Днес , 13-ти юни , форумска група от опитни "кучета" , калени в многобройни пътувания из цялата страна в състав - аз , Bdz_bg , Rexkos и Tenata проведохме разходка до Панагюрище , посредством 81204 / 81205.Слънчевото обедно време от центр. По започна с гарираната композиция на 4-ти челен коловоз в състав второкласна exDB 43-ка и смесена "ABy" , които за рекордно кратко време се напълниха с хора.Малко преди 14:00 часа , пристигна и локомотива , днес това бе 07123-3.
Снимка в минутата преди заминаване.
До Филипово нямаше нищо интересно , освен километрични колони от коли на прелезите , станали обичайната вече гледка за Пловдив.В гарата засякохме
06097-0 начело на товарачка и докато неголяма група пътници се качваха в нашия влак , пристигна
82207 , обслужван от 30007-3+30008-1.Минути след потеглянето вече
напускаме района на гарата и се понасяме напред.
Първата спирка бе Царацово и както от
тази снимка се вижда , трудно може да се познае къде е перона , да не говорим че приемно сдание изобщо липсва.На нея , както и следващата -
Бенковски имаше неколцина души , които слязоха.При Бенковски може да се наблюдава интересна машина - трактор "Беларус" , който играе ролята на локомотив.Ето го и
него отблизо , чиято основна задача е да набутва цистерни в
този клон.От другата страна на спирката пък имаше
два вагона на DB , които чакаха да бъдат натоварени на специалните платформи и откарани в близкия завод LIEBHERR.Един общ
изглед на спирката , а на тази
снимка пък виждате мостът на магистралата , намиращ се между Царацово и Бенковски.
Лъчите на слънцето все още приятно галят лицата , а лекият вятър развява косите на форумците (без Tenata) , наблюдаващи от прозореца полетата наоколо.Шумът от преминаващите по пътя коли заглъхва и влакът влиза в
гара Съединение.От някогашните 6 коловоза , са останали само 3 , като влаковете се приемат на 2-ри , а върху 4-ти има сложени релси и траверси.Качващите се отново бяха по - малко от слизащите , но все още със стабилна населеност , влакът продължи нататък.
Картината , която се показа след Съединение трудно може да се опише с думи.Надлъж и нашир се разкриват широки полета , глъхнещи под безстрастният юнски пек.Жаркото слънце от миналата седмица е оставило своя отпечатък - от двете страни на линията се простират помачкани стърнища и покосени ливади , по които пасат стада. На стълбовете отстрани на пътя кацат рояци врабчета , които отлитат вкупом при приближаването на влака.Полуразрушените приемни сдания на спирките стоят пусти и глухи насред полето и навяват тъжни спомени от някогашните възгласи , когато в онези времена хората масово са използвали влака в своите предвижвания , а сега в безмълвния си вид , са станали убежище на гарвани , които със своите крясъци карат сърцето да потръпне.Типичен пример за такава спирка е
Тополи дол.Бившата гара Овчеполци също донякъде прилича на нея , но в близост до приемното сдание има някаква сграда , от която излизаха работници , явно е цех.Ето и
снимка от това място , а
тук виждате цялостен изглед към спирката.Цар Асен дори няма и приемно сдание.Ориентирът е
тази табела , висяща на близкото дърво и
перонът , на който слязоха няколко човека.
Малко фотографии от участъка:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3;
-
снимка 4.
Сградите на спирките
Смилец и
Дюлево бяха малко по - запазени , но и отдалечеността от селата тук си казва думата и шумящите клони на дърветата нарушават всемирната тишина във времевите интервали , когато няма влак.
Природата започва леко да се изменя.След
един от поредните прелези , пустеещите безкрайни полета от двете страни на линията изчезнаха и на тяхно място започнаха да се появяват горички , които с напредване на влака , стават все по - чести.
Тук виждате единия от двата тунела , като след него околността придоби съвършено друг вид.Влакът намали скоростта , изсвири продължително и влезе в Стрелча.
Бившата гара , на която през 90-те години съм ставал свидетел на маневрена дейност и разминавания , сега е необслужвана и по подобие на Съединение могат да се видят
струпани релси и траверси върху някогашния 3-ти коловоз (била е с 4).
Снимка при влизане ,
откъм пероните , а тук виждате
гърловината страна Панагюрище.
След
излизането от Стрелча , планинският мотив присъстваше особено осезаемо.Поглеждаме през прозореца и виждаме недалече от линията полуразрушена сграда , изглеждаща зловещо на фона на гората , сбрала в себе си народни поверия за убежище на тъмни духове.Мир и величава тишина царуват наоколо , прекъсвани единствено от тракането на талигите и свирката на локомотива.Фотографии от този участък:
-
снимка 1;
-
снимка 2;
-
снимка 3.
Влакът все повече намалява скоростта и малкото останали пътници се приготвиха за слизане.Ние си взехме багажите и се упътихме към вратите.Само след минути вече преминахме
стрелките и
влязохме в гарата.Малко фотографии от Панагюрище:
- 81204
на перона;
- машинистът
отива да разкача локомотива;
- 07123-3 се
изтегля;
- тук вече се е прегарирал и
застава начело на 81205.
Снимки и от гарата - приемното
сдание и осигурителната
инсталация (нека някой да вземе отношение какъв тип е тя).
Весела и доволна , форумската група си взе ядене и пиене от гаровия бюфет и се
снима за спомен във влака.
От мен бе всичко , ако сте стигнали до тук , ви благодаря за отделеното внимание. Надявам се описанието да се е харесало на форумната аудитория.Не претендирам за изчерпателност , но и така поднесена информацията е достъпна за четене на един дъх.
