Страница 4 от 6

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 7:11 pm
от Nikss
Благодаря за разяснението. :)

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 10:02 pm
от Georgi Dimitrov
И аз много благодаря. Имам още един въпрос който може би ще ви се стори глупав (за което се извинявам) но има ли локомотиви на които се набират само шунтове?- В смисъл, задавам този въпрос защото при електрическите локомотиви и мотриси с асинхронни двигатели (ако бъркам поправете ме) не можеш да разбереш до каква степен са натоварени двигателите, защото примерно на електровозите серия 42-45 ако си в 1-я вагон спокойно можеш да преброиш позициите поне до 15-а че и повече. Докато например при 44 001, 002 и 46 200 ускорението е по плавно без подръпвания както и при мотрисите в метрото?? :?: :)

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 10:08 pm
от bdz46
Няма как да се набират само шунтове... Шунтовете са допълнение, един вид бонус, след изчерпване на позициите.
При асинхронните и тиристорните локомотиви вместо позиции има плавно електронно управление на напрежението, подавано към двигателите.
44 001, 002 и 46 200 също имат шунтове, но тяхното включване се управлява от компютъра за всяка група двигатели поотделно.

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 10:10 pm
от VESO
Аз да попитам как стои въпроса при локомотивите от серия 61-00?

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 10:10 pm
от Georgi Dimitrov
Мерси! :) :)

Публикувано на: Съб Окт 16, 2010 10:19 pm
от bdz46
VESO написа:Аз да попитам как стои въпроса при локомотивите от серия 61-00?
Там има независимо тиристорно управление на възбуждането и то се грижи за отслабване на полето при нужда. Няма шунтове.

Публикувано на: Нед Окт 17, 2010 6:29 am
от Mario Evstatiev
При 61-ва серия, тиристорите се грижат за ОП. При 44 001/2, 46200 и сръбските тиристорки, имаш три степени на ОП, които се включват по ток. При "Лепа Брена" и 471 , можеш да шунтираш и ръчно, но само 1-ви шунт и то при натоварване над 40%. 2-ри и 3-ти се включват по съотношение % натоварване - тягов ток. Стойностите съм ги забравил.

Публикувано на: Пон Ное 08, 2010 2:00 pm
от Georgi Dimitrov
Аз отново се включвам може би с глупав въпрос, но защо при вдигане на лок. под напрежение трябва да изчакаме сигналната лампа ПОМПИ да изгасне и за какво са контактори 207 и 208? Благодаря!!

Публикувано на: Пон Ное 08, 2010 3:15 pm
от 42 072.9
С вдигането на токоснемателя до контактния проводник при наличие на напрежение заработват автоматично двигател-помпите за принудителна циркулация на маслото в тяговия трансформатор.
Въпросните "режимни" контактори 207 и 208 превключват съответните изводи на намотката за собствени нужди с кодово название 015.4 според това дали напрежението в КМ е под 22.5kV или над 23kV.

Публикувано на: Пон Ное 08, 2010 3:40 pm
от Georgi Dimitrov
Благодаря! :)

Публикувано на: Пон Ное 08, 2010 11:41 pm
от disell
Обратно са контакторите : 208 е за по-ниското (22,5 kV) а 207 за по-високото (23 kV) напрежение.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 1:27 pm
от Georgi Dimitrov
Знам че в токоизправителните шкафове има по един тягов и един спомагателен токоизправител. Каква е функцията им точно (на тяговите и каква на спомагателните). Мерси!!! :)

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 1:34 pm
от bdz46
Тяговият изправител захранва двата тягови двигателя на талигата под съответния шкаф. Всеки тягов изправител се захранва с променлив ток от собствена намотка на тяговия трансформатор.
Спомагателните изправители в един шкаф са всъщност два и са управляеми - две от рамената са с тиристори.
Единият захранва компресора, другият - едната двойка вентилатори.

Публикувано на: Сря Ное 17, 2010 2:33 pm
от Georgi Dimitrov
Мерси! :)

Публикувано на: Вто Ное 30, 2010 2:05 pm
от Georgi Dimitrov
Какви са различните видове ремонти и какви части от локомотива се сменят по време на тяхното извършване?
Какво означава МПР, ТП и ГПР?
След кои ремонти се пребоядисва локомотива? БЛАГОДАРЯ! :)