

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Нека и аз се разпиша в тази тема.
В края на месеца реших да пътувам с влак по следния маршрут: Благоевград - Габрово - Благоевград. Мотивът ми беше - главно разнообразие при избора на превозно средство (в случая влак), а и по-евтината цена също си каза думата.
На отиване: резултатът беше почти цял ден пътуване, сменяне на няколко влака и пробване на различни състави. Изгубен беше почти 1 ден (почти 10 астрономически часа). Влаковете, които ползвах, не бяха оборудвани с климатици. Но като се вземе предвид почти двойно по-ниската цена спрямо автобуса, някакси се приема ....
На връщане: От самото начало бях убеден, че практически НЕ Е възможно всичко да бъде напълно нормално, без изненади, без допълнителни такси и въобще без нещо "допълнително" извън това, което е дадено в официалното разписание в сайта на БДЖ. Като се започне от допълнителни такси и се стигне до пълната липса на каквато и да била информация било то по гари, а още повече - в интернет, картината е пълна. Уточнявам, че по-надолу ще изразя мнение като човек, който не пътува често с влак и е наясно за своето пътуване САМО от това, което е дадено в разписанието в интернет.
Карам на ред. В интернет един от влаковете, който използвах е записан като RБВ2610. Добре, но защо никъде не е записано в интернет, че този влак е със задължителна регистрация, т.е. за резервираните места се заплаща ? Отделно на това, повечето цени, които са обявени в интернет са неверни - в единият случай при пътуването ми билетът се оказа по-евтин, а в другият - по-скъп. Не знам защо и от къде се получава тази разлика. Както и да е, закупих си билетът и на него бяха написани номер на вагон и съответните места. Браво поне, че в интернет човек може спокойно да види на кой коловоз ще пристигне влакът на ГО, който чака (но за съжаление няма информация за София). Няма да коментирам и липсата на каквито и да било указателни табели за пероните/коловозите на гарата в ГО, важното е, че все пак има по един лист А4 с написано "Първи, втори, трети" и т.н., пак е нещо!
Идва влакът, поглеждам билетът, а там пише - "четвърти (4)" вагон. Сега големият въпрос е кой е този 4-ти вагон. Няма човек на гарата, който да попиташ как да разчиташ този термин - като броиш вагоните ли, ако трябва да гледаш надписите по вагоните (ако някой предварително ти е казал къде да гледаш, разбира се) или да го търсиш по друг начин. Качваш се, търсиш, обикаляш, гледаш, намираш прословутия четвърти вагон. От самият разговор между мен и моите приятели, с които пътувахме, няколко човека от пътниците ни споменаха, че "да, вагонът е първокласен, но не съвсем, щом сме платили най-добре да отидем да намерим другият първокласен въгон"
и съответно да попитаме кондуктора и той да ни упъти. Намерихме другият вагон, дойде кондукторът и го попитахме, но той ни каза, тъй като имаше свободни места, да останем в този вагон, защото на другият не работел климатика, а ако се качат други пътници случайно - да се разместим. Пак добре, че има и такива кондуктори, които винаги помагат с допълнителна информация. Похвала за тях.
Наистина вагонът беше хубав, лично аз не очаквах работещ климатик във влака. Може би ако се пускаха повече такива вагони по повече дестинации щеше да има и повече пътуващи. И май това беше хубавата част от пътуването.
В София влакът пристигна към 15:02 мин., достатъчно време за да разбереш от информационното табло от кой коловоз заминава влакът за Кулата, и също достатъчно време, ако не знаеш по случайност къде е таблото, да попиташ "богоизбран" служител на касите от кой коловоз заминава въпросният влак, а той да ти се развика: "Има си табло, не ме занимавайте с глупости!" при което, разбира се, не ти казва къде се намира въпросното табло...
(на такава сцена станах свидетел на отиване...)
На таблото пише: КПВ 5623 заминава от 3-ти Запад (надявам се, се сещате каква е метафората и защо съм го написал като КПВ). От цялото ми пътуване, последната част - тази от София до Благоевград може би ще се окаже най-досадната и изнервящата. Силно се надявам нещата по 5-та линия да се подобрят и да се направят ремонти, за да се достигат по-високи скорости, защото при всички случаи НЕ Е нормално пътуването от Благоевград до София да трае забележителните 3 ч. и 30 мин.
и то с бърз влак. Може би за това имат вина и множеството излишни спирки (поне по мое мнение) на които спира влакът, но това е вече за темата за ГДВ и няма да се отклонявам.
От цялото пътуване ми харесаха климатизираните вагони, но не ми харесаха съставите на повечето влакове по 5-та линия. Според мен има какво да се направи при добро желание - погледнато както от към състави, така и от към ГДВ.
Надявам се този пост да не изглежда глупав, но се опитах да се поставя на мястото на един пътник (било то чужденец или човек, който не е пътувал с влак) и да видя дали всичко, описано в разписанието в интернет е вярно и дали човек би се ориентирал по него. Според мен: 50/50.
И само за справка: разликата влак-автобус по въпросният маршрут на отиване е -50% в цената, а на връщане: -10% от стойността на автобусния билет.

В края на месеца реших да пътувам с влак по следния маршрут: Благоевград - Габрово - Благоевград. Мотивът ми беше - главно разнообразие при избора на превозно средство (в случая влак), а и по-евтината цена също си каза думата.
На отиване: резултатът беше почти цял ден пътуване, сменяне на няколко влака и пробване на различни състави. Изгубен беше почти 1 ден (почти 10 астрономически часа). Влаковете, които ползвах, не бяха оборудвани с климатици. Но като се вземе предвид почти двойно по-ниската цена спрямо автобуса, някакси се приема ....
На връщане: От самото начало бях убеден, че практически НЕ Е възможно всичко да бъде напълно нормално, без изненади, без допълнителни такси и въобще без нещо "допълнително" извън това, което е дадено в официалното разписание в сайта на БДЖ. Като се започне от допълнителни такси и се стигне до пълната липса на каквато и да била информация било то по гари, а още повече - в интернет, картината е пълна. Уточнявам, че по-надолу ще изразя мнение като човек, който не пътува често с влак и е наясно за своето пътуване САМО от това, което е дадено в разписанието в интернет.
Карам на ред. В интернет един от влаковете, който използвах е записан като RБВ2610. Добре, но защо никъде не е записано в интернет, че този влак е със задължителна регистрация, т.е. за резервираните места се заплаща ? Отделно на това, повечето цени, които са обявени в интернет са неверни - в единият случай при пътуването ми билетът се оказа по-евтин, а в другият - по-скъп. Не знам защо и от къде се получава тази разлика. Както и да е, закупих си билетът и на него бяха написани номер на вагон и съответните места. Браво поне, че в интернет човек може спокойно да види на кой коловоз ще пристигне влакът на ГО, който чака (но за съжаление няма информация за София). Няма да коментирам и липсата на каквито и да било указателни табели за пероните/коловозите на гарата в ГО, важното е, че все пак има по един лист А4 с написано "Първи, втори, трети" и т.н., пак е нещо!
Идва влакът, поглеждам билетът, а там пише - "четвърти (4)" вагон. Сега големият въпрос е кой е този 4-ти вагон. Няма човек на гарата, който да попиташ как да разчиташ този термин - като броиш вагоните ли, ако трябва да гледаш надписите по вагоните (ако някой предварително ти е казал къде да гледаш, разбира се) или да го търсиш по друг начин. Качваш се, търсиш, обикаляш, гледаш, намираш прословутия четвърти вагон. От самият разговор между мен и моите приятели, с които пътувахме, няколко човека от пътниците ни споменаха, че "да, вагонът е първокласен, но не съвсем, щом сме платили най-добре да отидем да намерим другият първокласен въгон"


Наистина вагонът беше хубав, лично аз не очаквах работещ климатик във влака. Може би ако се пускаха повече такива вагони по повече дестинации щеше да има и повече пътуващи. И май това беше хубавата част от пътуването.
В София влакът пристигна към 15:02 мин., достатъчно време за да разбереш от информационното табло от кой коловоз заминава влакът за Кулата, и също достатъчно време, ако не знаеш по случайност къде е таблото, да попиташ "богоизбран" служител на касите от кой коловоз заминава въпросният влак, а той да ти се развика: "Има си табло, не ме занимавайте с глупости!" при което, разбира се, не ти казва къде се намира въпросното табло...

На таблото пише: КПВ 5623 заминава от 3-ти Запад (надявам се, се сещате каква е метафората и защо съм го написал като КПВ). От цялото ми пътуване, последната част - тази от София до Благоевград може би ще се окаже най-досадната и изнервящата. Силно се надявам нещата по 5-та линия да се подобрят и да се направят ремонти, за да се достигат по-високи скорости, защото при всички случаи НЕ Е нормално пътуването от Благоевград до София да трае забележителните 3 ч. и 30 мин.

От цялото пътуване ми харесаха климатизираните вагони, но не ми харесаха съставите на повечето влакове по 5-та линия. Според мен има какво да се направи при добро желание - погледнато както от към състави, така и от към ГДВ.
Надявам се този пост да не изглежда глупав, но се опитах да се поставя на мястото на един пътник (било то чужденец или човек, който не е пътувал с влак) и да видя дали всичко, описано в разписанието в интернет е вярно и дали човек би се ориентирал по него. Според мен: 50/50.
И само за справка: разликата влак-автобус по въпросният маршрут на отиване е -50% в цената, а на връщане: -10% от стойността на автобусния билет.

Е как да няма информация за в сайта на БДЖ, какъв и що е RБВ2610 ? Ти като гледа разписанието, внимателно ли разгледа сайта или ей така отгоре - отгоре ? В сайта си пише абсолютно всичко.Ама всичко.Само да има кои да чете.
Кой бил четвърти вагон...Ми то си пише, ама пак стигаме до това да има кои да чете.Пък и да не пише, е айде малко мисъл влагаш, не е сложно, и се надявам, че можеш да броиш ?
А за табелите на ЦГ София, мисля, че са достатъчно на брой и то все на видни места.Не оправдавам действията на служителя.
Кой бил четвърти вагон...Ми то си пише, ама пак стигаме до това да има кои да чете.Пък и да не пише, е айде малко мисъл влагаш, не е сложно, и се надявам, че можеш да броиш ?
А за табелите на ЦГ София, мисля, че са достатъчно на брой и то все на видни места.Не оправдавам действията на служителя.

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Естествено, че съм чел това, което е качено в интернет за съответният влак. Грешката идва от самото разписание - защото когато се изчислява цена за 4 влака, както е моят случай, никъде не изписва, че в цената е включена и цена за запазване на място за съответният влак (2610). Да не говорим и за друг тип грешки - когато разписанието извежда, че съставът ще бъде обслужен от ел.мотрисен влак (както е известно на всички въпросните ел. мотрисни влакове са 2-ра класа!), а същевремнно изчислява цена и за първа класа.dobo написа:Е как да няма информация за в сайта на БДЖ, какъв и що е RБВ2610 ? Ти като гледа разписанието, внимателно ли разгледа сайта или ей така отгоре - отгоре ? В сайта си пише абсолютно всичко.Ама всичко.Само да има кои да чете.
Кой бил четвърти вагон...Ми то си пише, ама пак стигаме до това да има кои да чете.Пък и да не пише, е айде малко мисъл влагаш, не е сложно, и се надявам, че можеш да броиш ?
А за табелите на ЦГ София, мисля, че са достатъчно на брой и то все на видни места.Не оправдавам действията на служителя.
За информационните табели визирах само и единствено гара Горна Оряховица. Не говорех за София. За нея съм наясно, че има табели.
То не е въпроса само да пише една цифра "4", ако трябва и отвътре да се сложат номера на вагоните, за да е по-разбрано. Защото по пътя на логиката броих и се качих в четвъртия вагон, а той се оказа ВТОРА класа.Кой бил четвърти вагон...Ми то си пише, ама пак стигаме до това да има кои да чете.Пък и да не пише, е айде малко мисъл влагаш, не е сложно, и се надявам, че можеш да броиш ?
Напротив - точно такива хора връщат и без това угасналата надежда на пътникът и следващия път да хване влак, а не друг вид транспорт. Защото не е нито приятно, нито нормално, да платиш разлика за първа класа, а във вагонът, в който се возиш да няма климатик (при все, че другият такъв вагон е от същият тип и има климатик), нали така ? Въобще - ако вината беше моя и аз не бях прочел/разчел нещо като хората щях ли да го споменавам изобщо в горния пост ?Не оправдавам действията на служителя.
И за сведение, понеже "всичко" е описано в електронното разписание за съответният влак, "всичко е ясно и точно" ето сканирана снимка:
http://store.picbg.net/pubpic/A3/81/12d ... c2a381.JPG
http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet? ... &cardId=30
Я виж тука дали пък не си пише, а ?
Цитирам "В цените на всички билети по-горе е включена и цената на запазеното място 0.50"
Е от това по-ясно накъде ? И понеже забравих да те питам - тея 50 ст. толкова голям проблем ли са, че отдели специално внимание на тях ?
Я виж тука дали пък не си пише, а ?
Цитирам "В цените на всички билети по-горе е включена и цената на запазеното място 0.50"
Е от това по-ясно накъде ? И понеже забравих да те питам - тея 50 ст. толкова голям проблем ли са, че отдели специално внимание на тях ?

Мнения: 198
Регистриран на: Вто Дек 30, 2008 1:06 pm
Другият път сканирай това, което искаш да покажеш, понеже изписва, че сесията е изтекла. А понеже бях убеден, че ще ми дадеш този линк, който аз видях преди няколко часа и видях че пише, че в цената се включва и задължителна регистрация, ето моят вариант и кажи защо не е упоменато:
http://store.picbg.net/pubpic/33/99/074 ... be3399.JPG
Като пак казвам - в разписанието за влак от Варна до София го пише, но не го изписва в моят случай.
А питам и се задълбавам, понеже билетът беше за 3-ма човека и тази прослувута "регистрация" ни излезе 6,10 лв.. Ясно видях, че пише 0,50 лв в разписанието при пътуване от Варна до София.
http://store.picbg.net/pubpic/33/99/074 ... be3399.JPG
Като пак казвам - в разписанието за влак от Варна до София го пише, но не го изписва в моят случай.
А питам и се задълбавам, понеже билетът беше за 3-ма човека и тази прослувута "регистрация" ни излезе 6,10 лв.. Ясно видях, че пише 0,50 лв в разписанието при пътуване от Варна до София.

Снощи се пибирах от Пловдив с БВ 8637 и непосредствено преди спирка Черна гора влакът спря. Отначало виждахме напред към спирката огън и разбрахме, че има някакъв пожар около линията и самата спирка и вероятно това е причината за спирането на влака. В последствие се оказа, че и машината се е повредила. (не можах да видя номерът и). Кондуктурката ни каза, че скоро ще дойде машина, коята ще ни отвози. Стояхме на това място около 90 минути и след като дойде нова машина (беше също шкода), влакът тръгна. На гара Стара Загора отделиха повредената машина, закачиха отново новата, възможно е да е друга, не тази която ни отвози и тръгнахме към Варна. На Синдел до към 7.15 часа не видях и БВ 3637, който най-вероятно също е закъснял доста.

Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Вчера реших да си направя кратко пътешествие до Гюешево .
Отидох сутринта на Горна баня и какво да видя , цялата "охрана " на гарата спи. http://www.foto.bg/data/500/medium/Picture_002144.jpg
Докато подпитвах дежурния за извънредния влак до Перник 6621 се вмъкна в гарата и не успях да го заснема .Обслужван от 3 мотриси серия 10 и доста пълен. Шмугнах се набързо в средната и след , като не успях да си намеря достатъчно голямо място се настаних в първокласното отделение и зачаках появата на кондуктора . Появи се малко след Даскалово и съвсем любезно ми обясни , че не ми е там мястото . На Метал реших да се прехвърля в последната понеже се беше поосвободила значително . При пристигането ни на Перник що да видя 01 с атракционния влак стои на трети коловоз и чака . Поразтичах се и успях да й щракна няколко снимки.


Върнах се във влака и продължихме нататък. След гара Земен природата е много красива , но както знаете всички от тези мотриси е трудно снимането и понякога се получават странични ефекти .



А това е благополучно докаралата ме мотриса , а и не само мен :
На гарата си почиваше и 55 056.
Докато се ориент
ирам в обстановката и от другата страна влезе 60272 обслужен от 55 071.


10 027-028 и 10 013-014 се подготвяха вече за 6622.


На гарата се подвизаваше и едно шарено екс ДБ.

Опитах да заснема паметната табела но снимката излезе незадоволителна .

Щракнах набързо таблата в чакалнята


и се отправих към гърловината страна София да видя паркираните там вагони.

Един поглед от там към гарата.

Разглеждайки околностите 6622 почти ме изненада.
http://www.dailymotion.com/video/xlatrd ... 064_travel
Това е зданието от страната на улицата

, където е поставен и този паметник:

Времето понякога минава неусетно , ето 55 071 вече маневрира и се подготвя за 60273.
http://www.dailymotion.com/stankos72#videoId=xlattq
въпреки непредпазливите минувачи до инциденти не се достигна.


Композицията е готова и очаква пътниците си .

А аз ще ви пожелая "лека нощ и да сънувате грош " с надеждата утре да мога да продължа разказа си .
Отидох сутринта на Горна баня и какво да видя , цялата "охрана " на гарата спи. http://www.foto.bg/data/500/medium/Picture_002144.jpg
Докато подпитвах дежурния за извънредния влак до Перник 6621 се вмъкна в гарата и не успях да го заснема .Обслужван от 3 мотриси серия 10 и доста пълен. Шмугнах се набързо в средната и след , като не успях да си намеря достатъчно голямо място се настаних в първокласното отделение и зачаках появата на кондуктора . Появи се малко след Даскалово и съвсем любезно ми обясни , че не ми е там мястото . На Метал реших да се прехвърля в последната понеже се беше поосвободила значително . При пристигането ни на Перник що да видя 01 с атракционния влак стои на трети коловоз и чака . Поразтичах се и успях да й щракна няколко снимки.


Върнах се във влака и продължихме нататък. След гара Земен природата е много красива , но както знаете всички от тези мотриси е трудно снимането и понякога се получават странични ефекти .



А това е благополучно докаралата ме мотриса , а и не само мен :

На гарата си почиваше и 55 056.
Докато се ориент



10 027-028 и 10 013-014 се подготвяха вече за 6622.


На гарата се подвизаваше и едно шарено екс ДБ.

Опитах да заснема паметната табела но снимката излезе незадоволителна .

Щракнах набързо таблата в чакалнята


и се отправих към гърловината страна София да видя паркираните там вагони.

Един поглед от там към гарата.

Разглеждайки околностите 6622 почти ме изненада.
http://www.dailymotion.com/video/xlatrd ... 064_travel
Това е зданието от страната на улицата

, където е поставен и този паметник:

Времето понякога минава неусетно , ето 55 071 вече маневрира и се подготвя за 60273.
http://www.dailymotion.com/stankos72#videoId=xlattq
въпреки непредпазливите минувачи до инциденти не се достигна.


Композицията е готова и очаква пътниците си .

А аз ще ви пожелая "лека нощ и да сънувате грош " с надеждата утре да мога да продължа разказа си .
Информация
Модератори