Страница 21 от 40

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 8:10 pm
от Nikss
42 072.9 написа:Лесичери. А навреме ли влизат в Сф/Ва?
Би трябвало...днес 2602 се теглеше от ЕЛ 44 111.3 и пристигна 2 минути преди време и замина точно по разписание.Предполагам,че в Сф е бил точно навреме или 1 мин преди време.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 8:14 pm
от 42 072.9
Докато Сф караха за Варна и ГО машини въртяха на тези влаци 111 имаше късмета да търчи със 130 на 2636 малко след като отпадна заповедта.
Нека да карат влаците на време, все пак имат всичко.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:34 pm
от rexkos
:arrow: От скоро БВ 5621/5624 вози инвалиден вагон (18-метров). Подобрено е качеството на услугата за сметка на увеличеното времепътуване. :twisted:

:arrow: ПВ 30115/30110 вече се движи с обновен състав - вагони 45-та серия (2 броя).
Изображение

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:41 pm
от Mario Evstatiev
В същото време БВ 7622 беше със състав, достоен за статия на ужаса във вестник "ШОК". От общо 5 вагона(без фургона), положението беше следното:

:arrow: "А" вагона бе с неработещо осветление и отопление, но въпреки това на една дама и един господин, пътуващи от Враца бяха взети пари за 1-ва класа(ебахти и класата). Към това можем да добавим мърсотията, разпадащите се врати и отварящите се сами прозорциц;

:arrow: "В" вагон серия 47 в състава на бърз влак. За пореден(и не последен път), но поне светеше и топлеше и заради първата класа. Хигиената няма да я обсъдя - под всякаква критика;

:arrow: Два разпадащи се "В" вагона серия 29-74, мръсни до безобразие, единият от тях беше с повредено осветление;

:arrow: Последният "В" вагон(до фургона) беше като контраст на другите. От тип 29-74, но светеше и грееше като за световно. Беше чист, но за тая сметка пък тоалетните бяха като след бушменско нападение.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:46 pm
от 44142
По въпроса за кенефите няма какво да се коментира. Всичката свинщина я правят някой пътници. Бетер малки деца са а после БДЖ им е виновно.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:50 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:По въпроса за кенефите няма какво да се коментира. Всичката свинщина я правят някой пътници. Бетер малки деца са а после БДЖ им е виновно.
С такива "екземпляри" е пълно и по Дефилето и по 1-ва линия. Но най - голямата свинщина е по дефилето, там и кози вкарват в кенефите.

Но за неосветения и неотоплен "А" вагон и пътниците нямат вина. Въпреки направените усилия да се превключат принудително релетата за контрол на отоплението, вагона самоизключи поради пределно слаби АБ и изгорял помощен трансформатор за заряд на батериите, което обезсмисли по - нататъшни действия за спасяване на народа от мръзнене. В крайна сметка се реши хората да се преместят в съседните топли и светли вагони, а кочината, наричана "А" вагон да остане празна.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:50 pm
от 43.309
44142 написа:По въпроса за кенефите няма какво да се коментира. Всичката свинщина я правят някой пътници. Бетер малки деца са а после БДЖ им е виновно.
И не само тоалетните.Дори в новите 97 серия има хора дето си качват краката с обувки на отсрещната седалка или пък тръскат цигари на земята.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:52 pm
от 44142
Случва се вагон да даде фира на път.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:56 pm
от Mario Evstatiev
За подобни хора трябва да има жестоки глоби. Но глоби трябват и за тия дето са допуснали вагон, съоръжен с БГУ да излезе на път с неизправен помощен трансформатор 380V - 24V, както и с пределно изтощени АБ. В случая ще поясня, че дори при подадено U 1500V 50Hz, системата за отопление получава захранване, но контакторите за пускане и регулирането и не могат да превключат поради липса на управляващо простоянно напрежение 24V. Системата при вагоните серия 19-50 е с релейни елементи и консумацията на управляващ ток е голяма, което поражда бърз разряд на АБ, загуба на контактен натиск на релетата и изключване. В по - лошия вариант може да се предизвика недостатъчен натиск и горене на дъга, която поврежда фините контактни пера. Опита да се включат принудително релетата за отопление бе увенчан с неуспех поради факта, че напрежението бе толкова слабо, че е недостатъчно за удържане бобините на мощните електромагнитни силови контактори.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 9:59 pm
от 44142
Невярвам от Сф да са пуснали така вагона. Обикновенно началник влака не разрешава да замине влака от СФ.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 10:03 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:Невярвам от Сф да са пуснали така вагона. Обикновенно началник влака не разрешава да замине влака от СФ.
Обикновено да, но необикновено вагона е с неизправен помощен траф и разредена до 14V АБ. Това означава, че трафа или е думнал предния ден или вагона си върви така от доста време(поне 48 часа) и в даден момент батерията капва и става срив в управлението на силовите вериги. Но в случая по - лошото бе, че хора, които си бяха ПЛАТИЛИ за първа класа мръзнеха от Видин още. Помолих началник - влака на Мездра да извика ръководител - смяна и да съставят акт за повредата, която бе установена на път без специални инструменти... Да не говорим, че във вагонно депо ще има да се лутат докато открият причината, защото така им е угодно, на всяка повреда вземат пари, а не дават гаранция. Като се повреди пак при тях и пак му вземат парите. Нещо познато от локомотивите.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 10:06 pm
от 44142
Не е задължително. Примерно състава на вл10127 като нощува на СП не изкл осветлението цяла нощт. На сутринта половината вагони са финиш. Такава е и практиката и на КВ.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 10:14 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:Не е задължително. Примерно състава на вл10127 като нощува на СП не изкл осветлението цяла нощт. На сутринта половината вагони са финиш. Такава е и практиката и на КВ.

Ако помощния траф е здрав и изправителя не е думнал, проблеми няма. След като захранят веригата за ВО, АБ се зарежда и електронното реле за заряд и захранване подава по двупроводна верига напрежение към веригите за осветление и отопление. В случая за осветлението се ползва отделен токов кръг, защитаван от три автоматични предпазителя, разделящи осветителните кръгове на:

:arrow: Купета 1, 2, 3 и лампа WC, лампа преддверие и първа коридорна лампа

:arrow: Купета 4, 5, 6, 7 и втора и трета коридорни лампи

:arrow: Купета 8, 9 и 10 и коридорна лампа 4, преддверие и WC

Веригата за отопление се защитава от автоматичен предпазител 6А и включва в себе си:

-Реле за терморегулаторите(положение повреда и изправни). При повреда, влаковото отопление се регулира ръчно). Имало е ключ, който май го няма вече...

-Реле температура <20 градуса

-Реле температура <5 градуса

-Реле вентилация

-Реле термурегулация купета. Включва при температура в купетата <16 градуса и изключва при повишаването и до 22 градуса. На някои вагони последното може да отсъства. Тогава се контролира температурата в канала чрез живачен термостат

-Реле за контрол на притока на въздух в калорифера. Контролира дали е изправен вентилатора на калоривфера. Получава захранване от ветров контакт в канала на топловъздушното отопление

-Реле за първа група нагреватели
-Реле втора група нагреватели

-Реле помощно за сигнализация на отоплението

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 10:17 pm
от 44142
Невярвам да е думнал от няколко дни понеже при вкл осветление и вентилация батерийте ще сдадат багажа много бързо.

Публикувано на: Вто Дек 25, 2007 10:20 pm
от Mario Evstatiev
44142 написа:Невярвам да е думнал от няколко дни понеже при вкл осветление и вентилация батерийте ще сдадат багажа много бързо.
При всички положения във Видин има пункт за техническа експлоатация на вагоните и съответните лица - ревизор вагони, които е трябвало да установят, че вагона не е изправен. Според двамата кондуктори още от Видин, вагонната инсталация е била тотално сдала багажа. По време на моята намеса, нито едно реле не реагираше и дори с помощ не оставаше във включено положение. Вероятно е, батерията да не е доливана или да е с намален капацитет, иначе би трябвало до Бо още да е здрава, ако трафа е думнал малко преди тръгване на влака. И друго интересно. Диодите на "Грец" а, бяха здрави, което ще рече, че повредата е под вагона...