Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

За жалост прекрасни машини като 05.хх в София вече не стават за нищо освен стационарен.

А не мога да разбера, всеки има поне по един комплект работни дрехи така, че няма какво да се кумим...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lok45111 написа:Бае, мисля, че тук поне четирима човека ще се хванат за работа без да им пука. Друг е въпроса, че наистина има хора, които като чуят за масло и цапане бягат веднага. Но не е лошо да се опита да се направи поне един хубав пълен списък с перспективните за възстановяване локомотиви, като задължително се следят следните неща:

1. Последна дата на котелна ревизия
2. Окомплектованост
3. Дебелина на бандажите
4. Степен на корозия
5. Изправност на отделни възли, които могат да се проверят на място
И още поне 30 позиции. Описът на една машина се състои от около 4 листа, а прегледът отнема 2 работни дена за всяка машина. Туй е направено за всички или почти всички единици тягов състав, включен в музейния списък, и няма смисъл да са повтаря. Трябва да са наблегне на вагоните и на инфраструктурните съоръжения, защото при тях е пълна какафония.
NiGhtPiSH написа:За жалост прекрасни машини като 05.хх в София вече не стават за нищо освен стационарен.

А не мога да разбера, всеки има поне по един комплект работни дрехи така, че няма какво да се кумим...
Само че освен работни дрехи трябва да знае какво да гледа и как да го преценява, и да разполага с много свободно време.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Бае,

несъмнено тук има технически грамотни момчета, които с удоволствие биха се включили в някакво възстановително мероприятие. Друг е въпроса, че типично по български, всеки гледа да се тарикати, за туй сме и на този хал.

За вагоните - прав си, там е пълна какафония. Има резон в думите ти, да се захванем с тях. По - полезни ще сме.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Но все пак, ако се нуждаеш от хора да помагат на драго сърце бих се включил лятото, когато съм си в България.

Иначе вагоните също не трябва да се забравят да.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

В снимките на инж. Иван Иванов за отвозването на 44 133, ми направи впечатление смеледната снимка:
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=278385&cat=7179

Кой номер се води парния локомотив?
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

48.04-изцяло построен в България.
По-скоро Първият построен изцяло в България =D>
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:В снимките на инж. Иван Иванов за отвозването на 44 133, ми направи впечатление смеледната снимка:
http://www.foto.bg/showphoto.php?photo=278385&cat=7179

Кой номер се води парния локомотив?
48-04 е това. Много красива машина, ще трябва да я видим и отснемем качествено :) Този локомотив е първия произведен в ЖПЗ "Г. Димитров" София.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Да не би случайно да е предвиден за възстановяване?
Личи си, че е правен у нас- звездата с лика на Г. Димитров...
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Машината се пали и тръгва. Ако някой отиде да я види от близо ще намери локомотив в прекрасно състояние, след заводски ремонт. Аз ще го сторя като се прибера ще се вдигна до депо "София" където е сега машината.

Нужна е котелна ревизия, но до колкото знам е само с директна спирачка та, ако има желание за атракции трябва да се пусне разводка за Knorr-ова спирачка. Перфектна е за участъка примерно Кю-Гв с две Митеранки и двуосен фургон ;) - има конструктивна скорост 30 км/ч.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

48-04 е маневрена машина. Влаков кранмашинист може лесно да се сложи, както и провод. Друг е въпроса доколко е ефективно. По - скоро като стационарен експонат.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Грехота е да се закотвя работоспособна машина, седяла под стъклена коруба!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 185
Регистриран на: Пон Окт 26, 2009 11:25 am
Местоположение: Русе

Мнение от Иван Иванов »

Лок.48-04 е наистина първият лок. построен в България по чертежна документация от Германия получена след закупуване на 3бр. лок., които са били първоначално серия 14-00 а след 1936г. сер.48-00.
След 48-04 са построени 48-05 и 48-06.Локомотивите са с ръчна и парна спирачка. Участвува при откриването на линията Ловеч Троян, влака е отвозен чрез спирачи ,,на ръка".Последният заводски ремонт е през 1979г.
Модератор
Мнения: 362
Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 9:32 pm
Местоположение: София
Аватар
Модератор

Мнение от amon »

Хубаво би било да се види какъв точно и е случаят. Наистина е красавица :D
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

На 22-ри е запланувано да се направи оглед и техническо заснемане на машината от представител(и) на Форум "Локомотиви" ;)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

NiGhtPiSH написа:На 22-ри е запланувано да се направи оглед и техническо заснемане на машината от представител(и) на Форум "Локомотиви" ;)
Нещата се организират вече:

http://lokforum.com/viewtopic.php?p=44823#44823
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация