Страница 4 от 13

Публикувано на: Сря Ное 25, 2009 9:58 pm
от NiGhtPiSH
За жалост прекрасни машини като 05.хх в София вече не стават за нищо освен стационарен.

А не мога да разбера, всеки има поне по един комплект работни дрехи така, че няма какво да се кумим...

Публикувано на: Чет Ное 26, 2009 10:55 am
от Tramway
lok45111 написа:Бае, мисля, че тук поне четирима човека ще се хванат за работа без да им пука. Друг е въпроса, че наистина има хора, които като чуят за масло и цапане бягат веднага. Но не е лошо да се опита да се направи поне един хубав пълен списък с перспективните за възстановяване локомотиви, като задължително се следят следните неща:

1. Последна дата на котелна ревизия
2. Окомплектованост
3. Дебелина на бандажите
4. Степен на корозия
5. Изправност на отделни възли, които могат да се проверят на място
И още поне 30 позиции. Описът на една машина се състои от около 4 листа, а прегледът отнема 2 работни дена за всяка машина. Туй е направено за всички или почти всички единици тягов състав, включен в музейния списък, и няма смисъл да са повтаря. Трябва да са наблегне на вагоните и на инфраструктурните съоръжения, защото при тях е пълна какафония.
NiGhtPiSH написа:За жалост прекрасни машини като 05.хх в София вече не стават за нищо освен стационарен.

А не мога да разбера, всеки има поне по един комплект работни дрехи така, че няма какво да се кумим...
Само че освен работни дрехи трябва да знае какво да гледа и как да го преценява, и да разполага с много свободно време.

Публикувано на: Чет Ное 26, 2009 8:15 pm
от Mario Evstatiev
Бае,

несъмнено тук има технически грамотни момчета, които с удоволствие биха се включили в някакво възстановително мероприятие. Друг е въпроса, че типично по български, всеки гледа да се тарикати, за туй сме и на този хал.

За вагоните - прав си, там е пълна какафония. Има резон в думите ти, да се захванем с тях. По - полезни ще сме.

Публикувано на: Чет Ное 26, 2009 8:48 pm
от NiGhtPiSH
Но все пак, ако се нуждаеш от хора да помагат на драго сърце бих се включил лятото, когато съм си в България.

Иначе вагоните също не трябва да се забравят да.

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 9:22 pm
от Labros
В снимките на инж. Иван Иванов за отвозването на 44 133, ми направи впечатление смеледната снимка:
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=278385&cat=7179

Кой номер се води парния локомотив?

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 9:42 pm
от refil
48.04-изцяло построен в България.
По-скоро Първият построен изцяло в България =D>

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 9:43 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:В снимките на инж. Иван Иванов за отвозването на 44 133, ми направи впечатление смеледната снимка:
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=278385&cat=7179

Кой номер се води парния локомотив?
48-04 е това. Много красива машина, ще трябва да я видим и отснемем качествено :) Този локомотив е първия произведен в ЖПЗ "Г. Димитров" София.

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 9:43 pm
от Labros
Да не би случайно да е предвиден за възстановяване?
Личи си, че е правен у нас- звездата с лика на Г. Димитров...

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 10:18 pm
от NiGhtPiSH
Машината се пали и тръгва. Ако някой отиде да я види от близо ще намери локомотив в прекрасно състояние, след заводски ремонт. Аз ще го сторя като се прибера ще се вдигна до депо "София" където е сега машината.

Нужна е котелна ревизия, но до колкото знам е само с директна спирачка та, ако има желание за атракции трябва да се пусне разводка за Knorr-ова спирачка. Перфектна е за участъка примерно Кю-Гв с две Митеранки и двуосен фургон ;) - има конструктивна скорост 30 км/ч.

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 10:20 pm
от Mario Evstatiev
48-04 е маневрена машина. Влаков кранмашинист може лесно да се сложи, както и провод. Друг е въпроса доколко е ефективно. По - скоро като стационарен експонат.

Публикувано на: Вто Дек 15, 2009 10:24 pm
от NiGhtPiSH
Грехота е да се закотвя работоспособна машина, седяла под стъклена коруба!

Публикувано на: Сря Дек 16, 2009 6:30 pm
от Иван Иванов
Лок.48-04 е наистина първият лок. построен в България по чертежна документация от Германия получена след закупуване на 3бр. лок., които са били първоначално серия 14-00 а след 1936г. сер.48-00.
След 48-04 са построени 48-05 и 48-06.Локомотивите са с ръчна и парна спирачка. Участвува при откриването на линията Ловеч Троян, влака е отвозен чрез спирачи ,,на ръка".Последният заводски ремонт е през 1979г.

Публикувано на: Сря Дек 16, 2009 9:09 pm
от amon
Хубаво би било да се види какъв точно и е случаят. Наистина е красавица :D

Публикувано на: Сря Дек 16, 2009 10:21 pm
от NiGhtPiSH
На 22-ри е запланувано да се направи оглед и техническо заснемане на машината от представител(и) на Форум "Локомотиви" ;)

Публикувано на: Сря Дек 16, 2009 10:51 pm
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:На 22-ри е запланувано да се направи оглед и техническо заснемане на машината от представител(и) на Форум "Локомотиви" ;)
Нещата се организират вече:

http://lokforum.com/viewtopic.php?p=44823#44823