Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Благодаря за разяснението. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

И аз много благодаря. Имам още един въпрос който може би ще ви се стори глупав (за което се извинявам) но има ли локомотиви на които се набират само шунтове?- В смисъл, задавам този въпрос защото при електрическите локомотиви и мотриси с асинхронни двигатели (ако бъркам поправете ме) не можеш да разбереш до каква степен са натоварени двигателите, защото примерно на електровозите серия 42-45 ако си в 1-я вагон спокойно можеш да преброиш позициите поне до 15-а че и повече. Докато например при 44 001, 002 и 46 200 ускорението е по плавно без подръпвания както и при мотрисите в метрото?? :?: :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Няма как да се набират само шунтове... Шунтовете са допълнение, един вид бонус, след изчерпване на позициите.
При асинхронните и тиристорните локомотиви вместо позиции има плавно електронно управление на напрежението, подавано към двигателите.
44 001, 002 и 46 200 също имат шунтове, но тяхното включване се управлява от компютъра за всяка група двигатели поотделно.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз да попитам как стои въпроса при локомотивите от серия 61-00?
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Мерси! :) :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

VESO написа:Аз да попитам как стои въпроса при локомотивите от серия 61-00?
Там има независимо тиристорно управление на възбуждането и то се грижи за отслабване на полето при нужда. Няма шунтове.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

При 61-ва серия, тиристорите се грижат за ОП. При 44 001/2, 46200 и сръбските тиристорки, имаш три степени на ОП, които се включват по ток. При "Лепа Брена" и 471 , можеш да шунтираш и ръчно, но само 1-ви шунт и то при натоварване над 40%. 2-ри и 3-ти се включват по съотношение % натоварване - тягов ток. Стойностите съм ги забравил.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Аз отново се включвам може би с глупав въпрос, но защо при вдигане на лок. под напрежение трябва да изчакаме сигналната лампа ПОМПИ да изгасне и за какво са контактори 207 и 208? Благодаря!!
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

С вдигането на токоснемателя до контактния проводник при наличие на напрежение заработват автоматично двигател-помпите за принудителна циркулация на маслото в тяговия трансформатор.
Въпросните "режимни" контактори 207 и 208 превключват съответните изводи на намотката за собствени нужди с кодово название 015.4 според това дали напрежението в КМ е под 22.5kV или над 23kV.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Благодаря! :)
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Обратно са контакторите : 208 е за по-ниското (22,5 kV) а 207 за по-високото (23 kV) напрежение.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Знам че в токоизправителните шкафове има по един тягов и един спомагателен токоизправител. Каква е функцията им точно (на тяговите и каква на спомагателните). Мерси!!! :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Тяговият изправител захранва двата тягови двигателя на талигата под съответния шкаф. Всеки тягов изправител се захранва с променлив ток от собствена намотка на тяговия трансформатор.
Спомагателните изправители в един шкаф са всъщност два и са управляеми - две от рамената са с тиристори.
Единият захранва компресора, другият - едната двойка вентилатори.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Мерси! :)
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Какви са различните видове ремонти и какви части от локомотива се сменят по време на тяхното извършване?
Какво означава МПР, ТП и ГПР?
След кои ремонти се пребоядисва локомотива? БЛАГОДАРЯ! :)
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация