
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Живи друг път... щом не са под напрежение умряли са от всякъде...
само дето не са нарязани още, ама кой знае колко са ограбени вече... 




Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 2:05 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Това да, ама поне да ги пуснат, а не да киснат по базите и депата... 43 302.9 поне е била огън машина...
за 43 303.7 не знам...

Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 2:06 pm, променено общо 2 пъти.

Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Така е приятел. Ние българите не можем да пазим никакво имущество. В момента има 2 локомотива серия 41, които още не са нарязани - 41-09 и 41 127. Обаче 41-09 от ден на ден става все по невъзстановим понеже е оставен на произвола на съдбата. 

Последно промяна от Nikss на Пон Апр 25, 2011 2:06 pm, променено общо 1 път.

Администратор

Администратор

Администратор
Казах "аналог" с оглед на епохата и вложените апарати в локомотивите им. Контролерът 15КR, пантографите, спомагателните машини и редица други възли се срещат и при техните машини за постоянен ток. Редом с това има значителни разлики, които са продиктувани главно от различните системи за електрозахранване. Локомотивите серия 41 са първите променливотокови локомотиви на "ШКОДА" и са произведени без предварителни изпитания и проучвания под натиск от българска страна с оглед спазване на срока за откриване на първата ни електрифицирана линия. С пристигането си, локомотивите серия 41 биват зачислени в новосъздаденото "Електролокомотивно депо Никола Коларов" - Подуяне и на 15 Април 1963 се извършва първото пътуване с ел. тяга по линията София - Пловдив. Още в самото начало, локомотивите серия 41 показват незадоволителна работа на редица възли, като най - проблемни се оказват игнитронните токоизправители, които със сложната си система за управление често излизат от строя. Проблеми се появяват и във веригите за управление, трансформатора и спомагателните машини. Недостатъчното охлаждане пък става причина за чести запалвания. Така през 1964-1965 се стига до там, че завода - производител приема обратно локомотивите серия 41 за частична модернизация, извършвана главно в насока за замяна на игнитронните токоизправители със силициеви, премахване на реостатната спирачка с мощност 1800 kW като неефективна при този тип конструкция, модернизация на охладителната инсталация и др. Освен описаната модернизация, локомотивите пристигат и с променен външен вид и оцветяване. След модернизацията си, серия 41 продължава да обслужва влакове в Ел. депо "Никола Коларов" главно по 3-та жп. линия. Случаите на запалвания поради лошото охлаждане обаче отново зачестяват и това води до поредна модернизация, този път от специалисти от ел. депо "Никола Коларов". Модернизациите се извършват на базата на катастрофирали или опожарени локомотиви с възли и детайли от сериите 42, 43 и 43Р. Първият възстановен локомотив серия 41 получава юбилеен номер 41-100. Тази практика на модернизиране и възстановяване на локомотиви серия 41, водена от тогавашния началник на депо "Никола Коларов" и председател на Комсомолската организация инж. Йордан Василев, става причина за раздорите между БДЖ и заводите "ШКОДА", които по - късно спират доставките на резервни части за локомотивите серия 43Р. Модернизираните машини от есрия 41 в същото време се оказват също толкова ненадеждни, колкото и оригиналното изпълнение. И тук имаме случаи на запалвания, както и тежки повреди по отговорни възли.
64.19

Администратор

С удоволствие ще се заема и ще се постарая още тази вечер да ви представя това, което съм успял да съхраня за период от поне година и половина от всевъзможни места и галерии. Държа да подчертая, че СНИМКИТЕ НЕ СА МОИ
Нека ако някой съфорумец види тук каченото от мен не се сърди и претендира, защото мисля, че не правя нещо лошо, просто целта е да покажа това, което вече май никъде не може да се види - както каза Админът дори в една от най-популярните жп галерии не е останало почти нищо затова се заемам и очаквам да няма конфликти след представянето им от мен и се надявам, че ще бъда защитен и подкрепен от всички. Благодаря ви предварително!

Информация
Модератори