Страница 4 от 14
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 10:19 am
от Mario Evstatiev
авария - произшествие при което няма жертви или брак и не се затваря железопътната линия, по която е станало за повече от 3 часа
тежка авария - при която железопътната линия е затворена за повече от 3 часа, без жертви, но със значителни материални щети
катастрофа - тежко произшествие, при което има човешки жертви и значителни материални щети, включително и брак.
_____________________________
Ударът на Казичене с 44 002.4 в случая е тежка авария - нямаше жертви, но железният път бе затворен за повече от три часа и материалните щети бяха значителни.
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 12:57 pm
от Nikss
Много точно формулирано.

Публикувано на: Чет Май 29, 2008 1:28 pm
от Гост
Да но тук говорим за катастрофите и последиците за машините, а не за хората.
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 5:51 pm
от Labros
При всяка една катастрофа винаги е на лице предпоставката за жертва.
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 6:29 pm
от Гост
Labros написа:При всяка една катастрофа винаги е на лице предпоставката за жертва.
Така е съгласен съм, но тук не ни засяга това, единствено машините и щетите по тях. Иначе жертви много, колкото и да е неприятно..
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 6:40 pm
от 44-134
lok45111 написа:авария - произшествие при което няма жертви или брак и не се затваря железопътната линия, по която е станало за повече от 3 часа
тежка авария - при която железопътната линия е затворена за повече от 3 часа, без жертви, но със значителни материални щети
катастрофа - тежко произшествие, при което има човешки жертви и значителни материални щети, включително и брак.
_____________________________
Ударът на Казичене с 44 002.4 в случая е тежка авария - нямаше жертви, но железният път бе затворен за повече от три часа и материалните щети бяха значителни.
В такава класификация удар на човек в коя категория спада?
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 6:47 pm
от rexkos
44-134 написа:
В такава класификация удар на човек в коя категория спада?
Бих посочил категорията
Авария, понеже движението се спира за по-малко от 3 часа (много рядко са повече). В случая посочен от Марио се касае, че при авария няма
невинни жертви, а не разни самоубийци дето са решили да прекратят живота си, мятайки се пред влак, и да докарат локомотивната бригада до състоянието, наречено ШОК.

Публикувано на: Чет Май 29, 2008 6:52 pm
от 44-134
rexkos написа:
а не разни самоубийци дето са решили да прекратят живота си, мятайки се пред влак, и да докарат локомотивната бригада до състоянието, наречено ШОК.

В случай в който не са самоубийци, защото историята знае и такива?
Публикувано на: Чет Май 29, 2008 8:18 pm
от bdz46
rexkos написа:Бих посочил категорията Авария, понеже движението се спира за по-малко от 3 часа (много рядко са повече).
Всъщност много често са повече, особено на някое забутано място може и до 5-6 часа да стигне.
Катастрофата в Карлово
Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 4:12 pm
от bobo4
VESO написа:А някой спомена ли за
43304-5 , която бе бракувана след сблъсъка малко след Карлово в
последния вагон на нощния 3636?По щастлива случайност
той бе за превоз на автомобили и тогава се размина без жертви в бързия.Загина само машиниста на 304 , геройски опитвал се до последно да спре локомотива.
Аз по това време работех като машинист в Стара Загора и случаят ни беше представен по малко по-друг начин. Машинистът на пътническият влак е тръгнал от гара Карлово при изходен сигнал две жълти светлини. Преди него е заминал бърз влак в същата посока (София). Машинистът на пътника е предполагал, че бързият влак ще му "избяга" и няма нужда да кара с готовност за спиране пред следващия сигнал. За нещастие локомотивът на бързия е дал някакъв отказ и влакът е спрял в междугарието, като последният му вагон е бил на не-повече от 100-150 метра след затворения сигнал. Машинистът на пътника вижда, че сигналът е затворен и удря крана на пето положение. Ударил се е с не особено голяма скорост, но поради леките вагони в края на бързия, последните подскачат нагоре и се забиват в кабината.
Относно понятията, едно време в ПЖИ учехме, че катастрофа също така е ВСЯКО произшествие с пътнически влак.
Сори за закъснението, едва днес влизам в този форум.
Публикувано на: Чет Окт 22, 2009 7:14 pm
от Mario Evstatiev
Колега,
случая са ти го представили много вярно и точно. Пренебрегването на предупреждаващите сигнални показания е довело до тази нелепа катастрофа. А празния DDm допълнително е усложнил ситуацията.
Публикувано на: Пон Окт 26, 2009 8:37 pm
от Иван Иванов
Лок.43-043 на Гривица през 1987г. Влака изчаква товарния пред него но не е могъл да изкара наклона на Гривица и го изтърва срещу чакащия в гарата бърз влак. Загинаха двамата на 43-043.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 10:15 pm
от vesko7
Иван Иванов написа:Лок.43-043 на Гривица през 1987г. Влака изчаква товарния пред него но не е могъл да изкара наклона на Гривица и го изтърва срещу чакащия в гарата бърз влак. Загинаха двамата на 43-043.
Вследствие на безхаберието на Плевенската локомотивна бригада почива на място един от елитните машинисти на локомотивно депо Русе - Стефан Димитров - Паяка - Мир на праха му ...
Двете командни кабини бяха смачкани до неузнаваемост. Впоследствие локомотив 43-43 е възстановен.
Публикувано на: Вто Окт 27, 2009 10:37 pm
от Nikss
Интересно как едната кабина е със СМЕ и дори не личи да е и най-малко деформирана. Другата толкова е била смачкана, че направо е слагана нова след катастрофата.
Публикувано на: Пет Дек 04, 2009 7:09 pm
от Иван Иванов
Послидният вагон от товарния влак след, като помита в буквалния смисъл на думата челната кабина прелита локомотива и се забива между задната кабина и вагонфургона, останалите вагони от опашката на ТВ около 10 бр. бяха разхвърляни около БВ. помощикът на Паяка се казваше Димитър , единият крак му го намериха на втория ден от разчистването.