Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

43 681 и 43 1185 са живи все още. Първият е 43 302 и се намира в депо Го а вторият е 43 303 и е в база Асеново.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Живи друг път... щом не са под напрежение умряли са от всякъде... :D :lol: :evil: само дето не са нарязани още, ама кой знае колко са ограбени вече... :?
Мнения: 507
Регистриран на: Пет Авг 04, 2006 5:58 pm

Мнение от lok43r »

Еми живи живи очевидно кабините им не се търкалят по разни депа....
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Това да, ама поне да ги пуснат, а не да киснат по базите и депата... 43 302.9 поне е била огън машина... 8) за 43 303.7 не знам...
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm

Мнение от driver »

Някой знаели нещо за 41-100 ? На нея ми бяха първите стъпки по релсите.
Мнения: 34
Регистриран на: Пет Юни 06, 2008 7:01 pm
Местоположение: София

Мнение от stoqn_bdz »

Тези локомотиви са уникални.Яд ме хваща ,че не само са спрени от движение ,но и накълцани и изпочупени и за антики не стават...
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Така е приятел. Ние българите не можем да пазим никакво имущество. В момента има 2 локомотива серия 41, които още не са нарязани - 41-09 и 41 127. Обаче 41-09 от ден на ден става все по невъзстановим понеже е оставен на произвола на съдбата. :evil:
Мнения: 34
Регистриран на: Пет Юни 06, 2008 7:01 pm
Местоположение: София

Мнение от stoqn_bdz »

Болно ми, е, че някой от форума ми каза че в Чехия са още в движение Шкода 41, а тук в България даже вече са готови дет се вика още малко да нарежат и 44 и 45 :evil: :evil: .С Niksss съм абсолютно съгласен тъй като факта, че българинат е простак и не може да пази нищо е горчивата истина. :evil:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аналог на 41 в Чехия и Словакия няма. Там се движат машини, подобни на външен вид на нашите, но с много конструктивни разлики.
64.19
Мнения: 34
Регистриран на: Пет Юни 06, 2008 7:01 pm
Местоположение: София

Мнение от stoqn_bdz »

Конструктивни разлики, но в положителен смисъл, докато при нас... :evil:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

stoqn_bdz написа:Конструктивни разлики, но в положителен смисъл, докато при нас... :evil:
Напротив, техния аналог е от 59-61 г.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

lok45111 написа:Напротив, техния аналог е от 59-61 г.
Доста далече ще е от аналог (освен по външен вид), защото 41 са първите опити на Шкода да прави локомотив за променлив ток. С това се обяснява донякъде и тоталната несполука на машините.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Казах "аналог" с оглед на епохата и вложените апарати в локомотивите им. Контролерът 15КR, пантографите, спомагателните машини и редица други възли се срещат и при техните машини за постоянен ток. Редом с това има значителни разлики, които са продиктувани главно от различните системи за електрозахранване. Локомотивите серия 41 са първите променливотокови локомотиви на "ШКОДА" и са произведени без предварителни изпитания и проучвания под натиск от българска страна с оглед спазване на срока за откриване на първата ни електрифицирана линия. С пристигането си, локомотивите серия 41 биват зачислени в новосъздаденото "Електролокомотивно депо Никола Коларов" - Подуяне и на 15 Април 1963 се извършва първото пътуване с ел. тяга по линията София - Пловдив. Още в самото начало, локомотивите серия 41 показват незадоволителна работа на редица възли, като най - проблемни се оказват игнитронните токоизправители, които със сложната си система за управление често излизат от строя. Проблеми се появяват и във веригите за управление, трансформатора и спомагателните машини. Недостатъчното охлаждане пък става причина за чести запалвания. Така през 1964-1965 се стига до там, че завода - производител приема обратно локомотивите серия 41 за частична модернизация, извършвана главно в насока за замяна на игнитронните токоизправители със силициеви, премахване на реостатната спирачка с мощност 1800 kW като неефективна при този тип конструкция, модернизация на охладителната инсталация и др. Освен описаната модернизация, локомотивите пристигат и с променен външен вид и оцветяване. След модернизацията си, серия 41 продължава да обслужва влакове в Ел. депо "Никола Коларов" главно по 3-та жп. линия. Случаите на запалвания поради лошото охлаждане обаче отново зачестяват и това води до поредна модернизация, този път от специалисти от ел. депо "Никола Коларов". Модернизациите се извършват на базата на катастрофирали или опожарени локомотиви с възли и детайли от сериите 42, 43 и 43Р. Първият възстановен локомотив серия 41 получава юбилеен номер 41-100. Тази практика на модернизиране и възстановяване на локомотиви серия 41, водена от тогавашния началник на депо "Никола Коларов" и председател на Комсомолската организация инж. Йордан Василев, става причина за раздорите между БДЖ и заводите "ШКОДА", които по - късно спират доставките на резервни части за локомотивите серия 43Р. Модернизираните машини от есрия 41 в същото време се оказват също толкова ненадеждни, колкото и оригиналното изпълнение. И тук имаме случаи на запалвания, както и тежки повреди по отговорни възли.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В галериите е проверено, покажи твоята колекция. В "моделинга" имаше, но са изтрити :cry:
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

С удоволствие ще се заема и ще се постарая още тази вечер да ви представя това, което съм успял да съхраня за период от поне година и половина от всевъзможни места и галерии. Държа да подчертая, че СНИМКИТЕ НЕ СА МОИ :!: Нека ако някой съфорумец види тук каченото от мен не се сърди и претендира, защото мисля, че не правя нещо лошо, просто целта е да покажа това, което вече май никъде не може да се види - както каза Админът дори в една от най-популярните жп галерии не е останало почти нищо затова се заемам и очаквам да няма конфликти след представянето им от мен и се надявам, че ще бъда защитен и подкрепен от всички. Благодаря ви предварително!
Публикувай отговор

Обратно към “Електрически локомотиви серии 41 и 41М | Electric locomotives series 41 and 41M”

Информация