Впечатление от проведеното днес пътуване до Пещера.За да се чете информацията по - лесно , разделям разказа на 2 части.
Следобедното януарско слънце на гара Стамболийски гали лицата на неколцината пътници , излезли отвън , за да чакат 18206.Не след дълго в далечината се показаха контурите на приближаващия се влак , а рък. движение излезе от своята стаичка.
В двата вагона имаше рекордна населеност , като слизащите тълпи отнеха няколко минути и така с малко закъснение влакът продължи напред.След стрелочния пост се
отклонихме в югозападна посока и пътуването започна.
Малко за пейзажите в Стамболийски - от двете страни на линията се виждаха полуразрушени цехове , складове на "Топливо" и един за изкупуване на метали.Буренясалите градини в съзвучие с купищата боклуци и ламарини в тях придаваха странна смесица от чувства , подсилвани на места от кучешки вой , успешно конкуриращ се със свирката на локомотива.Разрухата , напомняща малцинствени гета и наркомански свърталища може да се види ясно от
тази снимка на входния светофор.
Така ни "изпрати" Стамболийски , а
тук вляво виждате индустриален прейзаж - работещият завод за производство на хартия , "парфюмиращ" по един колоритен и неприятен начин цялата околност.Както и преди съм писал , сега да напомня - веществото , което мирише така се нарича динатриев ксантогенат - отпаден продукт при производство на хартия по т.нар. "натронов метод" - единствен в България.За сравнение двата иденичтни завода , които спряха работа работеха на друг принцип: в ЗХФД "Пиринхарт" Разлог произвеждаха хартия чрез хидролиза , а в Мизия (Букьовци) - чрез преработка на слама.
Малко след
този прелез влакът навлезе в с. Куртово Конаре.Направих малко фотографии от бившата гара.
-
стрелките;
-
пероните;
-
приемното сдание;
-
общ изглед;
-
някогашен пост.
На спирката слязоха доста хора , предимно ученици , затвърждава се впечатлението ми от предишни години , че немалка част от жителите на селото използват влака в своите предвижвания към Пловдив , въпреки удобните им автобуси от Кричим , които са буквално на половин час.
След Куртово Конаре околността взе леко да се изменя.Наред със запуснатите нивички и тревясалите ливади , се появиха хълмове , на места малки горички - сигурен знак за промяна на пейзажа , съпътстващ от Стамболийски.
Тук виждате една изоставена кариера , от която водеше индустриален клон , в последствие демонтиран , но трасето , където са били линиите стои и до ден - днешен.
Природата започна все повече да се изменя.На фона на равните тучни полета се появиха скали и неголеми
възвишения , като този нюанс най - ярко изразен може да видите
тук.
Влакът намали скоростта , а няколко души тръгнаха към вратите и се приготвиха за слизане.Бавно и неусетно навлязохме в гара Кричим.Ето малко фотографии:
-
входните стрелки страна Стамболийски;
-
пероните;
-
приемното сдание;
-
гаровия район;
-
стрелочен пост.
Природата започна да контрастира.След няколко от
тези гледки отново навлязохме в равнинна местност , ето фотографии на град Кричим и подножието на планината:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3.
Следващата станция ме озадачи.Въпреки че съм минавал няколко пъти оттам , не съм обърнал внимание , че спирка Козарско има коловозно развитие и е била бивша гара.
Една фотография от северната страна ,
друга на приемното сдание , а
тук виждате спомен по отминалата есен - голите клони на дърветата и нападалите пожълтели листа долу.
Само в рамките на минута обаче , зимата ясно напомни за себе си , веднага след спирката се виждаше останалия по усойните места
сняг , а подобни бели
картини ни следваха през останалия път.
Населеността във влака доста спадна , но отново няма нито едно свободно купе.С тази разлика , че след Стамболийски , ако на 8-те места имаше по 5-6 души , сега са по 2-ма или 3-ма.Изненада ме и големият брой слизащи на спирките.Докато градовете Кричим и Пещера генерират основната част от пътникопотока , немалко слизащи имаше и по селата.
Тук виждате приемното сдание на Бяга , ето и
още една фотография на района около спирката.
Очаквайте част II.