Страница 4 от 11
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:25 pm
от dido73
При работещ реостат ли си ги мърдал или не. Ако е така както казваш значи и на място ще дава възбуждане на положение "Т" и като я приемаме за ТП ще го сменим. Проблема е, че си го оправил и ако аз не съм на бач и не даде проблем при неподвижна машина едва ли ще го сменят.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:27 pm
от 44142
На място също да ваше възбуждане като дадеш на "Т". При свален локомотив ги помръдвах пладчиците.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:34 pm
от dido73
Това са OZR-чета - операционни усилвателчета (operační zesilovač). Може би е първия, който приема сигнала от Y7S.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:40 pm
от 44142
44198 от извесно време прави проблеми с ГВП. Единия проблем го отстраниха в депо ПД но остана още един който се оказа доста интересен. ГВП на лок изключва при допиране на понтографа към КМ или при сваляне на пантографа но не винаги. По дебелите книги и по схемите най вероятната повреда е липса на 36в или слаба АБ, но и двете бяха изправни. Оказа се, че ключа за земната контрола е повреден и има слаб контактен натиск или са нагоряли контактите. Като мериш преди бутона е 50в а след бутона варира от 45-50в. При сваляне на понтографа когато веригите минат на 36в реално на реле 408 не се подава 36В а по малко в резултат на което ГВП изключва. Много сбъркана повреда.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:40 pm
от 44142
dido73 написа:Това са OZR-чета - операционни усилвателчета (operační zesilovač).
Благодарско за разяснението.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:48 pm
от dido73
44142 написа:44198 от извесно време прави проблеми с ГВП. Единия проблем го отстраниха в депо ПД но остана още един който се оказа доста интересен. ГВП на лок изключва при допиране на понтографа към КМ или при сваляне на пантографа но не винаги. По дебелите книги и по схемите най вероятната повреда е липса на 36в или слаба АБ, но и двете бяха изправни. Оказа се, че ключа за земната контрола е повреден и има слаб контактен натиск или са нагоряли контактите. Като мериш преди бутона е 50в а след бутона варира от 45-50в. При сваляне на понтографа когато веригите минат на 36в реално на реле 408 не се подава 36В а по малко в резултат на което ГВП изключва. Много сбъркана повреда.
Първия беше кондензатори на 410. Обаче тоя втория.....ебаси ебнята. 36-те бяха фърси нали ги товарихме на пълна консумация (прожектори, коридори, механика всичко що може да свети) от машината при
свалена и захранена машина само от 36-те - не паднаха под 35V. Ти ли го откри?
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:54 pm
от 44142
Да, вчера на 2613.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 7:57 pm
от 44142
При сътресения падаше и под 45в но с дигиталния мултицед не може да се хванат точните пикове на пада. Вероятно и котвата на 408 е била понатегната и повредата е на лице.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:00 pm
от dido73
44142 написа:Да, вчера на 2613.
Е, имаме да те черпиме.
Тъпото беше, че го правеше един път на 10 вдигания/сваляния. Значи си карал с крокодилите и трябва като влезе да се отваря бутона. Ще предупредя ръководните кадри утре, че проблема е в 827.

ГВП
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:04 pm
от borislaviv
Аз малко не можах да разбера причината.От бутон земна контрола да изключва ГВП. Или от блокировката му за изкл. на гвп при проверка на земно съединение.Надявам се от второто.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:07 pm
от 44142
Днес са я вкарвали машината в ПД и не са го сменили бутона. Явно снощи като го щракахме са се наместили контактие. Днес като са изкарали лок от депо ПД пак е направил номер та са шунтирали бутона. Като се прибрах от повезката 198 беше в депо и наистина бутона не беше сменян но сега е шунтиран.
Re: ГВП
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:08 pm
от 44142
borislaviv написа:Аз малко не можах да разбера причината.От бутон земна контрола да изключва ГВП. Или от блокировката му за изкл. на гвп при проверка на земно съединение.Надявам се от второто.
Да от второто.
Re: ГВП
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:09 pm
от dido73
От блокировката разбира се. Така го казваме на кратко от бутон - от блокировката.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:12 pm
от 44142
Много шантави повреди се случват по някой път. Също много шантава повреда е да имаш късо във веригата за контрол на пробил диод и да пробие диод повреме на път.
Публикувано на: Чет Сеп 10, 2009 8:21 pm
от borislaviv
Ясно.Ние миналата седмица си играхме с една машина 45-190,която пък изключваше само когато е била по дълго време свалена и то само когато се вдигаше 1 пантограф! Обаче батерията е направо убиец-под товар напрежението на 36v е 40v.Причината се оказа изключващата бобина-съпротивлението и беше 300ома,което е в нормите, но явно вътре някой клапан е натегнат и при падане на напрежението не я задържа.А за пантографа той се вдигаше с удар и отскачаше от контактната мрежа.След като го регулираха проблемът изчезна.Пък не знам тя машината я спряха за контакти на АТП и не пътува.