Страница 29 от 46
Публикувано на: Пон Мар 08, 2010 11:34 pm
от VESO
Аз си мисля за следното - нека форумецът "46 242" да се снабди с един GPS , да пропътува разстоянието Сж - З , да слезе и да се види с gonzo8611 , след което да сверят показанията на GPS-a и на брояча.Убеден съм , че ще има изненади.
Публикувано на: Пон Мар 08, 2010 11:40 pm
от Saruman
Ама нека да се вози и в локомотив, да се вижда Хастлера и GPS-a какво показват и се ставнява с брояча. 100 % трите показания ще са различни.
Публикувано на: Пон Мар 08, 2010 11:48 pm
от VESO
Това е еднозначно. Нека обаче , ако има възможност да се заснемат в последователен ред едновременните показания на:
1. Хаслера и GPS-а - от кабината на локомотива.
2. GPS-a и брояча - в стаята при gonzo8611.
Най - елементарно - GPS-а се държи с ръката , по аналог на моята снимка със скоростта , а камерата / фотоапарата да фиксира и другия източник на измерване. След това да се пуснат тук , за да видим и ние.
Желателно е локомотивът да е за 150 км/ч , а ако няма възможност - такъв за 130км/ч , но не за по - ниска скорост.Искам и аз да проверя нещо , понеже от сега имам едно съмнение , но е рано да го изказвам тук във форума.
Публикувано на: Пон Мар 08, 2010 11:59 pm
от 46 242
Гонзо, аз не казавам че грешката е в самото измерване на брояча, ами по скоро в обработката и тpансмисията на данните към твоя компютър. Някакси статистически е малко вероятно едни и същи влаци да минават с абсолютно едни същи скосрости на определена точка от 7500 метра железен път.
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 12:15 am
от 46 242
Дълго използвах мерещ в метри/секунда. В 95% от случаите съвпада с показанията на хаслера. При 46 200/44 001+2 разлика GPS/хаслер е нижтожна. При червените машини почти винаги V GPS е по-висoка с 1 до 4 km/h от V hasler, което се потвърждaва от обхoдите. Значи можем да кажем че червените са мааалко по-бързички.

Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 12:19 am
от bdz46
Не можете, защото не е вярно. Не знам колко пъти си правил такива сравнения, за да правиш генерални изводи, но показанието на хаслера се променя значително с износването на бандажите до ±6 км/ч при 130 км/ч.
При нови бандажи хаслера показва 130, GPS показва 136-137, обратното - при износени GPS показва 123-124.
Също така отклонението е относително и зависи от скоростта. При 80 км/ч е ±3 км/ч.
Отделен въпрос е, че според GPS съм вдигал 193 км/ч по дефилето.
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 11:48 am
от rexkos
10203 с лок. 45 165 и дупнишка лок. бригада; Кб 6.28-6.30 Сф 6.55
3621 с лок. 46 208, замина от Сф в 7.20
2611 с лок. 44 106, замина от Сф в 7.05
20220 с лок. 45 162, пристигна в Сф в 7.03ч
50260 с лок. 46 205 за трасе и лок. 46 234 влаков
10121 с лок. 44 139, Сф 7.36 Пд 7.42
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 1:10 pm
от 46 242
gonzo8611 написа:46 242 написа:Абе знаеш ли какво ми дойде на акъля. Туй 114 дето отоново се появява на 3 пъти вероятно е 124, но незнайно защо компа ти го смалява на 114. В междугарието и по двата пътя е 125 и обикновено АЛС го крепва на 124.

А я забележете , че ако брояча показва с 10 км/ч по малко , само за днес ще има цели 7 влака , които в деиствителност превишават скоростта.
Гонзо, точно това се опитваме да разберем. Не съм казал изрично че брояча е неверен, просто някои данни изглеждат странно. И за да се разсее тази мъгла,ще ти благодарим да ни пуснеш още няколко бюлетина.
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 2:47 pm
от Tramway
Хора, недейте са изказва лаишки! Броячът не може да греши, защото той не отчита скорост, а импулси с определена честота. Софтуерът превръща честотата в скорост на база на елементарни формули с точност до четвъртия - петия десетичен знак. От друга страна скоростомерът има статут на търговски уред и меродавно е винаги неговото показание. Грешката му е от порядъка на 0.5 км/ч и е константна в целия диапазон на отчитане. Грешката от бандажите е известна, нелинейно пропорционална на скоростта и е в границите, съобщени от БДЖ46. Който иска може да си я сметне при различни скорости и различни степени на износване на бандажите, като знае диаметъра им като нови за съответната серия машини и минималния допустим диаметър на износен бандаж по норматив, и като има предвид, че скоростомерите са еталонират за средно износени бандажи. GPS-ът може да покаже най-фантастични стойности и за да е реално сравнението с него трябва да са направят неколкократни измервания по един и същ участък, с една и съща машина, в една и съща посока и по едно и също време на денонощието.
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 7:53 pm
от 46 242
Еми зависи за кой GPS говориш. Максималното, което моят е показвал в дефилето е 78. Става въпрос за десетки пътувания.
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 10:08 pm
от Mario Evstatiev
46 242 написа:Еми зависи за кой GPS говориш. Максималното, което моят е показвал в дефилето е 78. Става въпрос за десетки пътувания.
Вземи под внимание грешката на скоростомера, дебелината на бандажите на локомотива и грешката на GPS.
Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 10:12 pm
от bdz46
Аз пък съм виждал максимално 87 през дефилето... реални

За съжаление тогава нямах GPS под ръка.
Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 3:35 pm
от gonzo8611
..
Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 6:31 pm
от VESO
8610 , теглен от 44058-6 днес на 10-ти март бе леко позакъснял с 5 минути и срещата между него и втория представител на "Тристранната схема" -
10263 , начело с 45149-2 стана на гара Пазарджик.
Ето и срещата и после всеки се приготви за потегляне:
-
снимка 1;
-
снимка 2.
Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 7:16 pm
от rexkos
Днес, гара София, 06:50-08:30 h:
КПВ 10203 пристигна навреме с лок. 45 156
КПВ 20220 пристигна навреме с лок. 45 160
РБВ 2611 замина навреме с лок. 45 190
МБВ 462 се готвеше да замине с лок. 44 114
КПВ 50260 пристигна навреме лок. 46 234
БВ 7620 замина навреме с лок. 45 171
БВ 3621 замина навреме с лок. 46 231
ПВ 10121 замина навреме с лок. 45 149
БВ 5621 замина навреме с лок. 44 164
КПВ 50250 пристигна навреме с лок. 44 085
БВ 1621 замина навреме с лок. 44 134
БВ 1650 пристигна на гара Подуяне с 10 мин/з с лок. 45 187