Искам да пусна впечатление като цяло от бързите влакове , с които форумската група осъществи своето пътуване на 26-ти и 27-ми декември.
На 26-ти "Сл.бряг" бе с допълнителна 97-ца в състава с номер "21".Населеността бе на средно ниво , но ако композицията бе редовната , която се пуска , хората малко трудно щяха да се съберат във влака.Бистро за пореден път отсъстваше и то точно когато е най - необходимо , предвид тълпите , пътуващи по това време на годината.
Интерес представляваше 3660 / 3661.В Бургас
пристигна с резонната 3 вагонна композиция , като първите два вагона бяха 47-ци , а последния -
първокласна 40-ка , всички с гара на домуване "Русе".Първокласният вагон се таксуваше за втора класа и понеже много хора не знаеха това , ние се радвахме на самостоятелност в купето.В другите вагони имаше една прилична населеност като дори в едно купе видях пълна заетост от 8 души.
Поради намаления състав , 2654 потегли доста пълен от Шумен , като форумската група едва успя да намери свободно купе в първия вагон , за да се настани вътре.Някъде след Търговище огледхме композицията и установихме , че свободни места има само в първокласния вагон.Изненада ме големият брой пътници , слизащи на Левски , които ползваха връзката със свищовското DESIRO и вече на гара Плевен слизащите бяха значително по - малко.
382 беше с 3 седящи вагона - двата за вътрешно съобщение София - Русе (купейна 74-ка и exDB) и още един "ABy" за румънската столица.Ние намерихме места в 74-ката , някои от групата искаха да спят и за да не се гъчкаме в едно купе , седнахме в две.Места имаше.
На другия полюс бяха нещата при 2626.Нощният от Варна бе действително пълен на 90% като средно в купе имаше от 2 до 3 , максимум 4 свободни места.Доколкото знам , този влак се движи и с два спални вагона , но в нощта на 26-ти срещу 27-ми , имаше само един от серия 71.В първия вагон бе станала обичайната напоследък практика , първите 3 купета да са заети от колети (поради липса на фургон) , в следващото купе стояха превозната бригада , а в последното купе на вагона - представителите на "Транспортна полиция".Така излизаше , че от 10 купета , половината са заети "служебно".Някои форумци от групата предпочетоха да заплатят допълнително на кондукторката и да останат в първата класа , но други не мислеха така.Вагонът бе 50-ка с
такъв интериор , само че с червена тапицерия , седалките бяха доста твърди и аз лично не сметнах за нужно да давам повече пари , за да пътувам там.Заедно с още двама форумци отидохме до най - подходящото за нас купе от изброените по - горе 5 - това на полицаите и най - учтиво ги помолихме да седнем при тях , тъй като бяха само двама , а имаха възможност да се преместят в купето на превозната бригада.Те се съгласиха и станаха , а ние дори успяхме да поспим в маршрута от Горна Оряховица до Червен бряг.
Истинският ужас , белязал нашето пътуване обаче дойде в композицията на 2636 , който за наше щастие използвахме само в кратък участък от Червен бряг до Мездра.Целият влак бе съставен от exDB-та , като както силистренската , така и кардамската група бяха от 45-ци с общата седалка.Населеността бе около 95-96 %-ова и места се намираха изключително трудно.Все пак с големи усилия , като се наложи дори един пътник да се премести на друго място , успяхме да се съберем в едно от 3-те отделения на exDB-то и да пътуваме що годе спокойно.Когато тръгнахме да слизаме , минахме през целия влак и установихме , че дори и в първокласния вагон места почти нямаше.Явно доста хора знаят това и предпочитат да си вземат билети именно за този вагон.Това , което най - много ме изненада - на Червен бряг точно за този влак се качиха близо 50 души , като малко преди да дойде , чакалнята се изпълни с народ.Дали обаче е за празниците или всеки ден е така , не мога да кажа , тук този наш приятел , който обеща да дойде да ни види , но се успа , може да вземе отношение.
