Смятам,че е редно да поставим този въпрос за разглеждане.Наистина се получава много глупава ситуация,за пътниците,които са предпочели да пътуват с 4646/4647.Едните не могат да отидат до Царева Ливада,а другите трябва да чакат до първия влак сутринта към Габрово.Този чифт влакове не бива да се движи само през лятото.Saruman написа:Понеже няма 2681/82 не пускат и чифта 42281/82! А с този чифт, ако го има пътниците само лятото могат да правят връзка с 4646/47, например в момента не могат.

Модератор

Да и не се е движил от 2 години, защото не се и движи 2681/82, това е оправданието.

Администратор
Според мен, нощен влак от/за Габрово може да има само ако същия прави връзка с влак по основна дестинация, Русе, Варна или Бургас. За момента, такъв влак не е необходим, може да се помисли нещо за сезонно движение.
Основните проблемни от страна на обслужване на населението линии си остават 5-та по направления Благоевград, Петрич и Кулата и 7-ма по направленията Видин, Лом, Монтана и Берковица. Тук трябва да се насочат и усилията по изготвяне на проектен ГДВ, който да бъде предложен на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД за разглеждане и становище.
Основните проблемни от страна на обслужване на населението линии си остават 5-та по направления Благоевград, Петрич и Кулата и 7-ма по направленията Видин, Лом, Монтана и Берковица. Тук трябва да се насочат и усилията по изготвяне на проектен ГДВ, който да бъде предложен на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД за разглеждане и становище.
64.19

Модератор
В този ред на мисли не е лошо да се помисли за по-адекватно обслужване на часовия диапазон без влакове по пета линия межу влаковете 5622 и 5624,същото важи и за седма линия между влаковете 7621 и 70103.lok45111 написа:Според мен, нощен влак от/за Габрово може да има само ако същия прави връзка с влак по основна дестинация, Русе, Варна или Бургас. За момента, такъв влак не е необходим, може да се помисли нещо за сезонно движение.
Основните проблемни от страна на обслужване на населението линии си остават 5-та по направления Благоевград, Петрич и Кулата и 7-ма по направленията Видин, Лом, Монтана и Берковица. Тук трябва да се насочат и усилията по изготвяне на проектен ГДВ, който да бъде предложен на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД за разглеждане и становище.
Ето как аз виждам влаковете по 5-та линия в обозримо бъдеще (дай Боже).todor plamenov написа: В този ред на мисли не е лошо да се помисли за по-адекватно обслужване на часовия диапазон без влакове по пета линия межу влаковете 5622 и 5624,същото важи и за седма линия между влаковете 7621 и 70103.

София - Кулата/Петрич:
БВ 5621 София 7.40 Благоевград 9.58 10.00 Кулата 11.38
БВ 5631 София 9.32 Благоевград 11.40 11.42 Кулата 13.05
БВ 5611 София 12.30 Благоевград 14.48 15.00 Кулата 16.22
БВ 5623 София 16.00 Благоевград 18.16 18.18 Кулата 19.55
БВ 5625 София 19.15 Благоевград 21.32 21.34 Кулата 23.05
Кулата/Петрич - София:
БВ 5620 Кулата 5.00 Благоевград 6.31 6.33 София 8.44
БВ 5622 Кулата 7.25 Благоевград 8.58 9.03 София 11.07
БВ 5632 Кулата 11.15 Благоевград 12.59 13.02 София 15.15
БВ 5624 Кулата 14.45 Благоевград 16.20 16.22 София 18.37
БВ 5610 Кулата 17.25 Благоевград 19.01 19.07 София 21.16

Модератор
Много симпатична схема ни е предложил Сашо за движението на бързите влакове по пета линия.Моето лично мнение на този етап е,че от първостепенно значение е възстановяването на влаковете 5625/5620 от/до Кулата.За да може по този начин да се постигне една по-задоволителна ритмичност в облужването на конфликтния участък Кулата - Дупница.Сашо,а как стоят нещата с пътническите влакове по същата линия?Имаш ли проектографик за тях?
При пътническите влакове също има известна промяна, като основната е добавяне на още един чифт Дупница - Кулата. Ето ги моите предложения:todor plamenov написа:Сашо,а как стоят нещата с пътническите влакове по същата линия?Имаш ли проектографик за тях?
София - Дупница - (Благоевград):
ПВ 50111 София 5.23 Дупница 7.52 7.53 Благоевград 8.31 (50261+50271)
ПВ 50113 София 9.40 Дупница 11.57 11.59 Благоевград 12.38
КПВ 50261 София 13.58 Дупница 16.17
КПВ 50263 София 18.03 Дупница 20.30
(Благоевград) - Дупница - София:
КПВ 50260 Дупница 4.45 София 7.08
ПВ 50110 Благоевград 9.15 Дупница 9.58 10.00 София 12.05 (50272+50262)
ПВ 50112 Благоевград 13.40 Дупница 14.17 14.23 София 16.46
КПВ 50262 Дупница 18.40 София 21.04
Дупница - Кулата:
ПВ 50131 Дупница 4.55 Кулата 7.51
ПВ 50133 Дупница 10.00 Кулата 12.40
ПВ 50135 Дупница 16.51 19.13
Кулата - Дупница:
ПВ 50130 Кулата 6.13 Дупница 8.48
ПВ 50132 Кулата 13.48 Дупница 16.29
ПВ 50134 Кулата 18.20 Дупница 21.03
Според мен три трите чифта ПВ Дупница - Кулата са достатъчни да задоволят масовия пътникопок, като основната им цел е да обслужват по-малките населени места. За обслужване на по-големите населени места като Благоевград, Сандански и Петрич, през деня има задоволителен брой бързи влакове, като часовите интервали между тях са сведени до минимум. За по-добро обслужване на населението е предвидено влакове 5610, 5611, 5622, 5632 и 5625 да спират и на гарите Струмяни и Дамяница.

Кушетите са само 5: 80-та серия с номера 712, 713,714, 716 и 732. До скоро бяха на 3637/3636 и 8637/8636, но сега 8637/8637 е със спален, идващ от 2627/2626. За празниците 2 от останалите 3 Ще са за Ва, където всъщност трябва да пътуват. Няма как да се пускат за Вд, Горно Нанадолнище и др., когато не стигат за Сф-Ва. Като казвам, че Н. Василев и А. Крушкова харизаха кушетите за по малко над 30 000 евро, не вадете вода от 9 кладенеца и не обяснявайте колко лоши са били. Споменатите 5 10-кабинни кушета са последните останали от тази серия в БДЖ (неоткраднати от Optima ). Останалите 9-кабинни "стари" и "средни" кушети бяха спрени съответно след пожара в 2637 и след края на летния сезон през 2008 под претекст, че са опасни. От датите на последните капитални ремонти на оцелелите от "новите" кушети е видно, колко добри и издръжливи вагони са те. Някои 4, други 5 години са почти в постоянно движение (4 са в тактов режим, а 5 е резерва или се продава на групи) и много рядко имат технически проблеми. Дано този път прочетете инф. за кушетите на БДЖ, защото явно в съответната тема не сте го сторили. Кушети за сезонни влакове на този етап няма.lok45111 написа:Кушети има няколко. За Силистра вече пътува спален вагон, тъй, че това значи още два свободни кушета от този състав. Видин - Бургас е добра дестинация и мисля, че в летния сезон ще има достатъчно желаещи да се качат и да пътуват удобно до морето без прекачвания.
Влака щади природата - пътувайте с ВЛАК!!!
Върнете ни кушетите!
Върнете ни кушетите!

Никой не говори за обвръзки, а 2681/2682 да си пътува до Вд. Пътуването ще е с поне 2 часа по-кратко. Вд 18:40-18:50, Пл 23:20, Бс 06:20. В другата посока проблема е Пв 70102, но може да се нагоди. А АКО ИМА WL и Bc, със сигурност ще са пълни.todor plamenov написа:Мисля,че предложението на Марио за директен вагон по реалцията Видин - Бургас чрез влаковете 7625/8627 е някакси по-щядящо пътниците от идеята за обвръзка на 7625 и 2682.Вярно,че времепътуването ще бъде общо взето същото и в двата варианта,но да не забравяме,че извънредния влак от Плевен заминава малко след 382, а ако ще се удължава този влак от Мездра доста трудно ще се избегне дублирането с международния за Москва.Може би все пак е хубаво да се помисли и за дневен влак от Северозападна България към Южното Черноморие.
Последно промяна от desiroml на Вто Дек 22, 2009 12:12 am, променено общо 1 път.
Влака щади природата - пътувайте с ВЛАК!!!
Върнете ни кушетите!
Върнете ни кушетите!


Администратор
А аз не разбирам защо 2681/2 да пътува до Видин? Първо, маршрута става адски дълъг, второ влакът ще трябва да се нагоди спрямо останалите движещи се в участъка влакове и не на последно място, за този влак ще трябва БДЖ да плаща още такси, които може да са неоправдани, ако няма поток. Вместо това, идеята за кушет Вн - Сф - Бс ми се струва далеч по - рационална и осъществима, тъй като не изисква назначаване на нови влакове, а само регламентиране начина на превозване на кушета по маршрута. ЗА целта могат, както писах по - горе, да се използват движещите се и в момента бързи влакове. Нека не забравим, че имаше кушет Петрич - Сф - Бс, при който се процедираше точно с прикачането му към състава на 8687/8686. В случая с Видин, удобно е след като пристигне в Сф, кушета да се дава на опашката на 8627, а в обратна посока да го връща 8686.
64.19

Модератор
В подкрепа на изказаното мение ще кажа,че от/за Видин определено е необходим друг чифт бързи влакове,но смятам,че техния мршрут трябва да е София - Видин -София.Удължаването на 2681/2682 от Видин все пак няма да реши проблема с разписанието по седма линия,защото това така или иначе са сезонни влакове през лятото.Нужен е регулярно движещ се влак след 16:00 от Видин в посока София.Що се отнася до нощната релация Видин - Бургас варината за придвижване 7625/8627 е най-лесен за изпълнение.lok45111 написа:А аз не разбирам защо 2681/2 да пътува до Видин? Първо, маршрута става адски дълъг, второ влакът ще трябва да се нагоди спрямо останалите движещи се в участъка влакове и не на последно място, за този влак ще трябва БДЖ да плаща още такси, които може да са неоправдани, ако няма поток. Вместо това, идеята за кушет Вн - Сф - Бс ми се струва далеч по - рационална и осъществима, тъй като не изисква назначаване на нови влакове, а само регламентиране начина на превозване на кушета по маршрута. ЗА целта могат, както писах по - горе, да се използват движещите се и в момента бързи влакове. Нека не забравим, че имаше кушет Петрич - Сф - Бс, при който се процедираше точно с прикачането му към състава на 8687/8686. В случая с Видин, удобно е след като пристигне в Сф, кушета да се дава на опашката на 8627, а в обратна посока да го връща 8686.
Тошко , идеята за регулярен , движещ се целогодишно директен вагон Видин - Бургас е издържана , но не и оправдава от гледна точка на пътникопотока.При седящ вагон няма да се усети кой знае колко , но след като вагонът ще бъде спален , той би генерирал някаква населеност евентуално през лятото и отчасти през коледните , новогодишните и великденските празници.Тук нека обърна внимание , че едно от нещата , които куцат в БДЖ , това е рекламата и именно липсата и създава обективни пречки , а да се разчита на впечатления на малкото пътници , е нелепо.Затова нека поне месец преди пускане на вагона да се съобщава своевременно в Интернет сайта , обяви по гарите , разлепени на видни места , дори и по медиите (споменаване например в един видински вестник , че има директен вагон за Бургас , или покана към журналисти на първият рейд на вагона от гарата) ще окаже несъмнено желания ефект.От друга страна пускнето на чист и спретнат вагон , дори ако искате от серия 71/76 (външният вид много бързо хваща окото на хората) ще спомогне за увеличаване на желаещите от този край на България да пътуват до Южното Черноморие.
И като за начало , нека няма излишни изхърляния преди да се постигне желания ефект и вагонът спокойно може да се движи през лятото по схемата 7625 - 8627 (избирам редовния нощен , понеже престоят на центр. СФ е по - кратък) и 8687 - 7620 (извънредният е пак по същата логика).Вечерта към 8627 освен горепоочения вагон , ще се прибави и този от Петрич , както и сръбския Beograd - Бургас и няма да има толкова голяма нужда от увеличаване на състава.
И като за начало , нека няма излишни изхърляния преди да се постигне желания ефект и вагонът спокойно може да се движи през лятото по схемата 7625 - 8627 (избирам редовния нощен , понеже престоят на центр. СФ е по - кратък) и 8687 - 7620 (извънредният е пак по същата логика).Вечерта към 8627 освен горепоочения вагон , ще се прибави и този от Петрич , както и сръбския Beograd - Бургас и няма да има толкова голяма нужда от увеличаване на състава.

Администратор
Връщането на БВ Плевен - Бургас мисля, че не е рентабилно на този етап. Но редно е да се помисли за следните оптимизации по ЖП линии:
1-ва линия София – Драгоман – Димитровград ЖС
• Изготвяне на тактов график София – Драгоман – София с пътнически влакове на всеки 90 мин.
• Международен пътнически влак до Ниш
• Пътнически влакове Драгоман – Пловдив(удължаване на 1013Х)
2-ра линия София – Мездра – Варна
• Тактов график ан пътническите влакове Шумен – Варна
• Възстановяване движението на бившия „Плевен” експрес с маршрут Пловдив – Плевен
• Реорганизиране на пътническото движение м/у София и Мездра
3-та линия София – Карлово – Карнобат – Варна(Бургас)
• Реорганизация на пътническото движение м/у София и Карлово
• Дневен бърз влак през Карлово до Бс или Ва
• Късен пътнически влак за Карлово(Сф 21:00, Кв 00:00) и обвръзката му с 30110
7-ма линия (София)Мездра – Бойчиновци – Брусарци – Видин(Лом)
• Реорганизация на бързите влакове за/от Видин
• Въвеждане на мрежа от правещи връзка с бързите влакове, пътнически такива, които да обслужват пътниците за/от малките населени места, на които БВ да не спират
• Възстановяване движението на пътническия нощен влак София – Видин – София
• Директен сезонен кушет или спален вагон Видин – Бургас: От Вн в състава на 7625 за БВ 8627, от Бс в състава на БВ 8686 за БВ 7620. Период на движение: 01.06 – 15.09.
82-ра ЖП линия Пловдив – Хисар
• Въвеждане на тактов график за ПВ Пловдив – Хисар
• Директен пътнически влак Асеновград(Пловдив) - Хисар
1-ва линия София – Драгоман – Димитровград ЖС
• Изготвяне на тактов график София – Драгоман – София с пътнически влакове на всеки 90 мин.
• Международен пътнически влак до Ниш
• Пътнически влакове Драгоман – Пловдив(удължаване на 1013Х)
2-ра линия София – Мездра – Варна
• Тактов график ан пътническите влакове Шумен – Варна
• Възстановяване движението на бившия „Плевен” експрес с маршрут Пловдив – Плевен
• Реорганизиране на пътническото движение м/у София и Мездра
3-та линия София – Карлово – Карнобат – Варна(Бургас)
• Реорганизация на пътническото движение м/у София и Карлово
• Дневен бърз влак през Карлово до Бс или Ва
• Късен пътнически влак за Карлово(Сф 21:00, Кв 00:00) и обвръзката му с 30110
7-ма линия (София)Мездра – Бойчиновци – Брусарци – Видин(Лом)
• Реорганизация на бързите влакове за/от Видин
• Въвеждане на мрежа от правещи връзка с бързите влакове, пътнически такива, които да обслужват пътниците за/от малките населени места, на които БВ да не спират
• Възстановяване движението на пътническия нощен влак София – Видин – София
• Директен сезонен кушет или спален вагон Видин – Бургас: От Вн в състава на 7625 за БВ 8627, от Бс в състава на БВ 8686 за БВ 7620. Период на движение: 01.06 – 15.09.
82-ра ЖП линия Пловдив – Хисар
• Въвеждане на тактов график за ПВ Пловдив – Хисар
• Директен пътнически влак Асеновград(Пловдив) - Хисар
64.19

И по 4-та да се намалят престоите на ГО.
Информация
Модератори