Страница 5 от 13
Публикувано на: Пет Ное 06, 2009 1:10 pm
от Labros
52 240 вече е на "Унитранском Груп"
Локомотивът е червен с две тънки жълти линии.
Публикувано на: Сря Дек 02, 2009 10:52 am
от VESO
Днес по електронната поща получих писмо от един познат - немец , който събира снимки от всички движили се локомотиви серия 52-00 у нас.Попита ме дали знам за машината 52100-5.Представи ми 2 сведения - работила е за "Eisenbahnfabrik SOFIA" и е имала номер LEW 13337. Помоли ме , ако разполагам със снимка да му я пратя за галерията , но аз досега никога не съм виждал (дори и по фотографии) тази 52-00-ка и си мисля , че може би е нарязана.
Някой да има повече информация?

Публикувано на: Сря Дек 02, 2009 1:02 pm
от Mario Evstatiev
52-100 е била собственост на ЖПЗ-София. При закриването на завода, локомотива е продаден, вероятно е купен от някоя околософийска фирма.
Публикувано на: Чет Дек 17, 2009 1:56 pm
от NiGhtPiSH
Разцветката в която са боядисани машините на БЖК е оригиналната заводска, с която са излизали V60 от VEB LOKOMOTIVBAU Karl-Marx
Понеже в Нужника един "специалист" беше писал, че са с 2 талиги, това не отговаря на колоосната им формула D! Която ясно гласи, че осите са прикрепени към РАМАТА на локомотивите, а не към талиги.
Публикувано на: Пет Дек 18, 2009 12:38 am
от bdz46
Серия 52 е с две талиги система Beugniot, така че "специалиста" си е съвсем прав.
Лагеруването на колоосите в рамата не означава липса на талиги.
Публикувано на: Пет Дек 18, 2009 6:12 am
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:Серия 52 е с две талиги система Beugniot, така че "специалиста" си е съвсем прав.
Лагеруването на колоосите в рамата не означава липса на талиги.
Тук се изпада в Параграф 22. В литературата на Дeянов, серия 52 са определени като безталигови локомотиви. Колоосите са лагерувани директно в рамата. Но условно серия 52 има талиги. Освен серия 52, някаква френска маневрена дивотия също беше с подобна система с условни "талиги".
Публикувано на: Пет Дек 18, 2009 10:59 am
от bdz46
Познатите и най-разпространени талиги с талигова рама и лагерувани в нея коолоси са само частен случай на талиговите съоръжения.
Познати са и други видове едноосни или двуосни талиги с колооси, лагерувани в рамата на коша. В този случай талигите не поемат теглото на локомотива, нито тягово-спирачните усилия, а единствено водят колоосите в крива и поемат страничните натоварвания.
При серия 52 има точно такова съоръжение, което се върти около централен болт и при вписване в крива локомотивът се държи като такъв с нормални талиги - страничното изместване на една колоос води до същото изместване на свързаната с нея колоос в обратна посока. Така се осигурява равномерно разпределяне на страничното натоварване между колоосите. Ако липсваха тези талиги, цялото натоварване в крива щеше да се поема от крайните колооси, което е нежелателно.
Публикувано на: Пет Дек 18, 2009 11:15 am
от Mario Evstatiev
Тошко,
аз съм запознат с това съоръжение, дори ще се опитам да намеря чертеж при Г-н Георгиев, ръководител район София, който има много добри познания по тези маневрени машини. Съоръжението е лагерувано от вътрешната страна на колелата и към централния болт, усилията се предават през щанги. Ако имаш възможност по - ускорено да пуснеш чертежа, няма проблем, ще се радваме да го споделиш с тези, които не са запознати.
Публикувано на: Пет Дек 18, 2009 11:48 pm
от veselintodorov
Хеи момчета немога да си го обясня неразбирам, представям си талига две колооси с три и с десет даже но талига с един колоос немога да си го обясня ако имате чертежи ще е много добре.

Публикувано на: Съб Дек 19, 2009 9:30 am
от Mario Evstatiev
veselintodorov написа:Хеи момчета немога да си го обясня неразбирам, представям си талига две колооси с три и с десет даже но талига с един колоос немога да си го обясня ако имате чертежи ще е много добре.

"талигата" на серия 52 може да се види в депо София демонтирана, когато лок е за подемен ремонт. Ще направя идната седмица няколко снимки на приспособлението. Интересно е да се покаже. Да спомена, че тази "талига" няма рама, а само централноболтово устройство и система от щанги, които са лагерувани към колоосите и при вписване в крива ги направляват. "Буксите" имат известна хлабина, която позволява изместването на колооста при вписване.
Публикувано на: Съб Дек 19, 2009 8:36 pm
от Nikss
Днес пътувайки с БВ 2611 малко след Плевен в двора на едно предприятие видях стара, изоставена и избледняла 52-ка. Номерът и името на предприятието не са ми известни, но като се излезе от Плевен и се позагледа човек ще я види. Вижда се от влака безпроблемно.
Публикувано на: Съб Дек 19, 2009 8:39 pm
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Днес пътувайки с БВ 2611 малко след Плевен в двора на едно предприятие видях стара, изоставена и избледняла 52-ка. Номерът и името на предприятието не са ми известни, но като се излезе от Плевен и се позагледа човек ще я види. Вижда се от влака безпроблемно.
Да не е в бирената? Там имаха 52-ка преди доста време.
Публикувано на: Съб Дек 19, 2009 8:42 pm
от Nikss
Не можах да видя много добре, все пак там влакът минава със 100 km/h, но ако има заинтересовани, имащи път към ГО по светло може да я видят и да дадат малко повече информация.

Публикувано на: Съб Дек 19, 2009 10:39 pm
от VESO
lok45111 написа:Nikss написа:Днес пътувайки с БВ 2611 малко след Плевен в двора на едно предприятие видях стара, изоставена и избледняла 52-ка. Номерът и името на предприятието не са ми известни, но като се излезе от Плевен и се позагледа човек ще я види. Вижда се от влака безпроблемно.
Да не е в бирената? Там имаха 52-ка преди доста време.
Доколкото разбрах от написаното , това предприятие е след гара Плевен в посока Гривица.Защото бирената фабрика пак е след Плевен , но в обратна посока - към Ясен и там наистина съм виждал 52-00-ки.В "Плевенски цимент" имаше и 51-00-ца , но от доста време я няма.Може би е нарязана.
Публикувано на: Съб Дек 19, 2009 11:00 pm
от Mario Evstatiev
Бирената е към Гривица, към Ясене винпрома
