Страница 28 от 39

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 12:36 am
от dido73
Nikss написа:Първата снимка също ли е от ЕМВ 30005.7 + 30006.5?И установи ли се вече причината ЕМВ да се удари в последния вагон на ПВ 50202?
Била лашнала... :shock: :?: ... от неокосената трева по коловоза. Разбира се може да е слух, няма нищо достоверно при такива случаи, защото коя служба ще се накисне и ще тръби наляво и надясно ако причината не е техническа. Сега на въпросното място се коси тревата та пушек се вдига. Ей тия сименси и тревата им пречи :lol: :lol: :lol:
Нали знаете - на крив **й и тревата му пречи :lol: :lol: :lol:
При следващия удар да знаете, че само скакалците в тревата ще да са виновни. Те скачат и повреждат финните датчици по подкошовото оборудване, точно както тревата. :lol: :lol: :lol:

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 8:20 am
от 44142
Nikss написа:Първата снимка също ли е от ЕМВ 30005.7 + 30006.5?И установи ли се вече причината ЕМВ да се удари в последния вагон на ПВ 50202?Тия ЕМВ са като електровозите серия 42(ламинатките)-при най-лекия удар и веднага е за ремонт... :(
Мотрисата със счупения пантограф е 30013-014.

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 8:50 am
от RWman
dido73 написа:Сега на въпросното място се коси тревата та пушек се вдига.
Ее, време беше да окосят тая трева!То беше заприличало на гора направо!

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 9:46 am
от bdz46
dido73 написа:Била лашнала... :shock: :?: ... от неокосената трева по коловоза. Разбира се може да е слух, няма нищо достоверно при такива случаи, защото коя служба ще се накисне и ще тръби наляво и надясно ако причината не е техническа.
За сега е слух. Но е истина, че паднат ли три капки и става страшна пързалка.

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 4:10 pm
от dido73
bdz46 написа:
dido73 написа:Била лашнала... :shock: :?: ... от неокосената трева по коловоза. Разбира се може да е слух, няма нищо достоверно при такива случаи, защото коя служба ще се накисне и ще тръби наляво и надясно ако причината не е техническа.
За сега е слух. Но е истина, че паднат ли три капки и става страшна пързалка.
За какви капки става въпрос и върху какво? Стана въпрос , че неокосената трева е уж причина нещо под коша на вагона да се прецака и машината да лашне. Никъде не става въпрос за вода. :(

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 7:25 pm
от lok43r
Tрева+Роса=Вода+Релси=понижено сцепление=намален спирачен ефект=удар.

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 9:17 pm
от 07
lok43r написа:Tрева+Роса=Вода+Релси=понижено сцепление=намален спирачен ефект=удар.
При тея условия компютъра отчаяно е търсил магнитно релсовата спирачка но някои маи е забравил да я поръча

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 9:18 pm
от lok43r
Много точно казано.

Публикувано на: Пон Май 12, 2008 10:34 pm
от dido73
lok43r написа:Tрева+Роса=Вода+Релси=понижено сцепление=намален спирачен ефект=удар.
Много точна и ясна формулировка
Мдаа, с 15 км/ч трябва да е било голямо пързаляне :lol: като на ледена пързалка. Има обаче и друга формулировка:
Дезиро+БДЖ = Разпад+Разруха = понижена безопасност = намален спирачен ефект = катастрофа. :lol:

Публикувано на: Чет Май 15, 2008 12:15 pm
от lok43r
Абе ти се смееш ама след проба в гара Перник с дезиро - при скорост 25 км/ч и пълно екстрено задържане спирачен път 45 м. Напълно недопустимо! И въпреки това вероятността да изкарат машиниста виновен е голяма - укриват от него всички показания от компютъра на дезирото.

Публикувано на: Чет Май 15, 2008 3:31 pm
от dido73
Май е лашнала от противоплъзгащата защита. Вероятно мотрисата се е лизнала след екстрено задържане, колелата са загубили сцепление от росата ли тревата ли... и с-мата е подлашнала. Уж е подлашнала, но няма никаква логика при екстрено да е включена противоплъзгаща защита. В такъв случай трябва да е изключена иначе е абсурдно да говорим за "ектрено" задържане. :?

Публикувано на: Чет Май 15, 2008 4:03 pm
от lok43r
Напълно логично да е включена но при условие че имаше МРС.

Публикувано на: Чет Май 15, 2008 9:11 pm
от disell
На дизеловите им събратя наистина дори и да удариш на екстрено противоповличащата си работи до пълното спиране и спирачния път се удължава , миналата година на спирка Ген.Колев по 28 линия ,поради зацапване на глава релса с листа и черници от близкото дърво с каквато и скорост да влезеш в началото на перона все се подминаваше независимо дали си ударил на екстрено или си направил нормално спиране , единствено при влизане с около 5 км/ч :!: се успяваше да се спре навреме като и тогава противоповличащата се скъсваше да разхлабва , но поради ниската скорост все пак ДМВ-то спираше в рамките на перона.

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 12:25 am
от dido73
disell написа:На дизеловите им събратя наистина дори и да удариш на екстрено противоповличащата си работи до пълното спиране и спирачния път се удължава , миналата година на спирка Ген.Колев по 28 линия ,поради зацапване на глава релса с листа и черници от близкото дърво с каквато и скорост да влезеш в началото на перона все се подминаваше независимо дали си ударил на екстрено или си направил нормално спиране , единствено при влизане с около 5 км/ч :!: се успяваше да се спре навреме като и тогава противоповличащата се скъсваше да разхлабва , но поради ниската скорост все пак ДМВ-то спираше в рамките на перона.
Сам го каза - "спирачния път се увеличава" при действието на противоплъзгащата защита. Ако става въпрос за няколко метра и там долу стои човек паднал на релсите, то противоплъзгащата с цел да не се окопае влака ще си го прегази като стой та гледай меса на релси :!:
Би трябвало да не е така, а именно при екстрено задържане независимо от окопаване или закопаване или каквото и прокопаване да става, не трябва да има никакво подлашкване, НИКАКВО, защото за няколко метра подлашкването може да коства човешки живот.
Това е същото като да задържиш екстрено и точно преди препятствието (кола, каруца хора) да подлашнеш с кранмашиниста за да не окопаеш влака. С такова нещо фиксирано на лентата машинягата отива да топли наровете и някои други работи в панделата. :lol: 8)
lok43r написа:Абе ти се смееш ама след проба в гара Перник с дезиро - при скорост 25 км/ч и пълно екстрено задържане спирачен път 45 м. Напълно недопустимо! И въпреки това вероятността да изкарат машиниста виновен е голяма - укриват от него всички показания от компютъра на дезирото.
Това е тъжен смях. Не мога да се съглася , че от 25 км/ч и при блокирали колела при екстрено задържала 100 тонна мотриса ще се плъзга 45 м :shock: Каквото и плъзгане да беше и каквото окопаване да е нямаше да се пързаля 45 метра ако не е подлашкала няколко пъти. Така че машиниста няма никаква вина в този случай.

Може би аз нещо бъркам и противоплъзгащата защита ще намали спирачния път в сравнение с неработеща такава и блокирали колела при еднакви други условия (еднакъв състав, скорост, момент на задържани и състояние на релсите).

Нека специалистите се произнесат. Има хора във форума, които се занимават с изследователска дейност и имат такъв опит.

Публикувано на: Пет Май 16, 2008 5:43 am
от 07
Нямам литература край мен за това не мога да говоря в цифри, но "задачата" на противоповличащата система не е само да пази бандажите, над определена скорост спирането е по ефективно (с по голямо закъсненение) със противоповличаща. При каква скорост сработва на различните возила не знам, може би на ЕМВ и ДМВ, дезиро поради ниското си осно натоварване основнта спирачка (по конструктивен замисъл) е МРС, ама икономията е майка на мизерията......