Страница 4 от 7

Публикувано на: Сря Яну 02, 2008 7:43 pm
от Labros
В гръцките въобще не се усеща.Като пътувах преди няколко месеца 160-те килиметра хич не се усещаха (а имах и чувството,че и беше надвишена тая скорост в някои участъци :D ).Нашия вагон май отскоро е в състава на 363...хич не искам да съм на мястото на хората вътре с тия високи за нашите стандарти скорости.То вероятно ще е скърцане,шумове,сякаш вагона всеки миг ще се разпадне. :lol:

Публикувано на: Чет Яну 03, 2008 8:38 pm
от pavel
Ето днес каква изненада получих, което показва, че в ЕС макар и да са тромави процедурите, работа се върши и ще се свърши до края. Превеждам текста на български, понеже не всички знаете английски:



Жак Баро, заместник-председател на Европейската Комисия, Комисар по транспорт.

Брюксел, 22.12. 2007.


Уважаеми господин..........,

Във връзка с Вашата жалба от 11-ти октомври 2007-а г. и ситуацията, която представихте на нашето внимание, бих искал да Ви информирам, че Комисията е изискала от българските власти подробна информация по случая, заедно с всички подписани съглашения и нормативни документи, отнасящи се до него.

Европейската Комисия напоследък получава нарастващ брой жалби и запитвания, свързани с националностно - базирана дискриминация в обществения транспорт. Изследвани са много и най - различни схеми и съглашения, характерни за страните-членки, като всеки отделен случай бива разглеждан самостоятелно. В момента Комисията не разполага с пълна картина относно всички особени тарифни схеми и условия за превоз на пътници в рамките на ЕС. С оглед да се изяснят особеностите на това явление, Комисията провежда изследване за оценка на общите и специални превозни условия, определяни от транспортните оператори, които предлагат транспортни услуги на територията на Съюза. В тази връзка разпореждания за предоставяне на необходимата информация са дадени на страните-членки през месец август 2007-а г.

Админинистрацията на Европейската Комисия ще предприеме съответстващите последващи действия по отношение на Вашата жалба и ще Ви държи информиран относно взетите разпоредителни и наказателни мерки.

Искрено Ваш:

Жак Баро

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 2:45 pm
от rexkos
Днес, разхождайки се из района на гара София, видях нещо, което досега никога не съм виждал да стъпи на наша родна земя. Става въпрос за МБВ 490. На първа позиция беше директният вагон за Виена на БДЖ - както винаги в недобро състояние. Зад него обаче имаше още един вагон за Виена. Беше лъснат и чистичък отвсякъде, червено-бял на цвят, с климатична инсталация и сертифициран за скорост 200 km/h. Това е кушет вагон на Австрийските железници (OBB). Вагонът изглеждаше ето така:
http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/night/Bc/59-91_1/73_81_59_91_104_4_Liegewagen_OBB_Bcmz_in_new_livery
http://www.railfaneurope.net/pix/at/car ... MG0223.jpg

Много беше интересно се види такова животно, което никъде у нас го нЕма, лепнато зад нашия таралясник. :o 8) :lol: :lol:

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 3:51 pm
от VESO
Това е голямо откритие , успя ли да го снимаш?

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 3:52 pm
от rexkos
VESO написа:Това е голямо откритие , успя ли да го снимаш?
В близките дни ще направя всичко възможно да го снимам.

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 4:03 pm
от VESO
А последно вагоните с автоматични врати и климатици ли бяха , понеже ми е чудно как австрийците си пускат вагоните до нашата страна?
Аз лично единствения що годе модерен вагон , който съм виждал досега на наша територия , бе един хърватски ресторант на гара ПО в състава на OPTIMA преди години.Той обаче не беше с автоматични врати и климатици.

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 4:58 pm
от 44-134
VESO написа:А последно вагоните с автоматични врати и климатици ли бяха
Май беше ясно написано:
rexkos написа:Беше лъснат и чистичък отвсякъде, червено-бял на цвят, с климатична инсталация

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 6:48 pm
от VESO
Не всички вагони с климатици имат автоматични врати и не всички вагони с автоматични врати имат климатици.Двете понятия нямат нищо общо едно с друго , аз много на място съм задал въпроса , защото по този начин търся връзката между тях , а заяждането не е много уместно. :evil:
Rexkos трябва да ми отговори , за да преценя какъв точно тип вагони е видял (тъй като не съм бил там) , понеже снимките , които е подал не са от България.
У нас единствените такива (серия 63) са снабдени и с двете , но това е съвпадение.

Публикувано на: Пон Фев 04, 2008 8:59 pm
от RWman
Дано вземем редовно да виждаме вагон на ÖBB на този влак. :D

Публикувано на: Вто Фев 05, 2008 8:49 am
от Vladyar
По интересен е въпроса дали БДЖ продава билети за вагона на OBB, ако поискаш, или билет можеш да си купиш само от Виена за този вагон?

Публикувано на: Вто Фев 05, 2008 10:31 am
от icobdz
Вчера на излизане от сф с 60611 за ву видях точно такъв вагон в моргата в надежда

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 10:30 am
от pavel
Понеже лятото мисля (не сам този път) отново да отида до Будапеща и Виена, питам има ли го все още този хубавия австрийски вагон на 490/491. Защото ако го няма, вариантът за пътуване с влак отпада. Не ми се пътува за над 150 лева в едната посока в БДЖ барутарници в ужасно състояние, произведени през 60 те години. И друго - 462/463 и 490/491 продължават ли да се "разписват" с големи числа в последната, "позорна" графа на таблото?

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 11:01 am
от rexkos
pavel написа:Понеже лятото мисля (не сам този път) отново да отида до Будапеща и Виена, питам има ли го все още този хубавия австрийски вагон на 490/491.
За съжаление такъв няма. Само веднъж или два пъти се е движил. :?
pavel написа: И друго - 462/463 и 490/491 продължават ли да се "разписват" с големи числа в последната, "позорна" графа на таблото?

Продължават, продължават и още как. 462 винаги закъснява с най-малко 60 минути и ако случайно някой път е навреме е цяло събитие. 490 поне на Българска територия е горе-долу добре, но 491 ежедневно се излага като кифладжия отново с поне 60 минути. Не помня този влак да е бил навреме поне един единствен път.

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 1:08 pm
от pavel
Разбирам....Явно въпросът опира до това, че някой чиновник от UIC, на който се сещате колко му е акъла, е издал сертификат на БДЖ скотовозите да пътуват в международно съобщение, че и чак до Виена да ги пускат. Защото ако не го беше направил, вагоните щяха да бъдат барем унгарски, румънски, а защо не иавстрийски....Човекът едва ли лично е имал възможнжост да види за какво става дума, но ме съмнява, че тези бракми покриват дори минималните изисквания за международни превози. Как са успели да го излъжат не знам. А за закъсненията, по специално тези на 462 съм абсолютно убеден, че вината не е на гранична полиция, защото знаете, че откакто сме в ЕС граничният контрол е практически формален, а митници няма. Определено гръцките магарета нарочно всеки ден изпращат влака закъснял.

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 9:04 pm
от GP38
Имам въпрос. Виждал съм влакове, които са с локомотиви на БДЖ, а с вагони за какви ли не градове. Защо е така и дали някъде сменят локомотива, или разтоварват вагоните на съответните гари, защото има договор БДЖ да теглят чуждите вагони, на българска територия? :?: