Във връзка с бъдещия ГДВ 2011 разумно решение би било да се измести часът на тръгване на международния 292 от 20:40 , както е досега - в 21:40.Промяната е наложителна , за да прави повече връзки с влакове , генериращи стабилна населеност , като 1624 , 3622 , 5610 и 7625 (всеки един от тях в момента не прави връзка с 292).От друга страна , сегашният час на пристигане в Beograd - 4:25 e твърде ранен.Ако тръгва с един час по - късно , към 5:25-5:30 пристигане в сръбската столица е едно разумно решение.А и влакът за Praha Hl.n. (334) , с който е посочено , че прави връзка заминава чак в 7:20 , така че има предостатъчно време.
По вътрешния маршрут - при такъв по - късен час на тръгване , 292 няма да създава пречки с разминавания и ще отпадне нуждата 10211 да чака на Сливница.
По вътрешния маршрут - при такъв по - късен час на тръгване , 292 няма да създава пречки с разминавания и ще отпадне нуждата 10211 да чака на Сливница.

Модератор
То пишеш , пишеш , но файда никаква.
Ще измислят поне 1000 причини , че не може.Например , че на сърбите им било удобно така.А да се запознаят , че точно сърбите се бавят с подаването на локомотива на граничната гара , няма да искат.На Димитровград ZS първия път съм чакал повече от два часа , втория път - цели 4 ( а редовно се чака по час - час и половина) да дойде локомотив от някой товарен влак , тъй като няма осигурена машина , която веднага да поеме влака.Това е безобразие и чрез предложението за преместване часа на тръгване на влака би било едно естествено решение на проблема.


Имам въпрос за ПВ 20110 дали ще го направят да спира на спирките между Горна Оряховица и Павликени или ще си го оставят така. Защото ако го оставят така е безсмислено Янтра да спира на Павликени. Защото щом ПВ 20110 е транзит до Павликени всеки би предпочел по-евтиния и а именно 20110. Времетраенето е същото.





Модератор


Днес , докато преглеждах разписанието , открих други две връзки , които не са предвидени в столицата и те са:
Между 5610 , пристигащ в 21:30 и 2637 , тръгващ в 21:25.Изпускат се за 5 минути.
Вторият случай се корени в разписанието на 10203.Той идва в София в 6:49 и изпуска както "Сл.бряг" (6:30) , така и 10111 (6:45).Нека поне втория да тръгва с 12 минути по - късно , за да се осъществи връзката между Драгоман и Пловдив , понеже следващ влак за Пзк , Стм и ПО има чак в 8:30.
Недостатъчно време има и между четири двойки влакове.Първата ситуация е между 10112 , идващ в 15:12 и "Варна Уикенд" , който тръгва само 3 минути по - късно - в 15:15.
При втората двойка времето е още по - малко.Белият кон пристига в 9:20 , а 50111 заминава в 9:22.Следващ влак за Дупница и Благоевград има чак в 12:05.Като се загледах в разписанието на 50111 , открих нещо интересно.Престоят на DESIRO-то на Радомир е от 10:39 до 10:43 , тъй като изчаква 60210.Ако мотрисата пристигне в 10:42 , това са цели 3 минути отгоре.Между Перник и Батановци може да се свие обхода с още 1 минута (50261 и 50263 го вземат за 11 , а въпросния 50111 - за 12), а чакането за разминаване с 5622 на Владая може да се съкрати с още една.Оттук ето 5 минути аванс , които да се прибавят към началния час на тръгване.Ако и Конят се постегне малко , се получава едно прилично време за изчакване.По същата логика , една от причините 1622 да бъде изместен по - рано е връзката с 5623.
Третият случай е между 10205 и 1621.Както от разписанието се вижда , пътническият влак идва в 8:26 , а бързият заминава в 8:30.А тъй като не са на един перон (1621 е на първи коловоз) , тези 4 минути са недостатъчни.
По аналогия , открих и четвърта ситуация пак с драгомански влак.Този път 10207 , пристигащ в 15:24 дава възможност за 6 минутна връзка с Белия кон (15:30).Връзка , която може да се използва само с усилия и бягане през пероните.
Какво е мнението на форума , преди да изпратя писмо с аналогична информация на БДЖ? Според мен , графистите трябва да се позамислят малко и както от часовете на влаковете е видно , необходими са леки промени , касаещи по няколко минути , за да станат връзките удобни.Пък и не е лошо да се имат предвид при ГДВ 2011.
Между 5610 , пристигащ в 21:30 и 2637 , тръгващ в 21:25.Изпускат се за 5 минути.
Вторият случай се корени в разписанието на 10203.Той идва в София в 6:49 и изпуска както "Сл.бряг" (6:30) , така и 10111 (6:45).Нека поне втория да тръгва с 12 минути по - късно , за да се осъществи връзката между Драгоман и Пловдив , понеже следващ влак за Пзк , Стм и ПО има чак в 8:30.
Недостатъчно време има и между четири двойки влакове.Първата ситуация е между 10112 , идващ в 15:12 и "Варна Уикенд" , който тръгва само 3 минути по - късно - в 15:15.
При втората двойка времето е още по - малко.Белият кон пристига в 9:20 , а 50111 заминава в 9:22.Следващ влак за Дупница и Благоевград има чак в 12:05.Като се загледах в разписанието на 50111 , открих нещо интересно.Престоят на DESIRO-то на Радомир е от 10:39 до 10:43 , тъй като изчаква 60210.Ако мотрисата пристигне в 10:42 , това са цели 3 минути отгоре.Между Перник и Батановци може да се свие обхода с още 1 минута (50261 и 50263 го вземат за 11 , а въпросния 50111 - за 12), а чакането за разминаване с 5622 на Владая може да се съкрати с още една.Оттук ето 5 минути аванс , които да се прибавят към началния час на тръгване.Ако и Конят се постегне малко , се получава едно прилично време за изчакване.По същата логика , една от причините 1622 да бъде изместен по - рано е връзката с 5623.
Третият случай е между 10205 и 1621.Както от разписанието се вижда , пътническият влак идва в 8:26 , а бързият заминава в 8:30.А тъй като не са на един перон (1621 е на първи коловоз) , тези 4 минути са недостатъчни.
По аналогия , открих и четвърта ситуация пак с драгомански влак.Този път 10207 , пристигащ в 15:24 дава възможност за 6 минутна връзка с Белия кон (15:30).Връзка , която може да се използва само с усилия и бягане през пероните.
Какво е мнението на форума , преди да изпратя писмо с аналогична информация на БДЖ? Според мен , графистите трябва да се позамислят малко и както от часовете на влаковете е видно , необходими са леки промени , касаещи по няколко минути , за да станат връзките удобни.Пък и не е лошо да се имат предвид при ГДВ 2011.

Модератор
Весо, всичко което си изложил е абсолютно реалистично. Не мога да повярвам колко много пропуски са допуснати и това е от хора, които се имат за професионалисти в изготвянето на разписания!!! По принцип тези аномалии в графика, които си открил продължават с години и очевидно никой не е сигнализирал, а и да е сигнализирал отговора си го представям какъв е бил. Специално за 50111 е крещящо недоглеждането,а може би се оправдават с факта, че след него тръгва 60103 за Кюстендил в 9:55 ч. Тук обаче има и един друг проблем и той се състои в малката, но не маловажна подробност, че целия график по пета линия е напълно разбъркан и не се подчинява на никакви правила. Според мен е важно 5621 да има статута на наистина бърз влак, а 5611 да тръгва по-раничко, за да осъществи връзките в София с 1620, 7631,7621.
И това е само на една гара за връзки - центр. София.Представи си , ако тръгна да гледам разписанието и по другите региони , на колко още такива недоглеждания ще попадна.
И може би най - крещящата нужда , за която в момента се сещам - няколко години поред лиспва връзка между 8612 и 3660 , като предишни години бързия от Русе / Каспичан беше преди този за София през Пловдив и хората от него имаха възможност да почакат 15-тина минути на Карнобат за връзката.По - късно явно поради недоглеждане , размениха местата им и изчакването отпадна.В момента 3660 пристига в Кн само 13 минути след като 8612 е заминал.Как никой не се досеща да оправи това положение.Добре че поне измениха часа на 8661 , тъй като беше пълна излагация като изпускаше идващия от Варна "Родопи" за 11 минути.
И може би най - крещящата нужда , за която в момента се сещам - няколко години поред лиспва връзка между 8612 и 3660 , като предишни години бързия от Русе / Каспичан беше преди този за София през Пловдив и хората от него имаха възможност да почакат 15-тина минути на Карнобат за връзката.По - късно явно поради недоглеждане , размениха местата им и изчакването отпадна.В момента 3660 пристига в Кн само 13 минути след като 8612 е заминал.Как никой не се досеща да оправи това положение.Добре че поне измениха часа на 8661 , тъй като беше пълна излагация като изпускаше идващия от Варна "Родопи" за 11 минути.

Модератор
Весо, това което казваш за връзката 3660/8612 продължава от 2000 г, когато теслата на Краус помете доста влакове. За последен път бившия 814 (настоящ) 8612 заминаваше от Варна в 8:10 и така можеше да прави споменатата от тебе връзка в Карнобат. Това беше и най-бързия вариант за пресичане на Балкана в Източна България. Другите два варианта - 30150/8610 и 26201/8632 са силно нелицеприятни.
Информация
Модератори