Линия на контрастите - това е най - точното ми определение за участъка Симеоновград - Нова Загора.На първо място природата там се променя доста бързо.И докато след Сим типичен пейзаж са
тези малки горички и хълмове , то с настъпване на север , пейзажът става равнинен , редуван както от поддържани ниви и градини , така и от запустели парцели , в които единствените представители на флората са бурените и трънаците.Различнията в пейзажа предпоставят разнообразие и контрасти в местната фауна - в населените места по улиците се разхождат домашни животни , а щъркели в гнезда по стълбове край линията тракат силно и продължително , докато извън селата и градовете най - честите гледки бяха прелитащи гарвани , грачещи злокобно и на много места - пладнуващи крави край река и задрямали пастири под гъстата сянка на някое дърво.На тази
снимка влакът преминава през мост над р. Марица.
Впечатления от станциите.
Спирка Марица дори и не разбрах къде се намира.Подобно беше положението и при Техникум , там поне имаше населено място , но без всякакво приемно сдание или перони , които да указват къде се е намирала.
Така изглежда сданието на спирка Графитово.
Тук забелязах следващ контраст - изоставените и изтърбушени спирки без признаци на живот край тях и кипящата усилена дейност и оживеност в няколкото гари.Първата от тях бе Гълъбово и там влакът спира по разписание.Ето и малко фотографии:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3;
-
снимка 4.
Тъй като има само един стрелочник , трябваше да изчакаме той да се предвижи до другия пост , за да може да ни изпрати , така както ни е посрещнал.Човекът отвори невероятна уста от учудване при вида на 64.19 , а не по - малка бе изненадата на ръководителката движение , която никога през живота си не бе виждала такова нещо.
Природата коренно се смени и горите и хълмовете изчезнаха.Сега пейзажите бяха
такива , а в следващите снимки ще видите нещо , което е оставило своя отпечатък , не само за 83-та линия , а и за целия район.
Това е необятният комплекс "Марица изток".Снимки като
тази и
тази са достатъчно показателни и образни.Преди влизане в Любеново - предавателна успоредно с нас се появи и
един от електрифицираните клонове , по които типична гледка са промишлените локомотиви EL 2.При входните светофори засякохме частната
52111-2 , собственост на рудник "Трояново 1" , която ни
последва и се движехме успоредно почти до приемното сдание.
Секудни след влизането ни в
гаровия район , от двете страни имаше товарни вагони "Fals" , а ето
как изглежда сградата.Престоят беше няколко минути и през това време направих фотографии:
-
композицията на фона на гарата;
-
коловозите;
-
за спомен пред табелата.
След потеглянето , фотографирах гаровия
район.
При увеличение на снимката , да забелязвате нещо необичайно на коловоза , вляво от локомотивчето?
След излизане от гарата , равнината ни
пое окончателно в своите обятия.След като преминахме през спирките
Любеново и
Рисиманово , влязохме в гара Раднево.
Престоят там бе не повече от 10-тина минути и след заминаването , се разкри друга част от Комплекса.
Един от индустриалните клонове отива във вътрешнозаводска гара
Раднево - предавателна , от която продължава в североизточна посока.Забелязхме някакво депо с 55-00-ца вътре , ето фотографии от гаровия район:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3;
-
снимка 4;
Малко по - късно линията става единична и
заминава в далечината , скрита от нашите очи.
Ето ни отново на път.Последните километри от 83-та линия не впечатлиха с нищо особено.
Тук виждате спирка Любенова махала , която е била някогашна гара , а на тази
снимка е Р.П. Богданово , който за наше учудване имаше рък. движение.
След преминаването на
този строящ се мост на автомагистрала "Тракия" , влакът
навлезе в Нова Загора , като вдясно се вижда 8-ма линия.
С близо 70 минутно закъснение от редовното разписание , 06040-0
докара влака в гарата , където локомотивът бе
откачен и на негово място за поемане на състава до Карнобат
пристигна 43310-2.
Снимка при закачането и
една преди потегляне.
"Сл. бряг" , теглен от 46125-1 влезе в гарата и аз се качих в него.За мен голямата "разходка с лодка" приключи.Преди 8614 да замине , хвърлих поглед към композицията , изминала толкова дълъг път и готвеща се за още по - дълъг , като централна роля в това пътуване можем да отдадем на ето
този малък "герой".
От мен беше всичко , надявам се описанието да се е харесало на форумната аудитория.
