Страница 5 от 8
Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 10:11 pm
от borislaviv
Ами кат му дойде времето ще го мислим!
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 8:46 am
от stankos
Струва ми се има някакво противоречие ! Казваш серията е без принудителна вентилация на трансформатора и затова неподходяща за влакова служба ! Но здравата логика е , че при по-висока скорост се получава по добра естествена вентилация , отколкото в маневрен режим при скорости 5-10-15 км/ч. ! Не разбирам много и за това ще се радвам на по-изчерпателна информация , надявам се колегите форумци също !
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 11:00 am
от Naskoni
В Дупница с 61 серия в момента се обслужват всички ПВ и КПВ. В редки случаи, когато няма изправна 61-ца се дава 42 или 43 серия, а понякога и 45-ца, зависи какво има на разположение в момента. Интересното за депо Дупница е, че патките се ползват за помощни машини на вертушки до Голямо село и от Делян и по рядко при ТВ до Благоеград.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 11:24 am
от Labros
На Горна Джумая съм засичал и 7-8 вагонна вертушка с 61 ххх начело.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 3:17 pm
от borislaviv
stankos написа:Струва ми се има някакво противоречие ! Казваш серията е без принудителна вентилация на трансформатора и затова неподходяща за влакова служба ! Но здравата логика е , че при по-висока скорост се получава по добра естествена вентилация , отколкото в маневрен режим при скорости 5-10-15 км/ч. ! Не разбирам много и за това ще се радвам на по-изчерпателна информация , надявам се колегите форумци също !
При по-висока скорост-по-голям ток,-по-голямо греене.А освен това като качи баири, натоварването се увеличава,а скоростта е същата.При маневрена дейност,локомотива не се налага да работи с 100% тяга, а на влак това се случва.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 4:28 pm
от БДЖ
borislaviv, като каза за бученето, не знам до колко се разбира от този клип, но все пак -
http://www.vbox7.com/play:6d6f4793 докато го снимах, наистина бучеше, както ти каза няколко мнение по-нагоре.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 6:40 pm
от 42 072.9
Ако в квртала си имате трафопост идете и се заслушайте. След това идете до машинката и сравнете.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 8:01 pm
от borislaviv
Не е едно и също.Нормите за тягови трансформатори на транспортни средства са в пъти завишени, отколкото на обикновените трафопостове. Само нормата на диелектрична якост на маслото е 180KV/sm срещу 70KV/см.Да не говорим за механичната. Така че,не е желателно да бръмчи като трафопост.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 11:23 pm
от 42 072.9
Някой ти е изтрил предното мнение

Мисълта ми беше, че звукът се доближава.
Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 11:26 pm
от Mario Evstatiev
42 072.9 написа:Някой ти е изтрил предното мнение

Мисълта ми беше, че звукът се доближава.
На доста 61-ци, трафът бучи на празен ход, което аз лично съм го забелязал на всички Сф машини. Знам, че бученето показва хлабавина в намотките или магнитопровода и обикновено е свързано с интензивно загряване на маслото, но просто до сега няма 61-ва серия в София, която да не бучи като трафопост.
Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 4:21 am
от Nikss
Labros написа:На Горна Джумая съм засичал и 7-8 вагонна вертушка с 61 ххх начело.
Това може би са маневрени влакове.
А инак 61-ва серия може да се направи компромис да се пуска на наистина леки ПВ и КПВ, които няма да я натоварват толкова - до максимум 4 вагона мисля няма да ги усети. Нека не забравяме, че според завода производител локомотивите са произведени за тежка маневрена и лека влакова служба. Интересно ако една 61-ва прави маневра с наистина тежък състав от порядъка на 1100-1300 тона няма ли да е пак голямо натоварването на ТД? А инак това, че трансформатора е без охлаждане се надявам някой път да не излезе през носа на някого със запалване и сериозни щети.

Това по възможност е трябвало още в първите години от експлоатацията да се коригира с обратно изпращане в завода, интересно дали така да са ги проектирали и построили или така са поръчани от нас.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 6:03 am
от Mario Evstatiev
Nikss написа:
Това може би са маневрени влакове.
Има един локален влак, който може по изключение да е каран и със 61-ва серия, освен със 07-ма.
А иначе локомотивите серия 61 са предназначени за лека влакова и тежка маневрена работа, въпреки, че в Дца много пъти са качвали с тях и вертушки до Голямо Село, което е само по себе си унищожително за локомотива, впредвид профила нагоре. Иначе и в София си караме локалния със 61-ва, но тук профила е лек, а и ако влака по - тежък се дава помощна.
Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:43 am
от VESO
lok45111 написа:.......
Има един локален влак, който може по изключение да е каран и със 61-ва серия, освен със 07-ма.
....
Кой е този влак? Ако визираш локалния Пловдив - Септември , на него му е нужен дизел , тъй като в Пазарджик влиза в района на товарната гара , за да набутва вагони , а там не е електрифицирано.
Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 10:58 am
от borislaviv
Nikss написа:Labros написа:На Горна Джумая съм засичал и 7-8 вагонна вертушка с 61 ххх начело.
Това може би са маневрени влакове.
А инак 61-ва серия може да се направи компромис да се пуска на наистина леки ПВ и КПВ, които няма да я натоварват толкова - до максимум 4 вагона мисля няма да ги усети. Нека не забравяме, че според завода производител локомотивите са произведени за тежка маневрена и лека влакова служба. Интересно ако една 61-ва прави маневра с наистина тежък състав от порядъка на 1100-1300 тона няма ли да е пак голямо натоварването на ТД? А инак това, че трансформатора е без охлаждане се надявам някой път да не излезе през носа на някого със запалване и сериозни щети.

Това по възможност е трябвало още в първите години от експлоатацията да се коригира с обратно изпращане в завода, интересно дали така да са ги проектирали и построили или така са поръчани от нас.

Явно чехите са го предвидили за посочения режим на работа и затова е така с охлаждането. Иначе на преобразувателите има модерно маслено охлаждане, но това не решава проблема с охлаждането на трансформатора. Освен това съм виждал машини със задействала сигнализация за повишена температура на трансформатора, което говори че не му е много уютно.
Публикувано на: Пет Окт 16, 2009 8:43 am
от Mario Evstatiev
Ами то и чехите ползват серия 210(аналогична на нашата серия 61) за пътнически влакове, но нямат проблеми.
В спецификациите на серия 61 пише "Маневрен електрически локомотив за тежка маневрена и лека влакова работа". Не и трябвало да има проблеми с охлаждането. Но да караш пълна вертушка от Дца за Гс без помощна е малко грубо отношение към машината.