Страница 32 от 48

Публикувано на: Съб Дек 11, 2010 2:10 pm
от bdz46
Е нямаме уред за измерване на теглителната сила.
Мощността на куката е електрическата мощност без загубите в предавката и в двигателите.
Nikss написа:Чакайте, при 32 позиции и 4 шунта напрежението не е ли 800 волта?
Напрежението на 32-ра позиция без товар (изолирани двигатели) е над 900 V (965 по документи), но при натоварване намалява.
При номиналните обороти на двигателите (110 км/ч за 45 и 130 км/ч за 44), напрежението на 32 Х 4 е 750-800 V, тока е 600 А, а без шунт е 850-900 V и ток 400 А. При 1500 А (50-55 км/ч) напрежението вече е под 700 V.
Номиналното напрежение на ТД е 750 V, но има толеранс 10%, затова на уредите е отбелязано 820 V.
900 вече е сериозно превишаване, но според литературата, 750 V и 4-ти шунт е по-рисковано от 900 V при пълно поле.

Публикувано на: Съб Дек 11, 2010 6:53 pm
от dido73
Пардон, напрежението по уредите на пулта е КОТВЕНО напрежение, а не на целия двигател. Не може да се съди по него за мощността, защото при неподвижен и задържан локомотив и набрани 4 позиции напрежението по уредите е 0.00V, а тока стига до 1000A. По котвеното напрежение не може да се прави сметка дори и при развъртян двигател. Най-точната сметка е тока на двигателя и напрежението от 0152. Приблизително по ~31V на позиция се подават на двойка паралелни двигателя. Това е най-точната сметка.

Публикувано на: Съб Дек 11, 2010 7:20 pm
от bdz46
Е да, ама на 05.2 ще мерим и пада върху изправителите и реакторите, с което още повече се отдалечаваме от полезната мощност.

Публикувано на: Съб Дек 11, 2010 7:32 pm
от dido73
bdz46 написа:Е да, ама на 05.2 ще мерим и пада върху изправителите и реакторите, с което още повече се отдалечаваме от полезната мощност.
И това е верно, но пък със котвеното напрежение съвсем не може да се каже колко е реалната мощност на двигателя. Примера е със задържан и неподвижен локомотив и 4 позиции - имаш 0V по уреди, и приблизително 1000А на двигател. Теглителна сила има, а по сметки колко е мощността? :lol: Тая сметка по уредите може да се направи примерно при високи скорости, защото тогава основния пад на напрежение е върху котвата. Докато при ниски скорости и големи токове (неразвъртян двигател) основния пад е върху възбуждането.
Чехите нарочно са поставили волтмерите на котвата за да се следи напрежението заради комутацията. Дори и при развъртян двигател котвата и възбуждането си делят напрежението от 0152 в някакво съотношение.

Публикувано на: Съб Дек 11, 2010 7:52 pm
от 07
dido73 написа:
bdz46 написа:Е да, ама на 05.2 ще мерим и пада върху изправителите и реакторите, с което още повече се отдалечаваме от полезната мощност.
И това е верно, но пък със котвеното напрежение съвсем не може да се каже колко е реалната мощност на двигателя. Примера е със задържан и неподвижен локомотив и 4 позиции - имаш 0V по уреди, и приблизително 1000А на двигател. Теглителна сила има, а по сметки колко е мощността? :lol: Тая сметка по уредите може да се направи примерно при високи скорости, защото тогава основния пад на напрежение е върху котвата. Докато при ниски скорости и големи токове (неразвъртян двигател) основния пад е върху възбуждането.
Чехите нарочно са поставили волтмерите на котвата за да се следи напрежението заради комутацията. Дори и при развъртян двигател котвата и възбуждането си делят напрежението от 0152 в някакво съотношение.
При задържан локомотив (V=0) и набрани позиции мощноста се определя от отделената топлина - джаул за секунда.... евентуално ако прекалим с имерванията, мощността ще се определи приблизително от пожарникарите :twisted:

Публикувано на: Съб Дек 11, 2010 8:02 pm
от bdz46
До сега коментирахме само развъртяни двигатели поне до половината от номиналните обороти. При задържан двигател КПД-то е нула и двигателя работи като печка. Може да се каже и че целия пад върху възбуждането е загуба, защото е върху активното съпротивление на възбудителната намотка.

Публикувано на: Пон Дек 20, 2010 10:52 pm
от Nikss
43 525 е командировка в Сф. В Събота го видях на ЦГ.

Публикувано на: Вто Дек 21, 2010 1:40 am
от 44142
43525 не работи в СФ. 525 е дошъл с карловския пътник и остава за вечерния пътник за Карлово.

Публикувано на: Сря Дек 22, 2010 8:45 am
от 44-134
45 153 влиза за МПР днес с 15 точки... Духащ компресор страна 2-ра кабина, изтървали амортисьори, тифони свирещи в кабините и други.

Публикувано на: Сря Дек 22, 2010 2:15 pm
от bdz46
43 525 работи в Карлово.
Днес беше 30111.

Публикувано на: Съб Дек 25, 2010 2:01 pm
от Mario Evstatiev
43 524 днес около 10 часа бе забелязана вдигната под напрежение в депо София до халето на "Сименс". Явно и тя работи по Карлово.

Публикувано на: Сря Дек 29, 2010 1:11 am
от Georgi Dimitrov
Някой може ли да даде инфо за 45 167? До къде се стигна с ремонта на локомотива, ако въобще има такъв? :) И още нещо-от кога 44 058 е без реостат? Скоро ли е махнат или просто аз не съм обърнал внимание досега?? Благодаря! :) :)

Публикувано на: Сря Дек 29, 2010 4:26 pm
от minitek
058 мисля, че от одавна си е без реостат :roll:

Публикувано на: Сря Дек 29, 2010 4:27 pm
от bdz46
От много години е без реостат.

Публикувано на: Сря Дек 29, 2010 8:28 pm
от Nikss
45 167 лятото се правеше усилено, сега би трябвало ремонтът да е понапреднал и се надявам до края на зимата да е излязла и да печели, все пак е КР и си иска стабилно да се пипне всичко. Иначе нещо интересно: 45 154 е извадена от оградата и е закарана пред халето, явно скоро ще я вкарват за правене. :P След нея да готвят и 44 135. :D :lol: