На връщане от Ловеч реших да се прибирам с 24104.Отидох сутринта на гарата,мотрисата от Троян вече бе дошла.Този път тя беше с номер 10043-1+10044-9.Престоят беше само 2 минути,така че побързах да се кача и потеглихме.Направрави ми впечатление още едно нещо-голямата населеност е само в участъка Левски-Ловеч.До Троян DESIRO-то пътува почти празно,с 2-3 души вътре.Разминаването с 24215 стана на Летница,
снимка на идващата 10045-6+10046-4 и
една от салона,когато бе даден сигнала за потегляне.
По време на пътуването се разбра и още нещо.При всяко затваряне вратите на тези 10-00-ки(включително и на 045+046) силно се лашкат и издават някакъв неприятен трясък.Досега такова нещо не бях виждал нито при нашите,нито при софийските мотриси.
В Левски бяхме навреме,
снимка оттам и
друга пред табелата.Престоят от 4 минути бе напълно достатъчен за смяна на кабините и навреме се понесохме към крайната гара.
Отново слабото ускорение си каза думата.Оставам с впечатление,че на последните мотриси от серия 10-00,които дойдха при нас,явно им има нещо.Дали това е слабост на дизелдвигателя или на отделни компоненти не стана ясно,но и никой от работещите не знае точната причина.Повечето от кондукторите и машинистите даже не бяха чували,че в Пловдив има DESIRO,един само беше ходил и ги виждал,но и той не знаеше,че ускорението при потегляне на техните и на нашите мотриси е коренно различно по време.
Забелязах,че на гара Пордим е изваден първия коловоз,машинистът ми каза,че причината е в подмяната и обновяването на гарата по примера на Хасково,Първомай и Казанлък,за да добие тя европейски облик.Следващите,които "ще поемат щафетата" били Гривица и Бутово(цялостна реконструкция се предвижда в началото на 2008г.).
На Плевен бяхме навреме,направих
снимка на мотрисата и се отправих към 1-ви коловоз,откъдето тръгваше 20132,в състав 2 дупнишки вагона серия 47 и последния софийски серия 50,изключително мръсен и зацапан отвън,в който нямаше никой.Начело,както от
снимката се вижда,бе мездренския 45181-5.Постояхме 2 минути,след което потеглихме.В купето отново бях сам,разходих се малко из композицията и установих,че пътниците спокойно можеха да се съберат и в един вагон.След като се върнах,съм задрямал и се събудих малко преди Мездра.
Със слизането си влязох в чакалнята и там бе същинска лудница.Много хора се оплакваха,че не могдат си вземат запазено място в идващия "Зл.пясъци" и касиерките бяха принудени да издават билети за правостоящи.Минути след това и влакът пристигна на 2-ри коловоз,теглен от 45149-2,а 8-те вагона серия 63 се пукаха по шевовете от народ.Пътници имаше и в коридорите до вратите.В първия вагон серия 43(18 метра)беше пренаселено,така че отидох във втория серия 80 за превоз на велосипеди.Няма да повярвате,но в багажното помещение имаше към 10-тина души,някои от които си оставили саковете на пода и седнали върху тях.Настаних се до един от прозорците и до Сф пътувах прав,понеже нямаше места и в първокласните купета.Кондуктор така и не се появи,на центр.гара пристигнахме с 10 минути закъснение и доста хора забързаха към Чайката,понеже гонеха връзка за Пирдоп и Карлово.До Дианата,с която щях да пътувам имаше доста време,така че спокойно се отправих към подлезите,за да хапна нещо.