искат да ползват Талго системата за автоматична промяна на междурелсието без спиране от 1520 до 1435 мм. без смяна на талиги. Подобна система има в Трамвайно депо Искър, където експериментално са пускани трамваи с талиги с телескопични колооси.
Искат да ги ползват за международните влаци между Москва - Берлин, Прега и Варшава.
В една от другите теми съм писал за Талго.
RUSSIA: By the end of April the Shcherbinka research centre near Moscow will complete tests which aim to assess whether Talgo automatic gauge-changing technology could be used under Russian conditions. Coaches supplied by the Spanish firm will also undergo running trials on the Moscow - St Petersburg and Moscow - Brest routes.
RZD is interested in using 'Talgo-type rolling stock' to operate faster passenger services from Moscow to Warszawa, Berlin and Praha, eliminating the need to swap bogies at the break between 1 520 mm and standard gauge. Talgo gauge-changing systems are currently used in Spain to allow trains to run through from 1 668 mm to standard gauge without stopping.
RZD President Vladimir Yakunin met Spanish Development Minister José Blanco in Madrid on March 4 to discuss progress with the project, which was agreed by RZD and Patentes Talgo in October 2008.
В кратце РЖД искат да ползват Талго системата за автоматична промяна на междурелсието без спиране от 1520 до 1435 мм. без смяна на талиги. Подобна система има в Трамвайно депо Искър, където експериментално са пускани трамваи с талиги с телескопични колооси.
Искат да ги ползват за международните влаци между Москва - Берлин, Прега и Варшава.
В една от другите теми съм писал за Талго.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Информация
Модератори