Страница 26 от 42
Публикувано на: Сря Окт 13, 2010 7:09 pm
от Nikss
Публикувано на: Сря Окт 13, 2010 7:20 pm
от bdz46
Указател за пробно задържане има на всяка профилна гара, но такова се прави само от влаковете, за които гарата е начална.
Транзитните и спиращите влакове не правят пробно задържане, освен по собствена инициатива на машиниста.
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 8:17 am
от disell
Всички влакове трябва да правят пробно задържане при наличието на този сигнал.
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 3:10 pm
от bdz46
Чл. 336. (1) Локомотивните машинисти на всички категории влакове задължително
извършват проверка на ефективността на влаковата спирачка в следните случаи:
1. при заминаване на влак от начална профилна гара определена в чл. чл. 331, 332, 333 и
334;
2. при движение на влака и температура по-ниска от минус 10 °С, когато не се използва
автоматичната влакова спирачка повече от 30 мин.
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 3:36 pm
от VESO
Добре , при втория случай , в студена зима и ако повече от 30 минути влакът не спира никъде , тогава какво се прави?
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 3:43 pm
от bdz46
Не е нужно влакът да спира, за да пробваш дали спирачката държи.
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 7:49 pm
от disell
Чл.463.Указателя "Проверка ефективността на влаковата спирачка" е бяла квадратна табела ......Поставя се в началото на участък от пътя където трябва да се извърши проверка на ефективността на влаковата спирачка.
Според този указател няма значение с какъв влак си и кога за последно си ползвал спирачката но видиш ли го трябва отново да я изпробваш.
Интересно след гара Телиш в посока Червен бряг го има а на гара Славяново го няма , въпреки ,че там надолнището е много по-голямо от това на Хумата , има го и още на Немирово и Вакарел.
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 7:53 pm
от bdz46
Има и на Драгоман, Владая и др.
В Наредба 58 обаче не пише как се извършва пробното задържане.
Публикувано на: Чет Окт 14, 2010 8:05 pm
от disell
Да , в стария вариант имаше специално изречение с текст : "...чрез степенно намаляване на налягането в главния въздухопровод ...."
Сега се има впредвид чл.336 (2) от ПДВМР където ясно и точно е написано как се извършва това и затова не са го упоменали как се прави.
Публикувано на: Съб Окт 23, 2010 5:14 pm
от VESO
Снимка днес от композицията на 4641.Както от нея се вижда , първокласният вагон е от типа "Бял кон" и ще пътува до Шумен.Огледах го отвън и с изненада забелязах , че нито има килимчета в коридора и купетата , нито бели калъфки по седалките.Другите 3 вагона бяха 47-ци - първия и последния и 50-ка от тези за 160 км/ч с дисковите спирачки , която беше с червена тапицерия.
Публикувано на: Съб Окт 23, 2010 10:16 pm
от disell
3637*3636 понякога вече е в още по-квинтетен състав , даже понякога и спален вагон няма (снощи например) , а имаше време когато съставът му наброяваше 17 вагона заедно с DDm-те.
Публикувано на: Съб Окт 23, 2010 10:25 pm
от VESO
Да , но те останаха с 5 седящи вагона , докато 8626 / 8627 , които генерират по - голяма населеност , ги направиха с 4.
Публикувано на: Съб Окт 23, 2010 10:53 pm
от Muttley
3637/3636 без спален? А какво става с хората, които са си закупили спални места? Или такива няма, в резултат от усилията на "компетентните" и "любезни" билетни касиерки?
Публикувано на: Съб Окт 23, 2010 11:14 pm
от VESO
Спалните места не се продават на касите , а от шафнера във вагона.Когато хората отидат и видят , че спален вагон няма , имат 3 варианта:
- да пътуват в седящите вагони;
- да си хванат 2626.След като имат намерение да пътуват в спален вагон , веднага можем да предположим , че са до София , тъй като над 90 % от пътуващите в спалните вагони са до крайната гара;
- да псуват малко и ако нямат неотложна работа и непременно искат да пътуват с този влак , да изчакат за друг ден , когато спален вагон има.
Това е.Въпрос на избор.

Публикувано на: Съб Окт 23, 2010 11:24 pm
от Muttley
Напротив - спални места се продават и на касите, и то до 30 дни предварително. Вариантът за 2626/2627 е възможен, стига да има места. Но това в последно време ми се вижда малко вероятно, тъй като го виждам само с 1 WL. Не му е мястото в тази тема да описвам до какви циркови изпълнения съм бил принуден да стигна в търсенето на спални места поради върховната "компетентност" и "работливост" на касиерките (става въпрос за ж.п. бюро Варна). И оплакванията не помагат в случая - на един познат в отговора обясняваха каква е разликата между спално и седящо място
