Страница 5 от 14

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 4:16 pm
от Иван Иванов
Снимки на 44-068 след катастрофата на гара Бяла и след като я възстановихме в депо Русе.
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan000110.jpg
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan00027.jpg
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan00037.jpg

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 4:46 pm
от Иван Иванов
Когато почнахме да възстановяваме 43-043 си поставихме ,като основна задача да я възстановим така ,че да не личи че е участвувала в катастрофа както външно така и вътре в кабините и машинното и най накрая да не и сменяме номера на локомотива ,както тогава беше модерно. Щом е забелязано, че и двете кабини са с СМЕ тогава обръщахме внимание на всяка дреболия. В интерес на истината но в момента съм забравил в коя кабина /от тогава минаха повече от 20г./ от вън има СМЕ но от вътре кабелен сноп към СМЕ няма. Всичко това направихме в памет на ДВАМАТА наши загинали колеги.

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 8:40 pm
от Nikss
Отново златни снимки на 44 068.5 от архива 8)
А относно 43 543, удряната и без СМЕ кабина е 2-ра кабина, 1-ва има СМЕ отвън.

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 8:57 pm
от n0_aLoNe
Иван Иванов написа:Снимки на 44-068 след катастрофата на гара Бяла и след като я възстановихме в депо Русе.
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan000110.jpg
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan00027.jpg
http://www.foto.bg/uploads//6498/scan00037.jpg
Златна машина, татко ми е бил старши на нея няколко години. :)

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 10:34 pm
от VESO
Някой може ли информативно да посочи в момента колко машини общо имат системата "много единици" , която се вижда само на едната кабина.На другата кабина няма.

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 10:57 pm
от Mario Evstatiev
Благодарности на колегата Иван Иванов за ценните исторически кадри, споделени с Форума. 44 068 при какви обстоятелства се е удряла?

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 11:10 pm
от Nikss
VESO написа:Някой може ли информативно да посочи в момента колко машини общо имат системата "много единици" , която се вижда само на едната кабина.На другата кабина няма.
068 има и от двете страни, но частично тъй като долните 4 капачки ги няма. :wink:
Въпросът ти е сложен тъй като някои лок си я имат системата, но не работи, други си я имат и работи, трети изобщо я нямат. Локомотивите с работеща СМЕ са много малко, но тези имащи СМЕ външно са доста, не само от серия 43Р. 42 фабрично нямат СМЕ, 41 вече не ги броим. От серия 43 СМЕ имат и от двете страни локомотиви 502, 504, 506, 510, 512, 513, 514, 515, 517, 518, 519, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 531, 532, 534, 535, 539, 542, 544, 545, 547, 548, 550, 551, 553, 554, 555 и 556. 524, 555 и 556 са удряни, преправяни и имат частично СМЕ, което значи, че не работи. Останалите лок имат напълно здрави СМЕ, но едва ли работят. Останалите локомотиви от серия 43 - 509, 511, 516, 523, 533, 538, 541, 543, 546 и 552 са претърпяли сериозни инциденти, отнели им СМЕ, като на някои лок дори ударите са толкова сериозни, че се наложило направо поставянето на нова кабина. 509, 511, 516, 538, 541, 543, 546 и 552 имат само от едната страна СМЕ, 533 няма и от двете, 523 от едната няма, от другата има частично. Общо със СМЕ от серията сметнах 40 машини. :roll:
От серия 44 СМЕ и от двете страни имат локомотиви 057, 058, 059 (сегашната 310), 060, 061, 063, 065, 066 (частично от едната страна, от другата оригинал), 067, 068 (частично), 070, 071 (от едната страна оригинал, от другата от серия 41), 072, 073, 074, 075, 076, 078, 079, 080, 081, 082, 083, 084, 085, 088, 089, 090, 091, 094, 095, 096, 097, 098, 099, 100, 101, 102, 103, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 (и на двете кабини от серия 43), 113, 114, 115 (на едната кабина оригинал, на другата от серия 43), 117, 118, 121, 123, 125, 126, 127, 128, 131, 132, 133, 134, 135, 137, 138, 140, 141 и 142. Останалите локомотиви от серията - 062, 064, 087, 092, 093, 120, 130, 139, 143 и 144 са претърпяли инциденти. Само от едната страна СМЕ имат 062, 087, 092 и 093, останалите нямат и от двете страни. Общо от серията със СМЕ сметнах, че са 67 лок.
При серия 45 положението е следното: СМЕ и от двете страни имат локомотиви 146, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 159, 160, 162, 163, 166, 167, 169, 170, 172, 173, 174, 175, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 204 и 205. Останалите локомотиви от серията - 147, 158, 161, 164, 165, 171, 176 и 203 са претърпяли инциденти. Със СМЕ само от едната страна са 147, 158, 161, 165, 171 и 203. 164 и 176 нямат и от двете страни системата. Общо от серията със СМЕ са 57 лок. От серия 43 преброих 40 лок, до тук 97 лок със СМЕ. От серия 44 преброих 67 лок, при което в България би следвало да има около 164 лок със СМЕ. От тях дали има и 30 с работеща система. :D

Публикувано на: Съб Дек 05, 2009 11:34 pm
от VESO
=D> =D> =D>

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 12:48 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:=D> =D> =D>
Направената от Nikss справка е полезна. Друг е въпроса, че на много машини СМЕ е отдавна изкорубена и са останали само конекторите. На някои пък са слагали само челните капачки декоративно.

На 44 130.3 така и не разбрах защо махнаха капачките на СМЕ, но да кажем, че това не е болка за умиране. Поне ще направят машината добре, че като си я спомня преди спирането... Плаче ми се...

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 1:06 am
от Nikss
И все пак дори и да не се използва системата, един лок с нея е къде къде по-красив, фотогеничен така да се каже и както искате там го наречете пред челосан копторник. На 44 130 от едната страна беше абсолютно здрава и кабината и ситемата, не знам какво им пречеше дори и да не работи. От другата страна бяха останали само горните 2 конектора и беше малко грозно и трябваше да бъдат махнати, но от другата страна здрава и непокътната така зверски да я махнат... непростимо е според мен. И макар, че не се използва с нея локомотивите са по-красиви. Толкоз по темата. :arrow:

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 2:32 am
от disell
lok45111 написа:Благодарности на колегата Иван Иванов за ценните исторически кадри, споделени с Форума. 44 068 при какви обстоятелства се е удряла?
Може би при тази катастрофа:на гара Бяла е трябвало да се разминат МБВ от Москва и БВ за Силистра , но по неподготвен маршрут БВ се удря в спрелия МБВ , за щастие се размина само с ранени.

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 6:23 am
от Mario Evstatiev
По това време Бяла е била с ръчни стрелки, което допълнително увеличава риска от човешка грешка, каквото е и станало. Ако не се лъжа има още една подобна катастрофа с участието на 43Р, в Одърне ако не се лъжа, където вместо за главния коловоз, стрелката е обърната за отклонение и електровоза излита с около 100 км/час. НЕ си спомням обаче коя машина беше пострадала там.

Иначе за възстановяване на ударени машини, веднага се сещам за два интересни екземпляра - 44 071 и 45 171. И двете машини са с по една кабина от 41-ва серия, като на 071 дори стоят типичните кръгли капачки на СМЕ. При 171 са премахнати, но двата фара издават от какво е кабината. Освен това и ниските челни стъкла.

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 6:48 am
от Nikss
В катастрофата на Одърне е бил лок 44 064. :wink:

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 9:54 am
от 44.123
Да попитам, че не разбрах за 44.068 в една катастрофа едновременно и двете кабини са ударени поне от снимките така излиза и при какви обстоятелства е станало това.

Публикувано на: Нед Дек 06, 2009 11:18 am
от n0_aLoNe
lok45111 написа:
VESO написа:=D> =D> =D>
Направената от Nikss справка е полезна. Друг е въпроса, че на много машини СМЕ е отдавна изкорубена и са останали само конекторите. На някои пък са слагали само челните капачки декоративно.

На 44 130.3 така и не разбрах защо махнаха капачките на СМЕ, но да кажем, че това не е болка за умиране. Поне ще направят машината добре, че като си я спомня преди спирането... Плаче ми се...
Не е болка за умиране, да. СМЕ не се използва вече никъде от много време насам.. Следователно, никой не я подържа като система. На ревизии не я гледат и като план.